vampyria2 skrev 2014-01-09 10:23:54 följande:
Men vad spelar det för någon roll, jag antar att hon var upprörd när hon skrev tråden och kanske rädd över det som har hänt och ville bara få med det hon tänkte på, att det sen blev just mörk är väl för tusan inget att hänga upp sig på, det som har hänt henne är väl fortfarande lika hemskt och något som hon behöver ha stöttning i...han som utsatte henne för detta behöver inte stöttning i att ha blivit kallad mörk när han faktiskt var en mörk ung man, varför skulle det vara så hemskt att berätta det? Betyder det att alla mörka män är läskiga i dina ögon eller? Vi andra förstår att det var just den här mannen som har gjort detta och just den här mannen var mörk, varken mer eller mindre.
Precis. Det var inget signalement hon skulle avge. Men ändå skriker folk "Får man inte ge signalement nu heller!?". Det är de ropen jag besvarar...
Och hur kan du få det till att jag "stöttar" mannen i fråga? Jag diskuterar generella frågor här. Visst, det är OT, men det var den vägen tråden tog.
Stöttning får TS förhoppningsvis av familj och vänner. Men om jag inte har fel så är FL ett dikussionsforum...