• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • taggigros
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 16:53:36 följande:
    Nö, om han hade varit ljushyad så hade jag nog direkt sagt "svensk" :) vet inte varför, men blir så automatiskt typ.
    Okej. OT, men det var att du använde orden "mörk" som fick mig att bli irriterad och gnälla över språket;). Skönt att du inte hade några baktankar.
  • Natulcien
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 16:53:36 följande:
    Nö, om han hade varit ljushyad så hade jag nog direkt sagt "svensk" :) vet inte varför, men blir så automatiskt typ.
    Ok...så i det fallet så hade du skrivit: "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn..."
  • Tow2Mater
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

Kanske eftersom han inte verkade kunna prata svenska; "...tecknar han med handen"..?
  • TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:57:12 följande:
    Och varför är det viktigt vilket land han kom ifrån? Du kunde ha skrivit "...en man.." bara..?

Varför skriva "man" när man kan skriva "person"? Varför skriva "person" när man kan skriva "människa"? Varför skriva "människa" när man kan skriva "djur"? Könsdiskriminering much? Förlåt för att jag bara förklarar vad som hände mig kanske? Snacka om att många av er har rasistiska baktankar!
  • TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:58:36 följande:
    Ok...så i det fallet så hade du skrivit: "Jag var ute och gick med min vagn när en svensk man springer fram och rycker tag i min vagn..."
    Ja det hade jag. När man förklarar saker så brukar man ta med detaljer heeelt automatiskt ;)
  • nozpa

Men vad alla gnäller! Ts skrev en ung mörk man. Spelaroll om ordet mörk var med? Annars kan hon plocka bort ung och man också.

Hursom. Obehagligt ts, vilken stad var det i?

• Linnez
    nozpa skrev 2014-01-08 17:34:23 följande:
    Men vad alla gnäller! Ts skrev en ung mörk man. Spelaroll om ordet mörk var med? Annars kan hon plocka bort ung och man också.

Det kanske är bra att ge den beskrivning man kan, vem vet han kanske har sprungit runt och provat att ta andra barn med?
  • nozpa
    Linnez skrev 2014-01-08 17:37:29 följande:
    Det kanske är bra att ge den beskrivning man kan, vem vet han kanske har sprungit runt och provat att ta andra barn med?
    Hur tolkade du mitt inlägg?
  • EnLitenSvamp
    Natulcien skrev 2014-01-08 16:23:55 följande:
    Varför kände du att det var viktigt att använda ordet 'mörk'?
    Etnisk bakgrund är alltid relevant. 
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • TelmaGudbjorns
    nozpa skrev 2014-01-08 17:34:23 följande:

Varberg. Har ringt och anmält, men tror inte att folket på FL tycker det är OK att jag beskrev honom för polisen. Borde sagt "en sak hände mig" the end :P
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!