Ms Pepper skrev 2014-01-10 14:44:30 följande:
Jag håller med om att det är tragiskt att utsätta Natulicien för dylika påhopp. Rasister har otäcka tendenser. På så sätt kan jag förstå henoms engagemang.
Dessutom har nu Natulicien blivit en martyr. Vad menar jag med det? Jo, inte en enda gång har hen uttryckt sympati för det ts upplevt. Tvärtom, skulle jag säga. Kommentarer som "vi vet ju ändå inte om han tänkte stjäla barnet".
Om någon har sett något annat, att jag missat en beklagan därifrån, berätta gärna för då har jag missat det.
Jag reagerade på exakt samma sak som Natulcien när jag läste TS och jag hade säkert ställt liknande frågor. Tyvärr är det inte helt ovanligt att smygrasister "jobbar" på så sätt även om jag inte tror att det handlar om det här men ja, tanken poppade upp också i mitt huvud att det skulle kunna göra det när jag först läste. Detta betyder
inte att jag inte förstår att det måste ha varit en hemsk upplevelse oavsett om mannen menade att verkligen stjäla barnet eller hade andra motiv. Det är givetvis inte rätt och riktigt någonstans och TS har polisanmält, bra så! Jag hoppas att hon får det stöd hon behöver och jag har uttryckt min sympati för henne även om jag med det inte ställer mig oförstående inför att vissa också reagerar på hennes ordval. Altt är inte svart/vitt. Däremot, vilket du verkar hålla med om, är det inte rätt att kalla någon vid sådana namn som Natulcien blev igår här och i sin privata inbox och det gjorde mig upprörd. Trådar blir ofta OT och visst kan jag förstå att TS känner att fokus hamnade fel men enkla frågor utvecklades till ren mobbning av en medlem. Jag fann det väldigt obehagligt och sympati kan jag känna åt mer än ett håll och jag finner det sorgligt att så många späde på det hela istället för att reagera oavsett vad tråden från början var menad att handla om.