• Neomi

Försökte stjäla min bebis!!!

Natulcien skrev 2014-01-09 13:02:55 följande:
    Förvisso. Men människor med utländskt påbrå är knappast så unikt och ovanligt förekommande i Sverige längre. Inte så att man hajar till direkt. Det är ju inte som på 1940-talet när folk ställde upp sig i åskådarklungor för att titta på en person med afrikanskt påbrå... Så hur en "mörk" person kan vara "avvikande" i ett svenskt samhälle så till den milda grad att det måste påpekas förstår jag inte riktigt.

Man ska alltid lägga upp all fakta i händelser tex. Om de är en neger, turk, arab, etnisk svensk. Man kan dagligen läsa i gammalmedia om hur "svenskar" gör otyg i Sverige samt andra länder. Problemet är att gammelmedia anser att alla som satt sin fot i sverige är svensk. Villket leder till komiska rubriker som " Svensk självmordsbombare dödade 7 människor" All fakta ska alltid fram i ljuset. Att undanhålla det är att manipulera folket till att tro något annat. Att skriva att det var en mörk ung man borde du få plus i kanten för! Allt ska vara så "PK" idag så man blir mörkrädd. Synd bara att diskussionen går över till varför TS nämde mörk och hur fel det är att lägga ut sanningen. En rent fruktansvärd händelse blir till ett korkad gnatande om "varför skrev du mörk?" Eller som man kan läsa mellan raderna " varför nämner du sanningen?"
  • Neomi
    Tow2Mater skrev 2014-01-09 19:53:41 följande:
    Fast ska vi vara noga, var det forst i #55 det framkom TS hade en bebis i vagnen. Innan var det bara "var ute och gick med min vagn", "pillade i vagnen", etc. Konstigt folk finns det ju overallt. ;)

Fast om vi ska vara noga står de. ( försökte stjäla min bäbis!!!) i rubriken
  • Neomi

JASSÅ verkligen? Främlingsfientlig? Titta omkring kära du..jag har aldrig sett den extrema främlingsfientligheten som alla tjatar om. I slutändan så är det regeringen som säljer ut sitt folk och inte låter dom lägga sig i vad som händer med samhället!  Vadå ingen nyhet att främlingsfientlighet förekommer åt båda hållen?`Skämtar du? Länka mig en artikel där man faktiskt skriver om att svenska tjejer faktiskt riskerar våldtäkt men även vidriga påhopp som "svennefitta", "svennehora", "slampa". Vem har någonsin uppmärksamhet den allt större otoleransen mot svenskarna i exempelvis Malmö eller ute förorterna i Sverige? Seriöst uppmärksammat förutom SD? INGEN! Och sen beklagar vi oss att rasism ökar!  Medan vi flummar om den extremaa svenska rasismen finns det idag invandrartjejer som råkar illa ut om dom någonsin tar hem en svensk kille! Det lustiga dock att dom allra godaste antirasister, speciellt kvinnor skiter fullständigt i hur invandrartjejer har det i Sverige i dagsläget där många både tvingas till tvångsäktenskap, blir isolerad och får aldrig gå ut samt sköta hushållet i ung ålder, får inte umgås med andra jämnåriga svenskar och många som riskerar för hedersförtryck för att inte tala om alla som inte får gifta med vem som helst! Vilka hycklare svenska antirasister är..man gråter för vuxna..ehm förlåt "ensamkommande barn" men skiter fullständigt i vad som händer med invandrarbarn i Sverige 2014..jag har aldrig hört någon svensk ung akadamisk kvinna ens vara nyfiken på dessa frågor! Man bara slår bort det!    www.hoglandsnytt.se/mer-an-200-somaliska-ungd.../        [/quote]

• Neomi
    snorkan skrev 2014-01-09 21:41:01 följande:
    Tack:) borde vara vi som lättar upp stämningen för dig, inte tvärtom

• Neomi
    Natulcien skrev 2014-01-09 22:17:08 följande:
    Jag har ju redan svarat...läste du inte? Varför ställer du frågor om du inte läser svaren? Men jag upprepar: Jag hade beskrivit honom precis så som han såg ut: om han var rödhårig, svarthårig eller skallig, hur han var klädd, hur lång han var, om han var kraftig eller smal, ungefär vilken ålder, om han var vit, svart, eller rödmosig i hyn etc. Så hade jag beskrivit honom i en vittnessituation. Men - och här skiljer jag mig från TS - jag hade inte gått in på ett närforum och skrivit: En mörk man antastade mig idag!"

Men du skulle inte säga att han var "mörk" för de får man ju inte säga?? Jag har då aldrig läst att TS har sakt att han har antastat henne!! Nu får du skärpa dig..
  • Neomi
    gemigsinnesro skrev 2014-01-09 22:32:33 följande:
    Oj jag måste tydligen omgående sluta upp med att beskriva min sambo på det sätt jag gör till andra om jag inte vill bli kallad för rasist. Jag brukar säga att han har långt lockigt hår och är väldigt mörk. Med det ordvalet har jag då inget annat i syfte än att beskriva att han är väldigt mörkhårig och rätt så svartmuskig i ansiktet pga mörk skäggstubb.  Nu är han iofs inte svensk utan norsk.  Urbota löjlig diskussion för övrigt.

Ja herregud, så kan man ju inte säga;) finns ju dom som tar fruktansvärt illa vid sig. Smäll på handen
  • Neomi
    MalinEddie skrev 2014-01-09 22:40:59 följande:
    Vadå söker empati hos andra? Jag har läst tråden och hon har varit ganska ensam om sin åsikt eller undran egentligen och har fått ta skit för det. Inget rättfärdigar att du bemöter henne på så sätt men du kanske inte vet hur man skiljer person från sak?
    Avskyr CIO-metoder.

Jag ha sakt att iställe för att skita ner tråden mer så kan hon ta de privat med mig om hon ha nått att säga till mig. Och eftersom hon fortsätter att skriva till mig på tråden så ser jag det som att hon inte kan få stöd från andra om de inte går som hon har tänkt sig.
  • Neomi
    en rund boll skrev 2014-01-09 22:37:32 följande:
    Du har inte skrivit ett enda inlägg som har berört händelsen, händelsen är topic inte ordet mörk. Det enda du har gjort är att mala på i inlägg efter inlägg om ordet mörk.  Det är off topic hur man än vänder och vrider på det.  och jo, det är ohyfsat att inte respektera TS, vilket du inte gör när du fortsätter mala.  www.familjeliv.se/Forum-26-74/m72188163.html Så varsågod! Jag har gjort en egen tråd till dig. 

• Neomi
    Elmiina skrev 2014-01-18 20:14:05 följande:
    Men förihelvete, kan någon moderat se till att den här tråden raderas?

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!