• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • TaaDaa

frågar här i tråden, och då kanske främst ts, vad ville du få ut av debatten? Var det viktigt att poängtera hudfärgen i händelsen? Varför? Var det händelsen du ville debattera eller faktumet att personen var mörk? Hade du tagit upp hudfärgen ljus i denna berättelse ifall personen varit ljus?

• MalinEddie
    tessylin skrev 2014-01-09 23:52:52 följande:
    varför diskuterar ni ens med Natulcien? Märker ni inte att hon/han är fast i sin åsikt om att det är fel att ens beskriva en person som mörk ? Spelar ingen roll hur mycket ni än argumenterar. och snälla håll debatten på en anständig nivå. jag tycker självklart precis som de flesta i denna tråd att det är ok att beskriva en person som mörk, ljus eller vad det nu må vara så länge man inte har en rasistisk underton. Det framstår inte på något sätt i trådstarten att TS är rasistisk.
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum?
    Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas.
    Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..
    Avskyr CIO-metoder.
  • tessylin
    MalinEddie skrev 2014-01-10 00:24:30 följande:
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum? Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas. Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..
    Avskyr CIO-metoder.

Du skriver," ni". Skrev jag inte i mitt inlägg att vi bör hålla debatten på en anständig nivå.
  • tessylin

Tyvker för övrigt att efter över 400 inlägg borde folk insett att natulcien inte viker sig i sin åsikt. menar det blir inte så mycket diskussion utan mest upprepningar.

• TelmaGudbjorns
    TaaDaa skrev 2014-01-09 23:58:58 följande:

frågar här i tråden, och då kanske främst ts, vad ville du få ut av debatten? Var det viktigt att poängtera hudfärgen i händelsen? Varför? Var det händelsen du ville debattera eller faktumet att personen var mörk? Hade du tagit upp hudfärgen ljus i denna berättelse ifall personen varit ljus?

Jag ville inte få ut en debatt om det dumma ordet mörk! Jag hade skrivit mörk hudfärg om det va fallet, men nu handlade det om hårfärg, skägg, kläder m.m. Han signalerade med handen så hur ska jag veta vilket land han kommer ifrån? Om han hade varit dansk, finsk, amerikan eller med spindelmannendress så hade det nog varit det första kajag beskrivit honom med också... Och ja! Jag hade sagt "ung svensk man"

Jag ville bara diskutera själva händelsen som hände precis innan mitt lilla utlopp på FL som jag ville få ha.

Nu diskuterar vi om detta i en mammagrupp som tar detta på allvar, och ingen har reagerat på min formulering på denna sidan. Mu diskuterar vi själva händelsen, händelsen centrum m.m. Som har betydelse. Tack till den personen här på FL som tog detta seriöst och skickade en bild på tråden till din kompis här. Annars hade jag inte haft någon annan ung mamma att prata med :)
  • TelmaGudbjorns
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 09:09:45 följande:
    Jag ville inte få ut en debatt om det dumma ordet mörk! Jag hade skrivit mörk hudfärg om det va fallet, men nu handlade det om hårfärg, skägg, kläder m.m. Han signalerade med handen så hur ska jag veta vilket land han kommer ifrån? Om han hade varit dansk, finsk, amerikan eller med spindelmannendress så hade det nog varit det första kajag beskrivit honom med också... Och ja! Jag hade sagt "ung svensk man"

Jag ville bara diskutera själva händelsen som hände precis innan mitt lilla utlopp på FL som jag ville få ha.

Nu diskuterar vi om detta i en mammagrupp som tar detta på allvar, och ingen har reagerat på min formulering på denna sidan. Mu diskuterar vi själva händelsen, händelsen centrum m.m. Som har betydelse. Tack till den personen här på FL som tog detta seriöst och skickade en bild på tråden till din kompis här. Annars hade jag inte haft någon annan ung mamma att prata med :)
    Ps. Om detta händer er eller har hänt er så anmäl! Det jag ville säga också, men det spårade ut. Då kanske polisen kan se ett mönster, eller bara vara informerade.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2014-01-10 00:24:30 följande:
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum?
    Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas.
    Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..
  • Knota
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 09:09:45 följande:

Ah, det är viktigt att du pratar med unga mödrar alltså? För att de går på din historia bättre?
  • TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-10 11:15:33 följande:
    Ah, det är viktigt att du pratar med unga mödrar alltså? För att de går på din historia bättre?
    Går på min historia bättre? Vad jag har hört är det att folk som har svårt för att tro på andra, är svåra att lita på själva.

Unga mödrar skrev jag för att det är en grupp här i Varberg som jag är medlem i som heter "Vi mammor i Varberg" på facebook som består mycket av mammor i min ålder. Jg är 22 år gammal och min kompis startade den sidan, och jag har många bekanta och vänner som är medlemmar där.
  • Knota
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-10 11:42:00 följande:
    Går på min historia bättre? Vad jag har hört är det att folk som har svårt för att tro på andra, är svåra att lita på själva.

Unga mödrar skrev jag för att det är en grupp här i Varberg som jag är medlem i som heter "Vi mammor i Varberg" på facebook som består mycket av mammor i min ålder. Jg är 22 år gammal och min kompis startade den sidan, och jag har många bekanta och vänner som är medlemmar där.
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!