• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Natulcien
    Molgan 008 skrev 2014-01-09 16:45:34 följande:

Skämma ut dig genom att jämställa ordet "mörk" med "blatte" till exempel. Det är som att jämställa ordet "jude" med "kroknäsa". De förstnämnda är sakliga och de andra är nedvärderande skällsord. Jag tycker att det är barnsligt att tro att man kan vinna en diskussion genom att dra saker till ytterligheter.

Att du har gjort TS illa på något vis har jag aldrig påstått. Jag har inte läst alla dina inlägg så jag kan i och för sig inte säga motsatsen heller, men hur som helst så var det inte det saken gällde. Jag tycker, vilket även moderatorena på FL brukar skriva, att man bör hålla sig OT i trådarna. Istället så fick TS påhopp för sitt ordval av rena lynchmobben. 

Genom att säga till och vara med och diskutera så har jag också bidragit till den här trådens urspårning nu, det känns riktigt tråkigt. Jag hatar att trådar sällan får handla om det ursprungliga ämnet särskilt länge.

Att jag har jämställt ordet 'mörk' med 'blatte' har du själv hittat på. För det har jag inte. Exemplet med 'blatte' var ett annat. Men jag borde ha anat att någon skulle ta tillfället i akt att vända det emot mig.

Men du menar alltså att du är helt ovetande om hur ord används i vårt samhälle för att skapa fördomar och uppvigla? Att ordet 'mörk' kan användas precis lika nedsättande som 'blatte' om det sätts i ett visst kontext?

Intressant att du använder ordet lynchmobb...för det är precis vad jag upplever mig utsatt för här...

Men jag tror att om man "hatar" att trådar ibland vrids till att handla om något annat, så kanske inte ett diskussionsforum är att rekommendera..? Själv tycker jag att det är spännande.

• chrissandra
    Natulcien skrev 2014-01-09 18:30:25 följande:
    Att jag har jämställt ordet 'mörk' med 'blatte' har du själv hittat på. För det har jag inte. Exemplet med 'blatte' var ett annat. Men jag borde ha anat att någon skulle ta tillfället i akt att vända det emot mig.

Men du menar alltså att du är helt ovetande om hur ord används i vårt samhälle för att skapa fördomar och uppvigla? Att ordet 'mörk' kan användas precis lika nedsättande som 'blatte' om det sätts i ett visst kontext?

Intressant att du använder ordet lynchmobb...för det är precis vad jag upplever mig utsatt för här...

Men jag tror att om man "hatar" att trådar ibland vrids till att handla om något annat, så kanske inte ett diskussionsforum är att rekommendera..? Själv tycker jag att det är spännande.

Menar du att TS använde ordet "mörk" nedsättande? Eller tycker du att hennes TS är en uppviglande sådan?
  • tessylin
    Nuhardetväländå skrev 2014-01-09 16:30:46 följande:
    Att du orkar Natulcien! Men jag håller med dig i allt du skriver. Tycker dessutom att TS outat sig själv med en del grovt rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer..

Alla med vidriga påhopp tycker jag kan gå tillbaks till sitt eget forum flashback.
    Kan du hänvisa till det inlägg där TS haft grova rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer!
     Det får väl vara måtta på påhoppen i denna tråd. Har gått igenom de få inlägg hon skrivit  och hittar inget som helst rasistiskt? Vänligen citera det inlägget i så fall.  
  • QueenBeee
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:23:55 följande:
    Varför kände du att det var viktigt att använda ordet 'mörk'?
    Tänkte precis fråga samma sak.
  • MalinEddie

Det är inte helt helt ovanligt att otäcka historier likt denna dyker upp på forum och att det sedan kommer fram att allt är påhittat av en smygrasist som hade ett annat syfte med tråden. Jag tycker därför inte att det är konstigt att någon eller några har reagerat på TS ordval, det gjorde jag också och tänkte "varför var mannens hudfärg viktig i sammanhanget" när jag läste inlägget. Jag vill tro att TS är på riktigt och utan annat syfte än hon säger sig ha med tråden och utgår från det men jag kan också förstå "den andra sidan" och Natulicien har inte gjort något för att förtjäna de påhopp hon har utsatts för, jag tycker att det finns människor här som borde skämmas och hur motsägelseful kan man vara? Ni anklagar henne för att vara oförstående gentemot TS samtidigt som ni kallar henne både det ena och andra namnet för att hon är av annan åsikt.

Avskyr CIO-metoder.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2014-01-09 19:10:44 följande:
    Det är inte helt helt ovanligt att otäcka historier likt denna dyker upp på forum och att det sedan kommer fram att allt är påhittat av en smygrasist som hade ett annat syfte med tråden. Jag tycker därför inte att det är konstigt att någon eller några har reagerat på TS ordval, det gjorde jag också och tänkte "varför var mannens hudfärg viktig i sammanhanget" när jag läste inlägget. Jag vill tro att TS är på riktigt och utan annat syfte än hon säger sig ha med tråden och utgår från det men jag kan också förstå "den andra sidan" och Natulicien har inte gjort något för att förtjäna de påhopp hon har utsatts för, jag tycker att det finns människor här som borde skämmas och hur motsägelseful kan man vara? Ni anklagar henne för att vara oförstående gentemot TS samtidigt som ni kallar henne både det ena och andra namnet för att hon är av annan åsikt.
    Tack.

{#emotions_dlg.flower}
  • Lili78
    Jag måste också gilla den  

jag reagerade på Ts i början , med tanke på hur många trådar av smygrassister  dyker upp, men när hon förklarade sedan i senare inlägg så verkar hon inte hittat på historien. Nu är tydligen natuliciens tur att få massa påhopp , fast egentligen många reagerade likadan. 

Typisk FL 
  • Solrosens
    Avskyr CIO-metoder.

Det finns många svenskar som är mörka! Finns fler mörka än blonda! Så vad är problemet.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!