• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • TrendyFarsa
    snorkan skrev 2014-01-09 16:57:36 följande:
    vissa är bara bråksjuk och verkar inte ha något bättre för sig.....att TS var ute för en jättehemsk upplevelse verkar vissa inte ens förstå!
    För att det är BS kanske...
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Ms Pepper
    TrendyFarsa skrev 2014-01-09 16:39:55 följande:
    Meh, asså guuuu va hemskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Eller bara BS *gäsp*

Skulle aldrig hända i Östermalm, eller hur?
  • GossipGirl
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 17:12:04 följande:

På Östermalm...
  • chrissandra
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 17:12:04 följande:

Men kanske på Östermalm? ;)
  • men jaja

bannlys alla färger. vi får härmed bara kalla människor för varelser med obestämd färg. det om något gör ju folk paranoida mot alla de möter.

i detta sammanhang så kanske varbergsbona kunde hålla ett extra öga på mörka män runt 170-178 cm och runt 30 års ålder utifall samma snubbe skulle dyka upp igen och kanske få ett ännu bättre signalement att ge till myndigheter så att han åker fast.

skulle själv beskriva en mörk man som mörk om jag inte kan beskriva på ett bättre sätt. 

skulle hon ha skrivit "en mörkhyad man, med stubbskägg, trolig rom, ca 170 lång, runt 30 år, vardagliga plagg, försökte ta mitt barn"? för det kan ju vilken person som helst skriva som just varit med om en otäck händelse >.>

så istället för att börja överanalysera färgskalor i ts, ta på er hennes skor och försök se händelsen ur hennes synvinkel. och stötta henne istället. 

är väl just pga denna sorters larveri som jag slutade som medlem på familjeliv. man kunde inte få stöd och råd längre utan att nån nisse skulle få tråden åt nåt helt galet håll.

• Natulcien
    snorkan skrev 2014-01-09 16:00:40 följande:
    haha.....hur många sidor ska du mala på om det nu då?

såna som du som fastnar på ett visst ord....och sedan ägnar TIMMAR åt att tjata sönder det.....(fast det inte var det relevanta i historien)
    Jaha....såna... Delar du in alla människor i "såna" och "såna"och sätter etiketter på dem?
  • Natulcien
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 16:03:47 följande:
    Lite intressant att de som menar att det är förkastligt att inte bara fokusera på det enda relevanta i historien (vilket då ska vara stackars TS och bebisens upplevelse) inte själva fokuserar på det enda relevanta.... Bara så.
    Ja...visst är det ett märkligt fenomen....
  • Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 16:07:59 följande:

Varför inte?
    FL passar mig bättre eftersom jag upplever tonen som rå och otrevlig på Flashback. Men nu har ju folk gapat allitfrån "neger" till "empatilös", "håll tyst" och "kärring" här...så jag kanske får omvärdera den åsikten... Obestämd
  • Natulcien
    Nuhardetväländå skrev 2014-01-09 16:30:46 följande:
    Att du orkar Natulcien! Men jag håller med dig i allt du skriver. Tycker dessutom att TS outat sig själv med en del grovt rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer..

Alla med vidriga påhopp tycker jag kan gå tillbaks till sitt eget forum flashback.
    Tack för det. Jag orkar eftersom jag tycker att frågan är viktig.

• Natulcien
    Ms Pepper skrev 2014-01-09 16:30:51 följande:

Ja det är tråkigt när rasismen och trångsyntheten blommar upp.
    Jag för min del tycker du har förminskat ts upplevelse och det finns inget i dina aldrig så goda syften som ger dig rätt till det.
    Det har du rätt att tycka. Men jag håller inte med.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!