• EnAnonumius

Försökte stjäla min bebis!!!

Natulcien skrev 2014-01-08 18:50:37 följande:
    Så alla "mörka" har bristande kunskaper i svenska?? Förvånad
    Natulcien skrev 2014-01-08 18:53:19 följande:
    Hur ska jag då tolka att just ordet 'mörk' "kan ge en fingervisning till läsaren att det kan handla om bristande kunskaper i svenska, och inte bara ren efterblivenhet."

Okey, nog för att det var lite dumt att skriva med hudfärg så drog hon ju knappast alla över en kam.

När jag läste hennes inlägg så fann jag INTE att hon drog alla mörka över en kam.
    Hon var ju faktiskt "individuell", i sin TS, även om hon använder "mörk" och "tecknade med handen", så använde ju hon i både obestämd och bestämd singularform i texten, och skrev "en mörk man" och  "mannen"

Det man kan fråga sig i stället är; varför tolkar du in att hon skulle stämpla "alla" mörka för att ha bristande kunskaper baserat på hennes skriverier?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 15:39:35 följande:
    Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????
    Va har männen börjat nu också?

När jag fick mitt barn, på 80-talet, så kunde den största faran vara kvinnor som kunde stjäla barn.
    De kvinnor som kunde göra detta var oftast kvinnor som fött fram sina barn som dog i samband med förlossningen.
  • EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-01-10 21:54:24 följande:
    Tack för att du har förståelse för mitt engagemang. För jag är engagerad. Jag har sett och läst en hel del som har fått det att vända sig i min mage.

Jag tror inte att TS hade något ont uppsåt med sitt ordval. Men dessvärre så kapades tråden av andra som tveklöst hade en sådan agenda (att döma utifrån PM som skickades och tillmälen som spreds), och det var när jag märkte det som jag blev arg och upprörd och förde diskussionen vidare på en mer generell nivå. Och uppenbarligen var det många som ville diskutera detta, och skriva inlägg till mig, så snöbollen rullade vidare. It takes two to tango.

Verkligen?
    Det var ju DU som hoppade på TS och frågade i inlägg #44:
    "Så alla "mörka" har bristande kunskaper i svenska?? Förvånad"

Trots att hon hade skrvit "mannen" och "man".  Så man kan ju undra hur du kan dra den slutsatsen och då ställer frågan om att hon menar alla, när hon skrev i singular bestämd och obestämd form, d.v.s "en ung mörk man" och "mannen".  

Så man kan ju fortfarande undra hur fan kom du fram till den slutsatsen alls innan du ställde frågan?

Hur får man "en" (som TS skrev) till att handla om "alla" (som Du påstod att TS menade).

Det var din slutsats jag är nyfiken på hur du kom fram till den från första början?
    Hur får man "en" till att det handlar om "alla"?
    Det var din slutsats. Inget TS syftade till eller påstod.

• EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-01-11 12:58:19 följande:
    Du kanske ska läsa vem som citeras innan du börjar med dina påhopp, så slipper du göra bort dig. Det var inte TS jag skrev till i inlägg #44, utan en helt annan person.

Punkt.
    Ja ja jag tog fel på personen.  Så stämm mig. Det hjälper knappast att du fjantar runt med en liten avslutande "Punkt!" nederst i inlägget.

Dock så ändra det inte innehållet i det jag skrev till dig.
    Då inte ens "Two2Mater" hade skrivit något om "alla" som du frågade h*n.

Så grundfrågan kvarstår.

"Så man kan ju fortfarande undra hur fan kom du fram till den slutsatsen alls innan du ställde frågan?"

Det var trots allt DU som drog in om "alla" och utgick från att det var det som syftades på när du frågade.

Jag vill gärna ha svar på frågan. Det man kan dra slutsats om är att du är lika fördomsfull själv när du lägger in mer än vad som står.

• EnAnonumius
    chrissandra skrev 2014-01-12 12:13:32 följande:

Jag tycker nog det är än mer horribelt att anta att alla kan svenska och att inga missförstånd kan uppstå.
    Precis...

Nu är ju jag iofs van vid s.k variabel SFI-svenska då jag bor som jag bor d.v.s invandrartätt område. Och man kan verkligen också säga att det är lite "don efter person" vad de kan förstå och inte förstå med. Så man försöker ju var så tydlig man kan, använda ord och lite försiktigt med gester med, men ändå blir det missförstånd ganska ofta.
  • EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-01-11 16:59:49 följande:
    Du uttrycker dig extremt otrevligt, så jag har egentligen ingen lust att svara dig alls. Men jag gör det ändå eftersom du verkar så besatt av detta..?
    Vad som är otrevligt eller inte är rätt så subjektivt. Tänk på det i framtiden,

Skall man ha det på den nivån att du knappt tål inget för att sitta och beklaga dig för att andra uttrycker sig otrevligt så kanske du skall se över dina anklagelser före du hoppar på andra och städa upp i den egna farstun först.

Det är rätt så otrevligt att sitta och anklaga folk, snyggt förpackad i en fråga, och utgå från att den personen menade "alla" fast h*n aldrig yttrade det som du gjorde i inlägg #44.

• EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-01-11 16:59:49 följande:
    Det inlägg som du hänvisar till (#44) kom efter en längre diskussion där en person skrev att: "Ordet mörk kan ge en fingervisning till läsaren att det kan handla om bristande kunskaper i svenska." D.v.s. rent generellt skulle ordet kunna definiera en person med bristande kunskaper i svenska. Och ja, jag tycker att det är ganska horribelt.
    Appropå inlägg #44 som jag hänvisade till.. Jag läste igenom alla inlägg av just "Tow2Mater".
    Det mest intressanta är att han aldrig använde ordet "alla" i några av sina inlägg innan inlägg #44. 
    Ändå sitter du och anklagar honom/henne för detta snyggt förpackat i en fråga. 

Spå nej jag har knappast klippt något ur sitt sammanhang. Så frågan kvarstår..
    Hur kommer det sig att du sitter och anklagar folk utan grund för att de menar "alla", när personen inte ens har använt ordet "alla" överhuvudtaget. Det i sig är väldigt fördomsfullt att dra den slutsatsen om andra.

• EnAnonumius
    vampyria2 skrev 2014-01-17 12:49:51 följande:
    Jag har anmält tråden och bad mederatorerna kolla igenom den, jag har ärligt uppfattat tråden som ganska hemsk och jag tycker förbannat synd om TS,  ni kan inte förstå att det måste kännas jätte jobbigt för henne att bli utmålad som värsta rasisten för att hon valde ett enda ord fel? Jag förstår vad ni skriver och varför men samtidigt så kan man inte ge sig på en människa på det sättet och speciellt inte en människa som har varit med om något som denns uppfattar som väldigt jobbigt....var sak har sin plats och här var inte rätt plats att få TS att framstås som en oempatisk människa...så har jag uppfattat det ni har skrivit i tråden faktiskt.
    Håller med dig.

Antirasism i all ära..
    Dock så tycker ju jag det TS blev utsatt för tangerar  till fanatisk antirasism.

• EnAnonumius
    Elmiina skrev 2014-01-20 11:27:22 följande:
    Moderator jävla tönt!
    Så han är töntig, för att du inte kan skilja på moderat och moderator? Förvånad
    Okey man lär sig något nytt varje dag. 

Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!