• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-05 16:07:32 följande:

Hade jag fått som jag veltat hade jag köpt på mig galet mycket saker. Men på grund av flytten och andra saker som måste köpas så får jag vänta lite. Men nästa lön, då ska jag shoppa bebis saker!

Ja eller hur, de låter så gulliga. Är det äldre damer?

Jessica & Jenny, vill/kan ni följa med till Solna idag och ta en fika? =) Ska träffa två tjejer från en annan tråd här på FL. Vi ska mötas 17.30 vid Espresso House.

Kunde inte följa med igår. Hade ni det trevligt? :)
  • Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-06 11:30:18 följande:
    Kunde inte följa med igår. Hade ni det trevligt? :)
    Ja supertrevlig var det =) vi ska nog träffas snart igen, kan säga till då så kanske ni kan haka på =)
    Hur är det med er? Idag har det varit lite jobbigt, kan inte sitta ner mer än 10 min för då får jag ont i rumpan och ryggen, ställer jag mig upp så får jag ont i fötterna direkt. Det spänner och kliar som fan på magen, inte fått några bristningar än, men nu känns det som att dem kommer när som helst.
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-07 14:34:58 följande:
    Ja supertrevlig var det =) vi ska nog träffas snart igen, kan säga till då så kanske ni kan haka på =)
    Hur är det med er? Idag har det varit lite jobbigt, kan inte sitta ner mer än 10 min för då får jag ont i rumpan och ryggen, ställer jag mig upp så får jag ont i fötterna direkt. Det spänner och kliar som fan på magen, inte fått några bristningar än, men nu känns det som att dem kommer när som helst.
    Ja det skulle vara kul :) säg bara till när :)

Mår faktiskt väldigt bra tycker jag.. Det kommer mot eftermiddagen/kvällen då kroppen inte orkar me riktigt.

Bristningar har jag sen dom andra graviditeterna men än så länge inga nya. Men det kommer väll vid slutet lite extra antar jag :/
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-07 14:34:58 följande:

Kul! :) följer gärna med nästa gång. Kliandet känner jag igen! Bebisen vill inte att jag ligger på sidan, då sparkar han till ordentligt tills jag flyttar på mig och ligger jag på rygg för jag ingen luft. Sen är det ett tryck neråt och ilande som hugger till. Använder du någon olja på magen, det sägs att det kan hjälpa mot bristningar. Jag försöker att smörja in varje dag. Jag gick ner 27 kilo för två år sedan, så jag har gamla bristningar.. har lite hud att tänja ut ;)
  • Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-08 09:46:15 följande:

Kul! :) följer gärna med nästa gång. Kliandet känner jag igen! Bebisen vill inte att jag ligger på sidan, då sparkar han till ordentligt tills jag flyttar på mig och ligger jag på rygg för jag ingen luft. Sen är det ett tryck neråt och ilande som hugger till. Använder du någon olja på magen, det sägs att det kan hjälpa mot bristningar. Jag försöker att smörja in varje dag. Jag gick ner 27 kilo för två år sedan, så jag har gamla bristningar.. har lite hud att tänja ut ;)
    Precis! På rygg känns det som att allt trycks upp och det blir svårt att andas.. sidan går bra än så länge, det sparkas och har sig där inne men efter ett tag ger den upp =P

Ja, jag använder en kräm från Body Shop som ska öka elasticiteten i huden och babyolja på det. Försöker smörja två gånger per dag, men oftast blir det bara en gång. Har smörjt in sen vecka 12 typ och tycker verkligen huden blivit mer elastisk. Jag smörjer inte bara utan liksom drar i huden, haha låter lite barbariskt kanske men tror det funkar =P Ibland känner jag att det finns gott om plats kvar men ibland så måste bebisen trycka på ett sånt sätt att det verkligen stramar åt.

Wow 27 kilo! Grymt jobbat!
    Jag har också bristningar från tonåren, men inte på magen, mest på bröst och på höfterna.

BabyGurl, i vilken vecka fick du bristningar med barnen innan? Var det precis på slutet när du var som störst eller kom de innan, som för vissa enbart på grund av hormonerna?
  • j3nnyy

Hej allihop :) hur mår ni? Det har väl inte tittat ut nån liten ännu?

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-11-17 20:39:24 följande:
    Hej allihop :) hur mår ni? Det har väl inte tittat ut nån liten ännu?
    Ingen bebis här än, men för mig är det hela 6 veckor kvar till bf =) Inte långt kvar för er Jessmess och Babygurl nu!
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-18 10:00:08 följande:
    Ingen bebis här än, men för mig är det hela 6 veckor kvar till bf =) Inte långt kvar för er Jessmess och Babygurl nu!
    Nope ingen bebis här än. Men blev inlagd på förlossningen över natten i lördas pga blödning men fick åka hem igår med lite "tjat" haha.. Men tyvärr tillbaka idag för kontroll då jag tror att första hinnan med vatten gick imorse! Får se om jag blir kvar eller om jag får åka hem! Ska först träffa en läkare!
  • Heene

Hej Tjejer!
    Såg precis denna tråd. Jag är 28 år och gravid i v 24 och bor också i kallhäll =)
    Detta är första barnet men vi har valt att inte ta reda på kön.
    Blev inskriven i jakobsberg men min bm flyttade precis till kungsängen. Marie heter hon och verkar supermysig. Hade ingen lust att byta så jag följer med henne till kungsängens mottagning =)

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?