• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • TelmaGudbjorns
    Flickanx2 skrev 2014-01-10 13:16:07 följande:

Han kanske var lite "udda" om du förstår hur jag menar? Alltså lite handikappad eller något? Det behövde inte vara så att han försökte stjäla din bebis. Tror att du råkade ut för en man med lite annorlunda beteende bara.

Han såg verkligen normal ut om du förstår hur jag menar. Inget udda som stack ut. Om han hade kommit fram och pratat med mig på stan så hade jag inte kunnat tänka mig något udda med honom. Men nu så hörde jag honom aldrig prata. Men det är omöjligt att veta hur han tänkte.
  • maddoxmatte

Jag blir rent ut sagt FÖRBANNAD när jag läser kommentarerna från alla IDIOTER som bara hoppar på den som skrivit inlägget för att hon nämner att mannen som gjort detta är mörk! Det är jätteviktig info för folk att veta eftersom andra kan bli utsatta för samma gärningman! det kan vara en riktigt farlig människa dethär,och då är ALLA små signalement viktiga att skriva/berätta för andra. Så jävla korkat av er att inte peppa och ge lite omtanke till henne, hon har ju varit med om något jättehemskt!! fyfan.. säger bara till er som kommenterat SKÄMS PÅ ER!

och till dig som sktivit inlägget säger jag bara : stå på dig.. det du varit med om är fruktansvärt! och det är bra du delar med dig! krama om din bebis extra mycket ikväll och sen tycker jag du beställer ett överfallslarm..det ska iaf jag göra nu när jag läst detta.
    kram

• Ms Pepper
    MalinEddie skrev 2014-01-10 00:24:30 följande:
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum?

Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas.

Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..

Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang.

Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet".

Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.
  • tessylin
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 14:44:30 följande:
    Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang. Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet". Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.

• UniqueSnowflake
    maddoxmatte skrev 2014-01-10 14:05:18 följande:
    Jag blir rent ut sagt FÖRBANNAD när jag läser kommentarerna från alla IDIOTER som bara hoppar på den som skrivit inlägget för att hon nämner att mannen som gjort detta är mörk! Det är jätteviktig info för folk att veta eftersom andra kan bli utsatta för samma gärningman! det kan vara en riktigt farlig människa dethär,och då är ALLA små signalement viktiga att skriva/berätta för andra. Så jävla korkat av er att inte peppa och ge lite omtanke till henne, hon har ju varit med om något jättehemskt!! fyfan.. säger bara till er som kommenterat SKÄMS PÅ ER!

och till dig som sktivit inlägget säger jag bara : stå på dig.. det du varit med om är fruktansvärt! och det är bra du delar med dig! krama om din bebis extra mycket ikväll och sen tycker jag du beställer ett överfallslarm..det ska iaf jag göra nu när jag läst detta.
    kram
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Poltergäst

Det är definitivt inte frågan om att stjäla någon bebis, utan en vanlig ficktjuv som försökte kontrollera om det fanns någon plånbok i vagnen att stjäla. Många gömmer nämligen sin plånbok i vagnen.

Av någon anledning så är de flesta ficktjuvar mörka, men det beror nog mer på att de är tillfälliga gäster i landet då de flesta ficktjuvar reser från land till land.

• MalinEddie
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 14:44:30 följande:

Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang.
    Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet".
    Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.
    Jag reagerade på exakt samma sak som Natulcien när jag läste TS och jag hade säkert ställt liknande frågor. Tyvärr är det inte helt ovanligt att smygrasister "jobbar" på så sätt även om jag inte tror att det handlar om det här men ja, tanken poppade upp också i mitt huvud att det skulle kunna göra det när jag först läste. Detta betyder inte att jag inte förstår att det måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett om mannen menade att verkligen stjäla barnet eller hade andra motiv. Det är givetvis inte rätt och riktigt någonstans och TS har polisanmält, bra så! Jag hoppas att hon får det stöd hon behöver och jag har uttryckt min sympati för henne även om jag med det inte ställer mig oförstående inför att vissa också reagerar på hennes ordval. Altt är inte svart/vitt. Däremot, vilket du verkar hålla med om, är det inte rätt att kalla någon vid sådana namn som Natulcien blev igår här och i sin privata inbox och det gjorde mig upprörd. Trådar blir ofta OT och visst kan jag förstå att TS känner att fokus hamnade fel men enkla frågor utvecklades till ren mobbning av en medlem. Jag fann det väldigt obehagligt och sympati kan jag känna åt mer än ett håll och jag finner det sorgligt att så många späde på det hela istället för att reagera oavsett vad tråden från början var menad att handla om.
    Avskyr CIO-metoder.
  • nozpa
    Poltergäst skrev 2014-01-10 16:02:24 följande:
    Det är definitivt inte frågan om att stjäla någon bebis, utan en vanlig ficktjuv som försökte kontrollera om det fanns någon plånbok i vagnen att stjäla. Många gömmer nämligen sin plånbok i vagnen.

