• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • en rund boll
    Natulcien skrev 2014-01-09 22:31:39 följande:
    Vad som är topic och inte kan man ju definiera olika också. Jag tycker faktiskt inte att ett märkligt ordval i en trådstart är helt off topic att diskutera, nämligen.
    Off topic hade det varit om jag hade skrivit: "Idag var jag på badhuset och simmade med min mormor."

De enda som har varit ohyfsade och ouppfostrade, samt respektlösa i den här tråden är de som använder personangrepp av typen: "Emapilös", "ouppfostrad", "kärring", "löjlig", "neger", rasist" etc. Och nej, jag har inte använt ett enda av de orden. Läs hela tråden så får du nog en bild av vilka som ska skämmas i den här tråden.

Jag har inte ens diskuterat eller förminskat själva händelsen. Bara ifrågasatt ett ordval. Och vi är faktiskt på ett diskussionsforum.
    Du har inte skrivit ett enda inlägg som har berört händelsen, händelsen är topic inte ordet mörk. Det enda du har gjort är att mala på i inlägg efter inlägg om ordet mörk. 
    Det är off topic hur man än vänder och vrider på det. 
    och jo, det är ohyfsat att inte respektera TS, vilket du inte gör när du fortsätter mala. 
    www.familjeliv.se/Forum-26-74/m72188163.html Så varsågod! Jag har gjort en egen tråd till dig. 
  • Neomi
    gemigsinnesro skrev 2014-01-09 22:32:33 följande:
    Oj jag måste tydligen omgående sluta upp med att beskriva min sambo på det sätt jag gör till andra om jag inte vill bli kallad för rasist. Jag brukar säga att han har långt lockigt hår och är väldigt mörk. Med det ordvalet har jag då inget annat i syfte än att beskriva att han är väldigt mörkhårig och rätt så svartmuskig i ansiktet pga mörk skäggstubb.  Nu är han iofs inte svensk utan norsk.  Urbota löjlig diskussion för övrigt.

Ja herregud, så kan man ju inte säga;) finns ju dom som tar fruktansvärt illa vid sig. Smäll på handen
  • MalinEddie
    Neomi skrev 2014-01-09 22:31:59 följande:

Varför jag skrev till dig på pm från första början var för att ja tycker de e så onödigt att ta en diskution på tråden, men där ville du inte svara å ta de privat för du söker empati hos andra då du får kritik.
    Vadå söker empati hos andra? Jag har läst tråden och hon har varit ganska ensam om sin åsikt eller undran egentligen och har fått ta skit för det. Inget rättfärdigar att du bemöter henne på så sätt men du kanske inte vet hur man skiljer person från sak?
    Avskyr CIO-metoder.
  • gemigsinnesro
    Natulcien skrev 2014-01-09 22:36:32 följande:
    Fast nu handlar det ju inte om ordet mörk som ett fristående ord, utan om dess kontext.
    Nej jag vet och för mig handlar det om det konstiga i att alltid tolka ordet mörk = utländsk härkomst.  Jag tror TS hade skrivit exakt samma ord om det varit någon med min sambos färger som tagit i vagnen. 
  • Neomi
    MalinEddie skrev 2014-01-09 22:40:59 följande:
    Vadå söker empati hos andra? Jag har läst tråden och hon har varit ganska ensam om sin åsikt eller undran egentligen och har fått ta skit för det. Inget rättfärdigar att du bemöter henne på så sätt men du kanske inte vet hur man skiljer person från sak?
    Avskyr CIO-metoder.

Jag ha sakt att iställe för att skita ner tråden mer så kan hon ta de privat med mig om hon ha nått att säga till mig. Och eftersom hon fortsätter att skriva till mig på tråden så ser jag det som att hon inte kan få stöd från andra om de inte går som hon har tänkt sig.
  • Neomi
    en rund boll skrev 2014-01-09 22:37:32 följande:
    Du har inte skrivit ett enda inlägg som har berört händelsen, händelsen är topic inte ordet mörk. Det enda du har gjort är att mala på i inlägg efter inlägg om ordet mörk.  Det är off topic hur man än vänder och vrider på det.  och jo, det är ohyfsat att inte respektera TS, vilket du inte gör när du fortsätter mala.  www.familjeliv.se/Forum-26-74/m72188163.html Så varsågod! Jag har gjort en egen tråd till dig. 

• MalinEddie
    Du har inte skrivit ett enda inlägg som har berört händelsen, händelsen är topic inte ordet mörk. Det enda du har gjort är att mala på i inlägg efter inlägg om ordet mörk. 
    och jo, det är ohyfsat att inte respektera TS, vilket du inte gör när du fortsätter mala. 
    www.familjeliv.se/Forum-26-74/m72188163.html Så varsågod! Jag har gjort en egen tråd till dig. 
    Men du, lägg till mitt namn så en ensam medlem på familjeliv som råkade ifrågasätta en TS inte står ensam. Det handlar knappast om en vittnesbeskrivning här, hade det varit på riktigt IRL skulle jag hålla med dig men vi är på ett diskussionsforum nu..

Avskyr CIO-metoder.
  • Fettot
    taggigros skrev 2014-01-08 16:50:22 följande:
    Tänkte också på det. Om han hade varit ljushyad så hade hon väl knappast beskrivit honom som "vit".

Det gör journalisterna på Aftonbladet. Och även det övriga etablissemanget. Det är väldigt noga med att påpekas när gärningsmännen är vita. Och det hojtas det inte om. Så varför ska inte då TS få benämna mörk? Dags att fiska efter rasismstämpeln månne?
  • Fettot
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 17:53:00 följande:
    Ja eller så var det TS som ställde frågan, jag var med om detta när det hände, eftersom att det var jag som skrev. Han sprang fram från ca 20 m bakom mig och tog tag i vagnen och tänkte putta fram den i hastig fart, men jag höll hårt och ryckte tillbaka den, då han reagerade och ändrade inställning till något mer "oskyldigt".

Fan vad läskigt!!!!
  • Natulcien
    Okej, vissa anser att jag har skrivit OT. Men jag har inte använt vidriga och elaka personangrepp som många har gjort här i tråden, men det upprör dig visst inte lika mycket..? Att skriva OT-inlägg är hemskt, tycker du, men att kalla någon "neger" och "rasist" som vissa har gjort i tråden är helt okej...?

Sen "mal" jag ju inte ensam. Det är ju inlägg som ditt som håller diskussionen vid liv... snacka om att ditt inlägg är OT...

Och tack, men nej tack. Om man formulerar en trådstart så som du gjorde: "Är det okej att använda ordet mörk i beskrivningen av en gärningsman" så kopplar man ju direkt till att det handlar om en vittnesutsaga, vilket naturligtvis bara kommer att ge dig "ja-svar". Jag hade nog själv svarat ja, om frågan formulerades så...
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!