• MalinEddie

Försökte stjäla min bebis!!!

Det är inte helt helt ovanligt att otäcka historier likt denna dyker upp på forum och att det sedan kommer fram att allt är påhittat av en smygrasist som hade ett annat syfte med tråden. Jag tycker därför inte att det är konstigt att någon eller några har reagerat på TS ordval, det gjorde jag också och tänkte "varför var mannens hudfärg viktig i sammanhanget" när jag läste inlägget. Jag vill tro att TS är på riktigt och utan annat syfte än hon säger sig ha med tråden och utgår från det men jag kan också förstå "den andra sidan" och Natulicien har inte gjort något för att förtjäna de påhopp hon har utsatts för, jag tycker att det finns människor här som borde skämmas och hur motsägelseful kan man vara? Ni anklagar henne för att vara oförstående gentemot TS samtidigt som ni kallar henne både det ena och andra namnet för att hon är av annan åsikt.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Det finns många människor jag inte delar åsikt med på FL men det betyder inte att jag ogillar dessa människor per automatik. Lär er skilja på sak och person!

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Neomi skrev 2014-01-09 22:31:59 följande:

Varför jag skrev till dig på pm från första början var för att ja tycker de e så onödigt att ta en diskution på tråden, men där ville du inte svara å ta de privat för du söker empati hos andra då du får kritik.
    Vadå söker empati hos andra? Jag har läst tråden och hon har varit ganska ensam om sin åsikt eller undran egentligen och har fått ta skit för det. Inget rättfärdigar att du bemöter henne på så sätt men du kanske inte vet hur man skiljer person från sak?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    en rund boll skrev 2014-01-09 22:37:32 följande:
    Du har inte skrivit ett enda inlägg som har berört händelsen, händelsen är topic inte ordet mörk. Det enda du har gjort är att mala på i inlägg efter inlägg om ordet mörk. 
    Det är off topic hur man än vänder och vrider på det. 
    och jo, det är ohyfsat att inte respektera TS, vilket du inte gör när du fortsätter mala. 
    www.familjeliv.se/Forum-26-74/m72188163.html Så varsågod! Jag har gjort en egen tråd till dig. 
    Men du, lägg till mitt namn så en ensam medlem på familjeliv som råkade ifrågasätta en TS inte står ensam. Det handlar knappast om en vittnesbeskrivning här, hade det varit på riktigt IRL skulle jag hålla med dig men vi är på ett diskussionsforum nu..

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Neomi skrev 2014-01-09 22:47:08 följande:

Jag ha sakt att iställe för att skita ner tråden mer så kan hon ta de privat med mig om hon ha nått att säga till mig. Och eftersom hon fortsätter att skriva till mig på tråden så ser jag det som att hon inte kan få stöd från andra om de inte går som hon har tänkt sig.
    Jaha, okej. Oavsett, på vilket sätt gör det det rätt för dig att kalla henne vid namn?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Den andra tråden verkar nu vara borttagen. Givetvis är det inte rätt att angripa en enskild medlem på så sätt som gjordes, det vara bara fult.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    tessylin skrev 2014-01-09 23:52:52 följande:
    varför diskuterar ni ens med Natulcien? Märker ni inte att hon/han är fast i sin åsikt om att det är fel att ens beskriva en person som mörk ? Spelar ingen roll hur mycket ni än argumenterar. och snälla håll debatten på en anständig nivå. jag tycker självklart precis som de flesta i denna tråd att det är ok att beskriva en person som mörk, ljus eller vad det nu må vara så länge man inte har en rasistisk underton. Det framstår inte på något sätt i trådstarten att TS är rasistisk.
    Jag diskuterar gärna med oliktänkande, det hade varit tråkigt  om allt gick ut på att stryka varandra medhårs tycker jag..Det är väl ett diskussionsforum?
    Jag känner som sagt sympati med TS, det är jättebra att hon har tagit det vidare till polis. Fortfarande ser jag dock inte hur Natulicien förtjänar alla elakheter här och i sin inbox. Någon startade till och med en tråd tillägnad henne för att spä på det hela ytterligare. Nu har jag varit medlem ett tag och hon är en människa som kan diskutera sakligt utan att som flera av er gå till persongrepp. Ni försöker få henne att verka som något hon inte är men ni kommer inte lyckas.
    Jag finner det mest sorgligt att människor är så främmande inför någons annans åsikt att de dömer ut hela människan bakom den..
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Ms Pepper skrev 2014-01-10 14:44:30 följande:

Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang.
    Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet".
    Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.
    Jag reagerade på exakt samma sak som Natulcien när jag läste TS och jag hade säkert ställt liknande frågor. Tyvärr är det inte helt ovanligt att smygrasister "jobbar" på så sätt även om jag inte tror att det handlar om det här men ja, tanken poppade upp också i mitt huvud att det skulle kunna göra det när jag först läste. Detta betyder inte att jag inte förstår att det måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett om mannen menade att verkligen stjäla barnet eller hade andra motiv. Det är givetvis inte rätt och riktigt någonstans och TS har polisanmält, bra så! Jag hoppas att hon får det stöd hon behöver och jag har uttryckt min sympati för henne även om jag med det inte ställer mig oförstående inför att vissa också reagerar på hennes ordval. Altt är inte svart/vitt. Däremot, vilket du verkar hålla med om, är det inte rätt att kalla någon vid sådana namn som Natulcien blev igår här och i sin privata inbox och det gjorde mig upprörd. Trådar blir ofta OT och visst kan jag förstå att TS känner att fokus hamnade fel men enkla frågor utvecklades till ren mobbning av en medlem. Jag fann det väldigt obehagligt och sympati kan jag känna åt mer än ett håll och jag finner det sorgligt att så många späde på det hela istället för att reagera oavsett vad tråden från början var menad att handla om.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    tessylin skrev 2014-01-10 01:36:09 följande:

Du skriver," ni". Skrev jag inte i mitt inlägg att vi bör hålla debatten på en anständig nivå.
    Jag skrev ni inom citationstecken då jag inte önskade dra alla över en kam. Att jag riktade mitt inlägg delvis till dig var för att jag reagerade på att du undrade varför man la energi på den person som var oliktänkande och just då utsattes för hemska påhopp. Oavsett om man reagerade på TS ordval eller som du tycker det var helt i sin ordning kommer inget gott av att vi väljer att blunda för människor av annan åsikt så jag såg inte riktigt din poäng? Det är fint att du tycker att debatten bör hållas på anständig nivå, det håller jag verkligen med om men för mig går det då inte ihop med att välja att inte se en annan människa enbart då den inte delar min åsikt. En människa som i det här fallet dessutom inte gick till persongrepp och faktiskt höll en anständig ton enligt min mening. Jag upplevde dock att denne blev utsatt för det motsatta men vi ska välja att inte se och spä på? Man är inte ensam om en debatt, vi kan dock välja hur vi uttrycker oss och vissa borde verkligen skämmas.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!