• Snöviolen

Försökte stjäla min bebis!!!

Det är ju skrattretande hur vissa personer kan tycka att en mörk man kan uppfattas som något rasistiskt.

• Snöviolen
    Natulcien skrev 2014-01-09 10:56:06 följande:
    Fast...det hade aldrig stått "ung blond man"...det är liksom det som är poängen här...
    Det hade det säkert gjort, för skulle någon försöka ha tagit mitt barn, så hade jag i alla fall skrivit hur personen sett ut oavsett om han var mörk, ljus eller albino.
  • Snöviolen
    Natulcien skrev 2014-01-09 11:05:41 följande:
    Du säger det ja... och flera i tråden har efterkonstruerat att de minsann hade uttryckt även "blondhet" eller "ljushet", men...med all respekt...hittills har jag då inte sett någon faktiskt uttrycka sig så...

Till polisen vid avgivande av signalement hade nog alla gjort det, men inte när man bara slänger ur sig något i förbifarten...
    Jag hade i alla fall beskrivit hur personen såg ut.
  • Snöviolen

Finns väl många svenskar som är mörka. Jag har en gammal kompis som vart stoppad i passkontrollen i Israel för de trodde att han var en arab med ett falskt svenskt pass. Han är helsvensk.

• Snöviolen

Jag själv tänkte då inte. Oj det här är en rasisttråd för att ts skrev att han var mörk. Jag tänkte vilken jävla dåre som försöker sno ett barn.

• Snöviolen
    Knota skrev 2014-01-10 11:52:39 följande:
    Jag tror inte alls att denna unge man försökte stjäla ditt barn. Troligen var han väluppfostrad, och försökte hjälpa dig.

Glöm det istället.
    När blev slita och dra i en vagn väluppfostrad?
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!