• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Gott svart kaffe

Hudfärg är precis lika viktigt som glasögon, mustasch, hårfärg, kroppsbyggnad etc. när det gäller signalement på gärningsman.

• Molgan 008
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 14:30:17 följande:
    Frågan förblev obesvarad dock. Men så får det väl vara då.
    Jag tyckte att jag svarade på ditt inlägg, men jag antar att det är det där med värderingen som du vill ha ett närmare svar på. I sådana fall så, ja. Jag tycker att det är en indirekt värdering man gör när man struntar i TS frågeställning och istället märker ord. Då tycker man uppenbarligen att ordet är viktigare än händelsen.

Till TS vill jag säga att jag hoppas att polisen får tag i personen som gjorde detta så att de kan ta in honom för förhör. Jag hoppas också att du slipper få några bestående men av det som hände.
  • j8506
    Gott svart kaffe skrev 2014-01-09 14:37:31 följande:

Det kanske är relevant för att hitta gärningsmannen och för att varna andra kanske? En gärningsmans utseende är väl ändå viktigt att veta?
    Absolut, Jag kan hålla med dig om att det i många fall är relevant.

Men jag tycker inte det var relevant i just detta specifika fall, Då TS inte tar upp vart det hände o.s.v. (i varningssyfte)

Hoppas puckot åker fast på något sätt iaf! 
  • Jennie med ie

I en polisrapport för att kunna gripa en misstänkt gärningsman? Yepp, där är utseendet (inte härkomst i sig) väldigt relevant. Har inte sett någon säga emot. Det är här i tråden på FL som relevansen är omdiskuterad. .

Gott svart kaffe skrev 2014-01-09 14:37:31 följande:
    Det kanske är relevant för att hitta gärningsmannen och för att varna andra kanske? En gärningsmans utseende är väl ändå viktigt att veta?

• Ms Pepper
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 13:28:08 följande:
    Med tanke på att han sprang fram, tog tag i vagnen och tänkte putta fram den utan att säga något alls först, eller ens kolla på mig så blev jag rädd och misstänker att han ville springa iväg med vagnen då det var under arbetstid och väldigt få människor ute. Dom närmsta va på bygget på andra sidan komvuxparkeringen och hade inte hört något pga alla maskiner.

Obehagligt. Men sen då? Det där att han sticker ned händerna i vagnen innan han avlägnar sig. Jag tänker i banor av att han letar efter plånbok, var det som att han letade efter nåt annat än barnet?
  • Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 13:08:00 följande:
    Kanske för att ingen ens vet om han verkligen tänkte stjäla barnet...?

Och då är inte händelsen i sig tillräckligt intressant att bry sig om, eller vad menar du?
  • TelmaGudbjorns
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 14:51:46 följande:

Obehagligt. Men sen då? Det där att han sticker ned händerna i vagnen innan han avlägnar sig. Jag tänker i banor av att han letar efter plånbok, var det som att han letade efter nåt annat än barnet?
    Ja antingen att han letar efter grejer eller att han vill se om det är lätt att ta barnet. Jag har honom dock inpackad i fleeceoverall och åkpåse som är stängd under vagn överdelen eller vad det heter, så det är i princip omöjligt att göra det lätt för sig.
  • Natulcien
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 13:16:21 följande:
    Det handlar ju inte vilket som är värst... Var det så att killen försökte stjäla TS barn kan de flesta av oss inte göra något åt det, hur mycket vi än vet att han var normallång och mörk typ. Däremot känner nog många att de kan och vill påverka attityderna kring det som diskussionen kommit att handla om.
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 13:20:35 följande:

Du ska nog vara lite ödmjuk inför din egen slentrianmässighet. Jag håller med om att det är tröttsamt med hur rasister blåser upp brottshändelser, jag kan förstå ditt syfte men jag är inte säker på att ditt sätt är så mycket bättre. Du håller dig själv med generaliseringar, du har utgått ifrån dig själv i hur du anser att andra ska reagera i en situation som ts de facto just varit i, men du har det inte, ändå vet du precis hur andra borde göra.
    Man måste generalisera i sådana här diskussioner, annars blir de svåra att föra.
  • Knota
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-09 15:03:30 följande:
    Ja antingen att han letar efter grejer eller att han vill se om det är lätt att ta barnet. Jag har honom dock inpackad i fleeceoverall och åkpåse som är stängd under vagn överdelen eller vad det heter, så det är i princip omöjligt att göra det lätt för sig.
    Varför skulle han vilja ha ditt barn?
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!