• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 17:21:24 följande:
    Jag kan tänka mig när den är lite större att det känns ännu konstigare, såg en kompis mage när man verkligen såg en liten fot som stack ut från magen, hjälp! Känns så overkligt fortfarande att det faktiskt ligger en liten bebis inne i magen. Jag bor i Tibble :) vart bor du?

Haha men jösses :) häftigt! Ja, det är overkligt.. Man kan inte förstå det riktigt. Vet du vad det är för kön på din bebis? Jag bor i Kallhäll, inte världens roligaste ställe direkt hehe. Vill flytta till Kungsängen! Vi letar för fullt efter lägenhet. Då går du också hos barnmorskan i Kungsängen? Har du Margareta kanske? :P
  • j3nnyy
    jessmess skrev 2013-11-04 20:39:43 följande:

Haha men jösses :) häftigt! Ja, det är overkligt.. Man kan inte förstå det riktigt. Vet du vad det är för kön på din bebis? Jag bor i Kallhäll, inte världens roligaste ställe direkt hehe. Vill flytta till Kungsängen! Vi letar för fullt efter lägenhet. Då går du också hos barnmorskan i Kungsängen? Har du Margareta kanske? :P
    Japp jag går i Kungsängen, men hos Berit. Tycker hon är supergullig! Längtar tills nästa besök o få höra bebisen :) vi ska få en flicka, har ni tagit reda på kön eller blir de överraskning?

Ja Kungsängen är trivsamt tycker jag :) är glad att vi köpte en trea, när vi skulle flytta för tre år sen, utan någon större tanke på att skaffa barn, e så skönt att slippa flytta nu eftersom vi trivs så bra
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 20:46:07 följande:
    Japp jag går i Kungsängen, men hos Berit. Tycker hon är supergullig! Längtar tills nästa besök o få höra bebisen :) vi ska få en flicka, har ni tagit reda på kön eller blir de överraskning?
    Ja Kungsängen är trivsamt tycker jag :) är glad att vi köpte en trea, när vi skulle flytta för tre år sen, utan någon större tanke på att skaffa barn, e så skönt att slippa flytta nu eftersom vi trivs så bra

Ja Berit är allt bra söt :) Stötte på henne imorse när jag var hos Margareta. Vi får en pojk :)  Ja, det förstår jag. Önskar att vi också hade en trea :P
  • Natalie87

Skönt att höra att ni har två BM i Kungsängen. Är fortfarande osäker på om jag ska byta till Kungsängen eller gå kvar här. Antar att så länge jag jobbar så funkar ju Rissne, men blir jobbigt att behöva åka hela vägen hit när jag går på mammaledighet. Får se hur jag gör.

Idag ska jag träffa några andra mammor från Solna/Sundbybergs trakterna. Vi ska ta en fika kl 17.30 i Solna C. Häng med om ni inte har något för er! Skulle vara kul att träffas =)

• BabyGurl87

Jag går också hos bm i Kungsängen :) har Berit! Har haft henne med mina andra 2 också :) va där idag och mätte och lyssnade på hjärtat!

Åh skulle vara kul idag men min minsta fyller 3 idag så det blir god middag och lite tårta med presenter idag med familjen :)

Jag ska däremot troligtvis in till stan (söder) imorgon och träffa några från en annan tråd! Ni får gärna följa med då också om nån vill? :)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-05 14:28:18 följande:
    Jag går också hos bm i Kungsängen :) har Berit! Har haft henne med mina andra 2 också :) va där idag och mätte och lyssnade på hjärtat!

Åh skulle vara kul idag men min minsta fyller 3 idag så det blir god middag och lite tårta med presenter idag med familjen :)

Jag ska däremot troligtvis in till stan (söder) imorgon och träffa några från en annan tråd! Ni får gärna följa med då också om nån vill? :)
    Va roligt, nu vill jag ju också gå i Kungsängen =)

Jahaa, jag förstår! Blev lite sista minuten här faktiskt, två tjejer frågade igår och vi var tre som kunde ses idag.
    Nja, stan... jobbigt =P Jag håller mig helst norr om stan.
  • j3nnyy
    jessmess skrev 2013-11-05 10:08:49 följande:

Ja Berit är allt bra söt :) Stötte på henne imorse när jag var hos Margareta. Vi får en pojk :)  Ja, det förstår jag. Önskar att vi också hade en trea :P
    Ja de är skönt med ett till rum, men samtidigt behöver ju inte bebisen ett eget rum första tiden ändå :) fast jag skulle nästan behöva två rum för alla saker jag handlat.. Tror jag blivit lite tokig
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-05 15:05:10 följande:
    Ja de är skönt med ett till rum, men samtidigt behöver ju inte bebisen ett eget rum första tiden ändå :) fast jag skulle nästan behöva två rum för alla saker jag handlat.. Tror jag blivit lite tokig

Haha åh jag känner igen mig! Det är ju så kul att handla på sig saker :D Vi skulle verkligen behöva ett till rum, helst nu när jag har köpt en gungstol som tar upp halva sovrummet (känns det som).

Natalie: du får nog ta och byta till Kungsängen ;) barnmorskorna är super gulliga.  

Babygurl: Hoppas ni får det mysigt på födelsedagen :) 
  • Natalie87

Hade jag fått som jag veltat hade jag köpt på mig galet mycket saker. Men på grund av flytten och andra saker som måste köpas så får jag vänta lite. Men nästa lön, då ska jag shoppa bebis saker!

Ja eller hur, de låter så gulliga. Är det äldre damer?

Jessica & Jenny, vill/kan ni följa med till Solna idag och ta en fika? =) Ska träffa två tjejer från en annan tråd här på FL. Vi ska mötas 17.30 vid Espresso House.

• j3nnyy
    Natalie87 skrev 2013-11-05 16:07:32 följande:

Hade jag fått som jag veltat hade jag köpt på mig galet mycket saker. Men på grund av flytten och andra saker som måste köpas så får jag vänta lite. Men nästa lön, då ska jag shoppa bebis saker!

Ja eller hur, de låter så gulliga. Är det äldre damer?

Jessica & Jenny, vill/kan ni följa med till Solna idag och ta en fika? =) Ska träffa två tjejer från en annan tråd här på FL. Vi ska mötas 17.30 vid Espresso House.

Åh det hade vart superkul men jobbar till 21 ikväll :(

Ja Berit är lite äldre, tycker det är superbra, som att hon har mer koll, löjlig jag är haha
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?