Poltergäst skrev 2014-01-10 16:02:24 följande:
Det är definitivt inte frågan om att stjäla någon bebis, utan en vanlig ficktjuv som försökte kontrollera om det fanns någon plånbok i vagnen att stjäla. Många gömmer nämligen sin plånbok i vagnen.
Av någon anledning så är de flesta ficktjuvar mörka, men det beror nog mer på att de är tillfälliga gäster i landet då de flesta ficktjuvar reser från land till land.
Oavsett vad personen hade för tanke med det den pysslade med så var ju upplevelsen för ts hemsk. Jag hade inte alls uppskattat att någon ens rörde min vagn. Än mindre ryckte tag i den samt stack ner handen till barnet.
Var med om att 2 personer kom fram till min vagn när mitt barn var ledset, den ena av personerna sa "läs detta så ska du se att du blir glad igen" och tryckte ner en broschyr. Visst, jag trodde inte att personen skulle ta mitt barn. Men känslan som nybliven mamma just då var inte så bekväm.
Hade någon ryckt tag i vagnen så hade jag nog blivit chockad oavsett om dom ville sno min plånbok eller trycka ner en broschyr.
Det händer ju att under rån så tar en person tag i barnvagnen just för att föräldern ska uppleva situationen som riktigt otäck.
Man har ju en beskyddar instinkt vad gäller ens barn. Det är ju bland det värsta som skulle kunna hända. Att någon tar ens barn.