TaaDaa skrev 2014-01-09 23:58:58 följande:
frågar här i tråden, och då kanske främst ts, vad ville du få ut av debatten? Var det viktigt att poängtera hudfärgen i händelsen? Varför? Var det händelsen du ville debattera eller faktumet att personen var mörk? Hade du tagit upp hudfärgen ljus i denna berättelse ifall personen varit ljus?
Jag ville inte få ut en debatt om det dumma ordet mörk! Jag hade skrivit mörk hudfärg om det va fallet, men nu handlade det om hårfärg, skägg, kläder m.m. Han signalerade med handen så hur ska jag veta vilket land han kommer ifrån? Om han hade varit dansk, finsk, amerikan eller med spindelmannendress så hade det nog varit det första kajag beskrivit honom med också... Och ja! Jag hade sagt "ung svensk man"
Jag ville bara diskutera själva händelsen som hände precis innan mitt lilla utlopp på FL som jag ville få ha.
Nu diskuterar vi om detta i en mammagrupp som tar detta på allvar, och ingen har reagerat på min formulering på denna sidan. Mu diskuterar vi själva händelsen, händelsen centrum m.m. Som har betydelse. Tack till den personen här på FL som tog detta seriöst och skickade en bild på tråden till din kompis här. Annars hade jag inte haft någon annan ung mamma att prata med :)