Inlägg från: Ramborg Persdotter |Visa alla inlägg
  • Ramborg Persdotter

Försökte stjäla min bebis!!!

Riktigt otäckt, förstår att du blev rädd och chockad TS. ...hoppas inga fler råkar ut för honom. Bra att anmälde.

• Ramborg Persdotter
    MalinEddie skrev 2014-01-17 22:22:01 följande:
    En hemsk person? Varför? Herregud, vad ni är snabba att döma någon..
    Tja, N har levererat ca 100 inlägg i en tråd om 500 inlägg. N har visat vem N är vill jag mena... Vad jag kan se är i stort sett alla ot-inlägg.

Beklagar verkligen att jag själv har gått ot TS.
  • Ramborg Persdotter
    MalinEddie skrev 2014-01-17 22:50:03 följande:
    Och fortfarande, hur gör det någon hemsk?det hän
    Ok, jag ska beskriva det enkelt för dig.

Vi tar en jämförelse. Din mamma ligger döende i en taxi och hon kräks och blodar ner på sätet under tiden. Taxichauffören ondgör sig över att hans taxi blivit nedsölad och vill ha betalt. Han klagar också över att den döende försenat honom. Sedan skriver han en insändare till lokalpressen om taxichaufförernas hemska arbetsvillkor för att händer att kunderna ibland smutsar ner/dör.

Vad är viktigt här?

Fattar du nu? Har du någon sorts moralisk känsla över huvud taget?
  • Ramborg Persdotter
    Jennie med ie skrev 2014-01-17 22:53:40 följande:
    Jomen ungefär, N får massor av frågor, kommentarer och kritiska inlägg kring mörk-grejen.. N besvara och bemöter dem... Men är den enda sm ska stå till svars för att saken fortsätter avhandlas? Logiskt? Inte så mycket....
    Då bör man avvika och tacka för sig. Inte svårare än så.... Alternativt starta egen ny tråd. Ogillar verkligen att själv behöva vara ot, men någon på forum måste reagera på detta.
  • Ramborg Persdotter
    MalinEddie skrev 2014-01-17 23:47:10 följande:
    För mig är det inte jämförbart. För dig är det det. Tack, jag förstår då varför du känner så starkt för tråden och inte fixar det.

Jodå, jag är dock inte lika svartvit i mitt tänk och kan se längre än mig själv.

Det är ju det du inte kan. Vilket alldeles uppenbart via ditt svar.
  • Ramborg Persdotter
    Jennie med ie skrev 2014-01-17 23:38:42 följande:
    På tal om "men herregud vad orättvist att jaaaaaaaag blir anmäld"..,
    Ville du göra någon sorts poäng, går den i alla fall mig förbi. Du får tala ut skägget om du vill ha något sagt.
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!