• Cheerie

Försökte stjäla min bebis!!!

Vilken tråd man än går in på så är det få som kan fokusera på frågan/berättelsen i sig, alltid är det någon som ska störa sig på något i texten/märka ord. Herreguuud! ta ett djupt andetag. Hon menar förstås inget illa, hon ville dela med sig av något hemskt som hände henne?!

• Cheerie

Nu handlade det ju faktiskt om en mörk man här, vad är problemet?!
    och nej, förmodligen hade hon inte skrivit "en ljus/vit man" om han var det eftersom vi bor i Sverige. Hade detta hänt utomlands där största delen av befolkningen är mörkhyade hade TS förmodligen skrivit "en vit man" om så var fallet. Man gör ju detta automatiskt när man beskriver folk?! tjock, smal, stor, liten, mörk.. blabla. Förstår inte hur man kan haka upp sig på något sånt.

Men såhär är det ju i vårt mellanmjölksland. Man vågar ju knappt äta en chokladboll, då är man väl rasist.

• Cheerie
    Molgan 008 skrev 2014-01-09 12:43:14 följande:

Där jag bor så är ca 98% ljushyade och 2% mörkhyade så här kan man definitivt säga att någon som är mörk avviker från gängse mans utseende. Att vara mörk är inte avvikande i sig, men på samma sätt som att jag som är vit skulle sticka ut som en julgranskula bland ärtor i till exempel Etiopien, så sticker mörkhyade ut här där jag bor. Skinheads skulle dock sticka ut än mer, för någon sådan har jag aldrig tidigare sett där jag bor.

Det är inget fel i att inte se ut som de flesta andra på en plats, men ser man inte ut som de flesta andra så kommer de andra att lägga märke till det. 

Tummen upp
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!