• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Natulcien
    Happy14 skrev 2014-01-08 21:14:39 följande:

Det är väl bra att beskriva hur mannen såg ut om fler stött på honom. Jag hade också skrivit mörk om han var av annan härkomst. Mest av bara farten. Orka hänga upp sig på det, idioten försökte ta hennes barn!!! Nu blir hon påhoppad! Vad tänker ni med? Lika mkt hade folk säkerligen utomlands beskrivit mannen som vit om han var det, fattar inte vad som är så konstigt?? Det är ju ni som vill få det till nåt rasistiskt. Det är väl inte det denna trådens fokus skall ligga på? Ge er !!
    Då kan man ju börja med att skriva var det hela ägde rum och ge lite mer information än 'mörk'...
  • Natulcien
    tufflan81 skrev 2014-01-08 21:17:27 följande:
    många verkar reta upp sig på att ts skrev mörk, ja mannen var mörk. vafan är vi på väg?? hade ts skrivit ljus eller svensk hade inte många reagerart. något är fel....
    ...fast det gör ju inte folk... eller hur..? Det är poängen.
  • ciann
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:18:05 följande:
    Nej...det är just det. Folk bryr sig inte...

Och nu handlar det plötsligt om att "våga ge signalement" när man skriver "mörk"..?
    Jag tycker du är rasistisk i dina påhopp på TS. Varken hon eller hennes barn är etniskt svenska.
    Du vet väl att det bara är etniska svenskar som man får hoppa på?

• Happy14
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:24:24 följande:
    Då kan man ju börja med att skriva var det hela ägde rum och ge lite mer information än 'mörk'...

Men hur kan man fastna på nåt sånt? Hade han varit tjock hade jag skrivit det , hade han varit turk , hade jag skrivit det , hade han så varit grön hade jag skrivit det, handikappad, blind, smal, ful, snygg, afrikan eller finsk!! Lägg av.
  • Happy14
    ciann skrev 2014-01-08 21:26:53 följande:
    Jag tycker du är rasistisk i dina påhopp på TS. Varken hon eller hennes barn är etniskt svenska. Du vet väl att det bara är etniska svenskar som man får hoppa på?  

Klockrent!
  • Natulcien
    Happy14 skrev 2014-01-08 21:28:25 följande:

Men hur kan man fastna på nåt sånt? Hade han varit tjock hade jag skrivit det , hade han varit turk , hade jag skrivit det , hade han så varit grön hade jag skrivit det, handikappad, blind, smal, ful, snygg, afrikan eller finsk!! Lägg av.
    Man kan "fastna på sånt" om man är observant. Så nej, lägga av tänker jag inte.

Och det är lätt att sitta och efterkonstruera att man minsann hade skrivit både smal, halt, skallig och vit, men jag har då aldrig sett/hört någon säga/skriva något i stil med "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon!"
  • sugrör
    Natulcien skrev 2014-01-08 21:32:31 följande:
    Man kan "fastna på sånt" om man är observant. Så nej, lägga av tänker jag inte.

Och det är lätt att sitta och efterkonstruera att man minsann hade skrivit både smal, halt, skallig och vit, men jag har då aldrig sett/hört någon säga/skriva något i stil med "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon!"
    Du försöker bara vara ultra PK med dina kommentarer. Vill du ha en medalj eller..? 
  • ciann
    Happy14 skrev 2014-01-08 21:28:25 följande:

• Nashico

... Angående allas påhopp om mörk (och allt som kom efter). Det är en händelse som någon av oss mkt väl skulle kunna ha vittnat över. Vi skulle kanske kunna kommit med tips osv till polisen. 

Jag är själv inte blond och blåögd... Varken jag eller de jag känner (som inte ser så svensson ut) tar illa vid när de beskriver hur vi ser ut. Det är ju så vi ser ut! Håll er till ämnet

• Natulcien
    SugMäj skrev 2014-01-08 21:37:24 följande:
    Du försöker bara vara ultra PK med dina kommentarer. Vill du ha en medalj eller..? 
    Ja, när någon påpekar sånt här så viftas det ofta bort som "PK" och det flinas och höjs på ögonbryn. Det har blivit rumsrent att uttala sig nedsättande...tyvärr.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!