• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • Shandi
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 20:18:24 följande:
    Normallång, kanske 1,72 - 73 inte säker, stubb skägg, kläderna var diskreta, tänkte inte mkt på det i tillståndet jag va i.

Jag vet inte hur man tar bort familjeliv.
    Men ta inte bort familjeliv :)
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Vanilj L
    Liwwe skrev 2014-01-08 19:43:22 följande:

Kan vi IDAG släppa att TS beskrev människan som "mörk" och gå vidare till det ursprungliga ämnet?! Om det var rasistiskt att beskriva en person som mörk är det väl könsdiskriminering att uttala sig om att personen var man också. TS har förklarat och motiverat varför hon beskrev personen såsom hon gjorde, hon ville att andra i Varbergsområdet skulle veta det lilla som hon uppfattade av den mörka, unga mannen. Så. Slutdiskuterat. Sluta pilla naveln och hacka på andras ordval, och bidra med konstruktiva åsikter och tankar till tråden istället. 

JAAAAG tycker att det låter jätteläskigt och undrar vad sjutton han hade tänkt göra när han fått vagnen med tillhörande barn och sprungit ifrån dig? :(

• Furstinna

Kan vi inte bara utgå från en ofärgad höna i obestämd ålder.. Så blir ingen kräengkt!

• Liwwe
    Furstinna skrev 2014-01-08 20:26:47 följande:
    Kan vi inte bara utgå från en ofärgad höna i obestämd ålder.. Så blir ingen kräengkt!
    Akta dig så hönorna inte hör dig!
  • mepetite
    Ramborg Persdotter skrev 2014-01-08 20:44:50 följande:
    ...men för fan, dra tremetersstören bara en smula ut arslet va!!!

Hur i helvete kan man vara så överspänd och oempatisk att man hellre diskuterar att en person blev beskriven som mörk, när han var just det, när ett barn höll på att bli bortrövat! ...var det nu inte så, är händelsen tillräckligt otäck och folk borde ge fan i att dela ut onödiga och irrelevanta pekpinnar. Någon gav sig på en mamma och hennes barn!
    håller med! vet fan inte vad som är läskigast. Att folk påpekar hennes ordval, då hon säkert fick beskriva med samma ordval för polisen vilken hudfärgmannen hade än att det faktiskt var en man som försökte dra vagnen och vem vet vad han skulle ha gjort mer. Fan ta PK Sverige.
  • sugrör

Låter som en Zigenare. Zigenare brukar kidnappa barn, som i Bulgarien. 

Mycket hänger ihop också "mörk man, talade inte svenska eller ens engelska"? 

100% Zigenare som har kommit till Sverige ifrån Rumänien tack vare EU. 

• TelmaGudbjorns
    SugMäj skrev 2014-01-08 21:00:05 följande:

Låter som en Zigenare. Zigenare brukar kidnappa barn, som i Bulgarien. 

Mycket hänger ihop också "mörk man, talade inte svenska eller ens engelska"? 

100% Zigenare som har kommit till Sverige ifrån Rumänien tack vare EU. 

Han såg ut att kunna vara Zigenare, med risk för att låta ännu mer "rasistisk", ung 25-30 år.
  • Cheerie

Vilken tråd man än går in på så är det få som kan fokusera på frågan/berättelsen i sig, alltid är det någon som ska störa sig på något i texten/märka ord. Herreguuud! ta ett djupt andetag. Hon menar förstås inget illa, hon ville dela med sig av något hemskt som hände henne?!

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!