Av någon anledning så är de flesta ficktjuvar mörka, men det beror nog mer på att de är tillfälliga gäster i landet då de flesta ficktjuvar reser från land till land.
    Oavsett vad personen hade för tanke med det den pysslade med så var ju upplevelsen för ts hemsk. Jag hade inte alls uppskattat att någon ens rörde min vagn. Än mindre ryckte tag i den samt stack ner handen till barnet.

Var med om att 2 personer kom fram till min vagn när mitt barn var ledset, den ena av personerna sa "läs detta så ska du se att du blir glad igen" och tryckte ner en broschyr. Visst, jag trodde inte att personen skulle ta mitt barn. Men känslan som nybliven mamma just då var inte så bekväm.
    Hade någon ryckt tag i vagnen så hade jag nog blivit chockad oavsett om dom ville sno min plånbok eller trycka ner en broschyr.

Det händer ju att under rån så tar en person tag i barnvagnen just för att föräldern ska uppleva situationen som riktigt otäck.
    Man har ju en beskyddar instinkt vad gäller ens barn. Det är ju bland det värsta som skulle kunna hända. Att någon tar ens barn.
  • Jennie med ie
    MalinEddie skrev 2014-01-10 17:16:56 följande:
    Jag reagerade på exakt samma sak som Natulcien när jag läste TS och jag hade säkert ställt liknande frågor. Tyvärr är det inte helt ovanligt att smygrasister "jobbar" på så sätt även om jag inte tror att det handlar om det här men ja, tanken poppade upp också i mitt huvud att det skulle kunna göra det när jag först läste. Detta betyder inte att jag inte förstår att det måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett om mannen menade att verkligen stjäla barnet eller hade andra motiv. Det är givetvis inte rätt och riktigt någonstans och TS har polisanmält, bra så! Jag hoppas att hon får det stöd hon behöver och jag har uttryckt min sympati för henne även om jag med det inte ställer mig oförstående inför att vissa också reagerar på hennes ordval. Altt är inte svart/vitt. Däremot, vilket du verkar hålla med om, är det inte rätt att kalla någon vid sådana namn som Natulcien blev igår här och i sin privata inbox och det gjorde mig upprörd. Trådar blir ofta OT och visst kan jag förstå att TS känner att fokus hamnade fel men enkla frågor utvecklades till ren mobbning av en medlem. Jag fann det väldigt obehagligt och sympati kan jag känna åt mer än ett håll och jag finner det sorgligt att så många späde på det hela istället för att reagera oavsett vad tråden från början var menad att handla om.
    Avskyr CIO-metoder.
    Dessutom är det ju inte så att Natulcien snackade med sig själv, det krävs ju fler deltagare och i detta fallet "mothugg" för att saken ska drivas vidare. Om samma kritik och motargument fortsätter återkomma från "sida A" är det ju inte konstigt om åsikterna och försvaren fortsätter från "sida B"...
  • MalinEddie
    tessylin skrev 2014-01-10 01:36:09 följande:

Du skriver," ni". Skrev jag inte i mitt inlägg att vi bör hålla debatten på en anständig nivå.
    Jag skrev ni inom citationstecken då jag inte önskade dra alla över en kam. Att jag riktade mitt inlägg delvis till dig var för att jag reagerade på att du undrade varför man la energi på den person som var oliktänkande och just då utsattes för hemska påhopp. Oavsett om man reagerade på TS ordval eller som du tycker det var helt i sin ordning kommer inget gott av att vi väljer att blunda för människor av annan åsikt så jag såg inte riktigt din poäng? Det är fint att du tycker att debatten bör hållas på anständig nivå, det håller jag verkligen med om men för mig går det då inte ihop med att välja att inte se en annan människa enbart då den inte delar min åsikt. En människa som i det här fallet dessutom inte gick till persongrepp och faktiskt höll en anständig ton enligt min mening. Jag upplevde dock att denne blev utsatt för det motsatta men vi ska välja att inte se och spä på? Man är inte ensam om en debatt, vi kan dock välja hur vi uttrycker oss och vissa borde verkligen skämmas.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!