• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Skönt att flytten är klar! Hoppas att ni kommer trivas :)

Ja det är ju inget fel på Danderyd :) alla får välja själva som jag tycker är jätte bra :)
    Min sambo väljer ks Solna då det är Solna stad och där finns ju AIK :P haha
    Men som sagt man vet aldrig, kan bli Danderyd för oss också om det sägs vara fullt på ks då det är dags att åka in som det blev senaste gången :) men hoppas på ks iaf då det är det vi valt
    Ja precis, inget fel på KS heller så klart. Mamma jobbar där, tidigare på neonatalen men nu på barn intensiven :)
    Har du alltid bott i Bro? Gick du isåfall på UBG? Jag har ju precis flyttat till Kungsängen men är uppvuxen i Jakobsberg och Viksjö så jag gick i Jakobsbergs Gymnasium :) Hade varit roligt om man fick tag på folk som man gått i skolan med tidigare :) Var ju ett tag sen hahah men ändå =P 
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-01 10:11:44 följande:
    Ja precis, inget fel på KS heller så klart. Mamma jobbar där, tidigare på neonatalen men nu på barn intensiven :)
    Har du alltid bott i Bro? Gick du isåfall på UBG? Jag har ju precis flyttat till Kungsängen men är uppvuxen i Jakobsberg och Viksjö så jag gick i Jakobsbergs Gymnasium :) Hade varit roligt om man fick tag på folk som man gått i skolan med tidigare :) Var ju ett tag sen hahah men ändå =P 
    Ok :)

Nä flyttade hit när jag började 4an :) så var väldigt länge sen.. Hehe

Nä jag gick på didaktus i jakan..

Men vi får väll försöka fixa nån dag alla kan träffas och fika eller nått :) innan bebisarna kommer :)
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-01 23:11:31 följande:
    Ok :)
    Nä flyttade hit när jag började 4an :) så var väldigt länge sen.. Hehe
    Nä jag gick på didaktus i jakan..

Men vi får väll försöka fixa nån dag alla kan träffas och fika eller nått :) innan bebisarna kommer :)
    Jaha hehe ok =) Var går ni på BM besök? Jag står just nu inskriven i Sundbyberg/Rissne eftersom jag jobbar och bodde här.. Men funderar på att flytta till någon lite närmare där vi bor nu. Dock så trivs jag såå bra med min barnmorska så är inte helt hundra ändå. Kanske byta när barnet har kommit och man ska gå på sånna där mamma & bebis träffar.. vad de du heter =P
  • Natalie87

och ja... gärna en fika snart! nästa helg fyller pappa år + att fästmannens familj kommer över.. men vad sägs om helgen efter? 16-17:e?

• j3nnyy

Hej :) får man hoppa in här? Är lite efter er andra, går in i v 23 imorgon och har bf 10/3. Bor i Kungsängen :)

• jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 13:16:23 följande:
    Hej :) får man hoppa in här? Är lite efter er andra, går in i v 23 imorgon och har bf 10/3. Bor i Kungsängen :)

Hej Jenny! Klart du får, välkommen :) Kul med en till som har hittat hit! Hur mår du och bebben? :)
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-04 11:13:42 följande:
    Jaha hehe ok =) Var går ni på BM besök? Jag står just nu inskriven i Sundbyberg/Rissne eftersom jag jobbar och bodde här.. Men funderar på att flytta till någon lite närmare där vi bor nu. Dock så trivs jag såå bra med min barnmorska så är inte helt hundra ändå. Kanske byta när barnet har kommit och man ska gå på sånna där mamma & bebis träffar.. vad de du heter =P

Jag går hos barnmorskan i Kungsängen. Härlig barnmorska, men smått snurrig emellanåt ;) Har du kommit iordning i den nya lägenheten?
  • j3nnyy
    jessmess skrev 2013-11-04 15:44:02 följande:

Hej Jenny! Klart du får, välkommen :) Kul med en till som har hittat hit! Hur mår du och bebben? :)
    Vi mår superbra :) såg idag första gången utanpå magen att den rörde sig. Så konstig känsla!
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 16:43:38 följande:
    Vi mår superbra :) såg idag första gången utanpå magen att den rörde sig. Så konstig känsla!

Hehe ja eller hur! Många tycker att det känns härligt att känna bebis sparka och ha sig.. men jag tycker det är obehagligt. Helst nu när bebben gör stora långsamma rörelser vid revbenen :P Var i Kungsängen bor du?
  • j3nnyy
    jessmess skrev 2013-11-04 16:59:48 följande:

Hehe ja eller hur! Många tycker att det känns härligt att känna bebis sparka och ha sig.. men jag tycker det är obehagligt. Helst nu när bebben gör stora långsamma rörelser vid revbenen :P Var i Kungsängen bor du?
    Jag kan tänka mig när den är lite större att det känns ännu konstigare, såg en kompis mage när man verkligen såg en liten fot som stack ut från magen, hjälp! Känns så overkligt fortfarande att det faktiskt ligger en liten bebis inne i magen. Jag bor i Tibble :) vart bor du?
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?