Ms Pepper skrev 2014-01-13 17:19:44 följande:
Nej det verkar inte som du förstår, Natulcien. Att jag tar ett litet stycke är för att belysa när du spårar ur. Du framstår faktiskt inte så empatisk som du utger dig för att vara när du kan få en hand in i någons barnvagn till att pilla lite. Det ska krävas uttalat hot eller våld för att du ska tycka att det är allvarligt. Att barnvagnen rycks ur handen är inte tillräckligt. "Tillfället gör tjuven" heter det, det är inte alltid våld eller hot behövs. Ficktjuvar tex hotar inte och använder inte våld, de ser ett lämpligt offer och utnyttjar situationen.
Och framförallt, en situation kan vara obehaglig även om uppsåtet ej är brott.
Nu var ju inte ts tolkning sådan som du tolkar situationen, hon var där, det var inte du, inte jag heller, ingen annan i tråden, bara ts och mannen. Även om han inte tänkt stjäla barnet kan det ändå ha funnits en annan agenda än att bara hjälpa till. Men det vet vi inte som sagt var.
Jag har kommenterat några andra i tråden men jag väljer också bort de flesta som bara verkar slänga ur sig nåt för att provocera eller som bara kommer med idiotier.
Men nu får du ge dig!
Läs trådstarten. "Pilla" var TS egna ord.
Och mannen
ryckte i vagnen,
inte ur handen. Det står det inget om. Om du ska fortsätta ditt korståg mot mig så kan du åtminstone försöka utgå från den information som gavs och inte hitta på egna saker. Hur ska jag kunna diskutera med någon som hittar på saker och fantiserar fritt!? Nej, du satte just din trovärdighet i sank.
Hur menar du, föresten, att man ska kunna stjäla en vagn eller en bebis på det sättet? Man springer inte särskilt fort när man kör en barnvagn eller bär ett spädbarn. Under knivhot vore det möjligt. Men någon kniv har inte nämnts i det här fallet.
För övrigt är inte din "Du-ska-visa-sympati-kampanj" särskilt trovärdig när du själv kan sitta och skriva: "Vad vet du om empati?" till människor du inte känner. (Inlägg #106) Så extremt dömande! Nej, det skorrar mycket falskt om dina försök att utmåla mig som en sämre människa än du själv.
Gör dig själv (och TS) en tjänst och släpp det här nu.