• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Natulcien
    EnAnonumius skrev 2014-01-14 00:07:10 följande:
    Appropå inlägg #44 som jag hänvisade till.. Jag läste igenom alla inlägg av just "Tow2Mater".
    Det mest intressanta är att han aldrig använde ordet "alla" i några av sina inlägg innan inlägg #44. 
    Ändå sitter du och anklagar honom/henne för detta snyggt förpackat i en fråga. 

Spå nej jag har knappast klippt något ur sitt sammanhang. Så frågan kvarstår..
    Hur kommer det sig att du sitter och anklagar folk utan grund för att de menar "alla", när personen inte ens har använt ordet "alla" överhuvudtaget. Det i sig är väldigt fördomsfullt att dra den slutsatsen om andra.

Du har inte förstått vad jag menar, det är uppenbart. Läs #463 igen. Mer kan jag inte hjälpa någon som inte förstår (inte vill förstå?).
  • Natulcien
    tessylin skrev 2014-01-13 23:46:14 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag har sett det där klippet. Och jag gillar Bard. Han har huvudet på skaft. Och han har definitivt vissa poänger i det han säger, även om han generaliserar grovt.

Men att du lägger upp det klippet visar bara på att du inte har förstått vad jag menar. Inga ord är rasistiska. Inte mörk. Och inte neger heller. Det är alltid kontexten som är avgörande. Alltid. Det är poängen.
  • tessylin
    Natulcien skrev 2014-01-14 09:31:47 följande:
    Jag har sett det där klippet. Och jag gillar Bard. Han har huvudet på skaft. Och han har definitivt vissa poänger i det han säger, även om han generaliserar grovt. Men att du lägger upp det klippet visar bara på att du inte har förstått vad jag menar. Inga ord är rasistiska. Inte mörk. Och inte neger heller. Det är alltid kontexten som är avgörande. Alltid. Det är poängen.

Jag har aldrig förnekat att " kontexten 'är avgörande. Roligt att du kan hålla med om att han har vissa poänger. Ja han generaliserar självklart men det finns det andra som också gör.
  • tessylin
    snorkan skrev 2014-01-17 10:24:45 följande:
    haha....ja och där försvann mitt senaste inlägg! patetiskt!

Fortsätt och skriv, du måste ju få göra din röst hörd. Förutsatt att du inte skriver på ett kränkande sätt.
  • snorkan
    tessylin skrev 2014-01-17 10:44:23 följande:

Fortsätt och skriv, du måste ju få göra din röst hörd. Förutsatt att du inte skriver på ett kränkande sätt.
    känns inte som någon mening när det man skriver tas bort hela tiden.....jag har inte skrivit ngt kränkande utan bara ifrågasatt hur TS borde ha uttryckt sig när hon beskrev ordet "mörk" för att en viss person inte skulle tycka att det vara ett kränkande ord. ......SHIT nu skrev jag mörk igen.....snart är detta inlägg borta åxå gissar jag!
  • chrissandra
    snorkan skrev 2014-01-17 10:24:45 följande:
    haha....ja och där försvann mitt senaste inlägg! patetiskt!

Varför?

Vem av moderatorerna tar bort det?

Jag såg vad du skrivit och det finns ingen anledning att ta bort det.
  • snorkan

Kan man se vem av moderatorerna?......det står ju bara moderator?

Hela min inbox är FULL med meddelande från moderator där dom tagit bort MASSOR av inlägg.....trist....och då kan jag ju tillägga att anmälningarna är från en och samma person....

• vampyria2
    MalinEddie skrev 2014-01-14 00:34:10 följande:
    Vad stoppar dig/er? Visst, diskussionen hamnade i ett sidospår men det kan du knappast klandra en sida för bara för att du enbart känner förståelse för en? Även om vi har haft olika åsikter  i diskussioner har jag funnit dig klok och jag önskar att jag att jag inte hade läst TS gästbok av ren nyfikenhet .Jag trodde någonstans du du tänkte längre än så.
    Vad som gör mig upprörd är att jag uppfattar det som att TS faktiskt mådde väldigt dåligt av den här händelsen och skrev här för att varna andra och för att få stöttning men istället så har folk hoppat på henne för att hon valde fel ord. Jag tror ärligt talat inte att TS valde ordet mörk för att hänga ut invandrare som folk som gör sånt här utan mer för att det var det hon mindes i hur han såg ut.
    Att man folk reagerar är naturligtvis helt okej men det man brukar göra är att starta en egen tråd och prata om den saken där, inte ge sig på TS så hårt som folk har gjort i den här tråden, jag tycker verkligen synd om TS och tycker att man bör stöta henne i hennes tråd istället för att hitta nått fel som man annser att hon har gjort när hon uppenbarligen inte har gjort det med ont uppsåt.

Jag kan dessutom säga att jag faktiskt tycker att det är en viktig fråga och en tråd om det hade varit kanon men här har vi en tjej som har varit med om något som hon upplevde som väldigt skärmande, är det verkligen rätt ställe att börja ge sig på henne då?
  • chrissandra
    snorkan skrev 2014-01-17 12:34:09 följande:
    Kan man se vem av moderatorerna?......det står ju bara moderator?

Hela min inbox är FULL med meddelande från moderator där dom tagit bort MASSOR av inlägg.....trist....och då kan jag ju tillägga att anmälningarna är från en och samma person....

Jag vet inte varför de gör så?

Jag blev själv drabbad av det och mailade och frågade på vilka grunder de hade tagit bort mitt inlägg en inte ett svar fick jag. Verkar det seriöst? Nej, inte särskilt.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!