• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Neomi
    Tow2Mater skrev 2014-01-09 19:53:41 följande:
    Fast ska vi vara noga, var det forst i #55 det framkom TS hade en bebis i vagnen. Innan var det bara "var ute och gick med min vagn", "pillade i vagnen", etc. Konstigt folk finns det ju overallt. ;)

Fast om vi ska vara noga står de. ( försökte stjäla min bäbis!!!) i rubriken
  • förbluffad

NatulcienDet är väl ingen nyhet att främlingsfientlighet förekommer åt båda håll, och att folk från olika nationaliteter avskyr varandra och pratar nedsättande om varandra. Men bara för att det finns "de som är värre" så blir det väl inte okej att vara "bara lite främlingsfientlig"..?

JASSÅ verkligen? Främlingsfientlig? Titta omkring kära du..jag har aldrig sett den extrema främlingsfientligheten som alla tjatar om. I slutändan så är det regeringen som säljer ut sitt folk och inte låter dom lägga sig i vad som händer med samhället! 

Vadå ingen nyhet att främlingsfientlighet förekommer åt båda hållen?`Skämtar du? Länka mig en artikel där man faktiskt skriver om att svenska tjejer faktiskt riskerar våldtäkt men även vidriga påhopp som "svennefitta", "svennehora", "slampa". Vem har någonsin uppmärksamhet den allt större otoleransen mot svenskarna i exempelvis Malmö eller ute förorterna i Sverige? Seriöst uppmärksammat förutom SD? INGEN! Och sen beklagar vi oss att rasism ökar! 

Medan vi flummar om den extremaa svenska rasismen finns det idag invandrartjejer som råkar illa ut om dom någonsin tar hem en svensk kille! Det lustiga dock att dom allra godaste antirasister, speciellt kvinnor skiter fullständigt i hur invandrartjejer har det i Sverige i dagsläget där många både tvingas till tvångsäktenskap, blir isolerad och får aldrig gå ut samt sköta hushållet i ung ålder, får inte umgås med andra jämnåriga svenskar och många som riskerar för hedersförtryck för att inte tala om alla som inte får gifta med vem som helst! Vilka hycklare svenska antirasister är..man gråter för vuxna..ehm förlåt "ensamkommande barn" men skiter fullständigt i vad som händer med invandrarbarn i Sverige 2014..jag har aldrig hört någon svensk ung akadamisk kvinna ens vara nyfiken på dessa frågor! Man bara slår bort det! 

http://www.hoglandsnytt.se/mer-an-200-somaliska-ungdomar-till-nassjo-kommun/

• Neomi

JASSÅ verkligen? Främlingsfientlig? Titta omkring kära du..jag har aldrig sett den extrema främlingsfientligheten som alla tjatar om. I slutändan så är det regeringen som säljer ut sitt folk och inte låter dom lägga sig i vad som händer med samhället!  Vadå ingen nyhet att främlingsfientlighet förekommer åt båda hållen?`Skämtar du? Länka mig en artikel där man faktiskt skriver om att svenska tjejer faktiskt riskerar våldtäkt men även vidriga påhopp som "svennefitta", "svennehora", "slampa". Vem har någonsin uppmärksamhet den allt större otoleransen mot svenskarna i exempelvis Malmö eller ute förorterna i Sverige? Seriöst uppmärksammat förutom SD? INGEN! Och sen beklagar vi oss att rasism ökar!  Medan vi flummar om den extremaa svenska rasismen finns det idag invandrartjejer som råkar illa ut om dom någonsin tar hem en svensk kille! Det lustiga dock att dom allra godaste antirasister, speciellt kvinnor skiter fullständigt i hur invandrartjejer har det i Sverige i dagsläget där många både tvingas till tvångsäktenskap, blir isolerad och får aldrig gå ut samt sköta hushållet i ung ålder, får inte umgås med andra jämnåriga svenskar och många som riskerar för hedersförtryck för att inte tala om alla som inte får gifta med vem som helst! Vilka hycklare svenska antirasister är..man gråter för vuxna..ehm förlåt "ensamkommande barn" men skiter fullständigt i vad som händer med invandrarbarn i Sverige 2014..jag har aldrig hört någon svensk ung akadamisk kvinna ens vara nyfiken på dessa frågor! Man bara slår bort det!    www.hoglandsnytt.se/mer-an-200-somaliska-ungd.../        [/quote]

• UniqueSnowflake
    Snöviolen skrev 2014-01-09 19:48:44 följande:
    Jag själv tänkte då inte. Oj det här är en rasisttråd för att ts skrev att han var mörk. Jag tänkte vilken jävla dåre som försöker sno ett barn.
    Japp. Jag med. Men folk är galna Död
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Tow2Mater
    Neomi skrev 2014-01-09 20:14:29 följande:

Fast om vi ska vara noga står de. ( försökte stjäla min bäbis!!!) i rubriken
    Ah. Missade det i allt prat om vagnen.
  • Prins Williams Mamma

Varför hänga upp sig på ord som att ts beskrev förövaren som mörk? Vem fan bryr sig, gul, vit, brun, svart orka märka ord bara för intresset att starta en debatt. Jag vet en sak som hände mig när jag precis blivit mamma till min dotter på snart 2 månader folk på bussar tog tag i vagnen tittade ner sökte kontakt med henne utan att jag gett min tillåtelse till det. Inte okej. Men det kan ju i ditt fall ha att göra med en person som har en psykisk åkomma kanske vem vet?

William 110428 Jasmine 131126
  • Natulcien
    chrissandra skrev 2014-01-09 15:18:56 följande:

Om nyhetsankaret säger:
    "En man av utländsk härkomst sköt idag vilt omkring sig på NK" vad tycker du då?
    Jag missade visst att svara på din fråga...

Jag har svårt att se att orden "en man av utländsk härkomst" skulle vara relevant.

Om skottlossningen precis har ägt rum så känner man sannolikt till för lite om händelsens var och varför och man vet sannolikt inte ännu om förövaren är född utomlands eller i Sverige, oavsett hans utseende.

I ett senare skede, när mannen har dömts, så vet man sannolikt så pass mycket att man kan berätta att han var dansk/kinesisk/polsk/somalier etc. så då är också "av utländsk härkomst" oanvändbart.

Alltså kan jag inte se att ordvalet skulle vara relevant i sammanhanget.
  • snorkan

Eller kanske för att du aldrig skulle inse att du kan ha fel och förstorat upp hela det här tjafset om ordet "mörk"?

Natulcien skrev 2014-01-09 18:24:22 följande:
    Tack för det. Jag orkar eftersom jag tycker att frågan är viktig.

• Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 21:18:20 följande:
    Men hoppsan så du undvek frågan!
    Vilken fråga?
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!