jessmess skrev 2013-11-08 09:46:15 följande:
Kul! :) följer gärna med nästa gång. Kliandet känner jag igen! Bebisen vill inte att jag ligger på sidan, då sparkar han till ordentligt tills jag flyttar på mig och ligger jag på rygg för jag ingen luft. Sen är det ett tryck neråt och ilande som hugger till. Använder du någon olja på magen, det sägs att det kan hjälpa mot bristningar. Jag försöker att smörja in varje dag. Jag gick ner 27 kilo för två år sedan, så jag har gamla bristningar.. har lite hud att tänja ut ;)
Precis! På rygg känns det som att allt trycks upp och det blir svårt att andas.. sidan går bra än så länge, det sparkas och har sig där inne men efter ett tag ger den upp =P
Ja, jag använder en kräm från Body Shop som ska öka elasticiteten i huden och babyolja på det. Försöker smörja två gånger per dag, men oftast blir det bara en gång. Har smörjt in sen vecka 12 typ och tycker verkligen huden blivit mer elastisk. Jag smörjer inte bara utan liksom drar i huden, haha låter lite barbariskt kanske men tror det funkar =P Ibland känner jag att det finns gott om plats kvar men ibland så måste bebisen trycka på ett sånt sätt att det verkligen stramar åt.
Wow 27 kilo! Grymt jobbat!
Jag har också bristningar från tonåren, men inte på magen, mest på bröst och på höfterna.
BabyGurl, i vilken vecka fick du bristningar med barnen innan? Var det precis på slutet när du var som störst eller kom de innan, som för vissa enbart på grund av hormonerna?