• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:04:42 följande:
    Man måste generalisera i sådana här diskussioner, annars blir de svåra att föra.

Jag har sett andra inlägg som varit väldigt konkreta och satt ord på det som möjligtvis kan vara ditt syfte, om andra kan klara av det så kanske du också kan bli bättre på det.

Det blir ju lite märkligt när du anmärker på att andras generaliseringar men att det är okej när du gör det själv.

Och det där med att du tycker att du vet hur andra ska reagera, känna och göra, för så hade du gjort i den situationen, fastän du aldrig har varit i den situationen, förmodligen aldrig kommer hamna i den situationen, det spelar ingen roll, eller?
  • Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 15:20:16 följande:
    förmodligen kommer såna som du....typ skita i att en en dåre sköt vilt omkring sig utan BARA fokusera på ordet blatte.

nu tycker jag iof det inte riktigt är jämförbart blatte och mörk person.....blatte är fan inget man säger....men en mörk person ÄR en mörk person det är bara fakta....
    "Såna som du"? Vad betyder det?

• TelmaGudbjorns
    Knota skrev 2014-01-09 15:06:32 följande:
    Varför skulle han vilja ha ditt barn?
    Tiggare som har barn som "sover" = alkoholiserade, för att få mer sympati har man läst om, eller för att senare gifta bort, eller sälja? Finns en massa olika anledningar. Men som sagt, man kan ju inte veta vad mannen hade i sitt angenda, men det intrycket fick jag iallafall.
  • Natulcien
    Molgan 008 skrev 2014-01-09 15:28:38 följande:
    Känner du inte själv att du skämmer ut dig rätt mycket nu? Det är fritt fram att diskutera ordval, men jag tycker att man kan ta och göra det i en egen tråd. TS har nyss gått igenom en väldigt jobbig händelse och behöver inte utsättas för lynchning också.
    Skämmer ut mig? Knappast. Och vad består lynchningen av? Jag har inte kallat TS för nedsättande ord. Jag bara belyste ett ordval. Jag har t.o.m. skrivit i tråden att TS ju har förklarat sitt ordval och att jag nu diskuterar generellt.

Själv har jag blivit kallad både empatilös, neger, rasist, "borde hålla tyst", kärring, PK, etc. i tråden, utan att jag själv ens har använt några tillmälen till någon (jo, ordet "naiv" använde jag...men det är det enda). Jag har inte ens nämnt ordet "rasist". Ganska intressant, tycker jag...

• Knota
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 15:49:16 följande:
    Tiggare som har barn som "sover" = alkoholiserade, för att få mer sympati har man läst om, eller för att senare gifta bort, eller sälja? Finns en massa olika anledningar. Men som sagt, man kan ju inte veta vad mannen hade i sitt angenda, men det intrycket fick jag iallafall.
    Eh, tror du verkligen på det själv?
  • TelmaGudbjorns
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 15:49:16 följande:
    Agenda, skrev fel.
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 15:44:19 följande:

Jag har sett andra inlägg som varit väldigt konkreta och satt ord på det som möjligtvis kan vara ditt syfte, om andra kan klara av det så kanske du också kan bli bättre på det.
    Det blir ju lite märkligt när du anmärker på att andras generaliseringar men att det är okej när du gör det själv.
    Och det där med att du tycker att du vet hur andra ska reagera, känna och göra, för så hade du gjort i den situationen, fastän du aldrig har varit i den situationen, förmodligen aldrig kommer hamna i den situationen, det spelar ingen roll, eller?
    Jag anmärker inte på generaliseringar, utan på ordval som springer ur fördomar. Skillnad.

Och bättre på att uttrycka sig kan man alltid bli.
  • Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:43:13 följande:
    Det handlade om tillåtelsen att diskutera ordval istället för händelsen. Jag undrade bara vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att det ska vara tillåtet, om det inte ens är okej på ett diskussionsforum...?

Det vore ju mer intressant om du la samma energi på flashback istället men där måste du till skillnad från familjeliv hålla dig till ämnet.
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 15:54:44 följande:

Det vore ju mer intressant om du la samma energi på flashback istället men där måste du till skillnad från familjeliv hålla dig till ämnet.
    Det krävs flera personer för att det ska bli en diskussion...man kan ju inte diskutera med sig själv... och väldigt många har varit väldigt ivriga att diskutera detta, uppenbarligen, så hela bördan av att tråden hamnade OT kan nog inte läggas på mina axlar.

Flashback intresserar mig inte.
  • Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:52:28 följande:
    Jag anmärker inte på generaliseringar, utan på ordval som springer ur fördomar. Skillnad.

Och bättre på att uttrycka sig kan man alltid bli.

Fast du utgår ju från att någon har fördomar genom sitt ordval, på så sätt har du ju själv fördomar.

Man kan alltid bli bättre, ja, kan du då se att du varit förminskat ts upplevelse genom att påstå att då sätter man sig inte och skriver till ett forum? Baserat på vadå? Din egen uppfattning?
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!