• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Heene

Men åh så fin och perfekt trots sin litenhet. Grattis!
    hur mkt för tidigt född är hon?
    Hoppas allt gick bra och att ni får hem prinsessan snart =)

Har ni bestämt ngt namn än?

• Natalie87

Ååhh grattis grattis!! Jättesöt liten tös!
    Men hur kommer det sig att hon vägde så lite? Du var väl kring vecka 36-37?
    Va kul med två pojkar och nu en liten flicka! Gick förlossningen bra?

• BabyGurl87
    Heene skrev 2013-11-20 08:52:08 följande:

Men åh så fin och perfekt trots sin litenhet. Grattis!
    hur mkt för tidigt född är hon?
    Hoppas allt gick bra och att ni får hem prinsessan snart =)

Har ni bestämt ngt namn än?

Ja hon var ju beräknad till den 16e dec enligt kub och sen 27e dec enligt rul och tul.. Men då sa dom att dom inte ändrar på ett datum som är satt så den 16e går dom efter och då föddes hon i vecka 37 (36+0)!

Namn är igentligen inte direkt bestämt men det lutar åt en liten isabell :)

Och förhoppningsvis får vi komma hem snart :) men blir nog kvar till nästa vecka iaf!
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-20 09:00:36 följande:

Ååhh grattis grattis!! Jättesöt liten tös!
    Men hur kommer det sig att hon vägde så lite? Du var väl kring vecka 36-37?
    Va kul med två pojkar och nu en liten flicka! Gick förlossningen bra?

Tack :)

Har faktiskt ingen aning om varför hon vägde så lite. Man tycker ju att hon borde vara större! Men hoppas att hon går upp nu :)

Det är verkligen kul med en flicka nu när man har 2 pojkar.. Då kan dom dessutom ta hand om sin syster sen när dom blir äldre och är ute på äventyr :P haha

Förlossningen gick bra, gick väldigt snabbt! Började lite långsamt men sen gick det fort.. Kändes som att man precis hade fått ryggmärgsbedövningen att börja verka när trycket ner började och hon ville ut :P men det blev en dans på rosor utan smärta en liten stund iaf :)
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-20 17:12:18 följande:
    Ja hon var ju beräknad till den 16e dec enligt kub och sen 27e dec enligt rul och tul.. Men då sa dom att dom inte ändrar på ett datum som är satt så den 16e går dom efter och då föddes hon i vecka 37 (36+0)!

Namn är igentligen inte direkt bestämt men det lutar åt en liten isabell :)
    Och förhoppningsvis får vi komma hem snart :) men blir nog kvar till nästa vecka iaf!
    Jaha okej! Samma här - fast tvärt om, jag räknade själv ut bf till 30:a Dec.. fick 7:e Jan på KUB men på RUL så trodde hon också på 30-31:a Dec, men hon lät 7:e Jan stå kvar.

Isabell är jättefint =) Så kan hon ha Bella som smeknamn.

Härligt! Kom det igång av sig själv eller blev du igångsatt? Ser verkligen fram emot min förlossning! Undra verkligen hur det kommer kännas och hur det kommer gå.

Jessmess - Inte hört något från dig på ett tag. Hur är det med dig och bebis?
  • jessmess

Grattis Babygurl!! :) Härligt att din lilla dotter har kommit! Fint namn Isabell. Hoppas att vi får träffa henne framöver :)

Natalie: Allt är fint med mig och bebis. Har väl haft lite mycket hormoner den senaste veckan. PANG sa det bara och jag sitter och bölar för ingenting. Hur är det med dig och din bebis? :) Går det bra att jobba fortfarande?

Heene: Välkommen! :) Kul med en Kallhäll:are haha ;) var i Kallhäll bor du?  

• BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-21 09:00:47 följande:
    Jaha okej! Samma här - fast tvärt om, jag räknade själv ut bf till 30:a Dec.. fick 7:e Jan på KUB men på RUL så trodde hon också på 30-31:a Dec, men hon lät 7:e Jan stå kvar.

Isabell är jättefint =) Så kan hon ha Bella som smeknamn.

Härligt! Kom det igång av sig själv eller blev du igångsatt? Ser verkligen fram emot min förlossning! Undra verkligen hur det kommer kännas och hur det kommer gå.

Jessmess - Inte hört något från dig på ett tag. Hur är det med dig och bebis?
    Ja förlossningen startade av sig själv :) hade en blödning sen lördags och på måndag morgon gick första hinnan med vatten och runt 6 på kvällen började värkarna och ca 9 timmar senare föddes hon :)
  • Heene

Jessmess - Jag bor uppe på lädersättra och så jobbar jag på kopparvägen.
    Så jag håller mig mkt i kallhäll kan man säga =)

Vart bor du?

• Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-21 21:38:47 följande:
    Grattis Babygurl!! :) Härligt att din lilla dotter har kommit! Fint namn Isabell. Hoppas att vi får träffa henne framöver :)

Natalie: Allt är fint med mig och bebis. Har väl haft lite mycket hormoner den senaste veckan. PANG sa det bara och jag sitter och bölar för ingenting. Hur är det med dig och din bebis? :) Går det bra att jobba fortfarande?

Heene: Välkommen! :) Kul med en Kallhäll:are haha ;) var i Kallhäll bor du?  

Haha känner igen det där. Blev så sur och ledsen här om dan när min sambo tyckte att jag skulle lägga ner datorn för att vi skulle kolla på en film. Fick tårar i ögongen och sa "kolla på din jävla film du", stängde ner datorn, tog hunden och gick ut. Hahahah kom på mig själv när så fort jag gått ut ur porten och tänkte "vad hände precis??" Sambon kom ut också så tog vi en promenad tillsammans och försökte låtsas som att inget hänt. Hahaha.
    Vi mår bra =) Ja absolut, jag jobbar på. Idag är det tre veckor kvar tills sista arbetsdagen. Längtar så klart men ändå har jag en känsla av att jag kommer bli uttråkad hemma =P
    BabyGurl87 skrev 2013-11-21 23:06:02 följande:
    Ja förlossningen startade av sig själv :) hade en blödning sen lördags och på måndag morgon gick första hinnan med vatten och runt 6 på kvällen började värkarna och ca 9 timmar senare föddes hon :)
    Va skönt! Så typ 24 timmar från att vattnet gått?
    Ska hon få ligga kvar på neo länge eller tror ni att ni får åka hem snart?
  • jessmess
    Heene skrev 2013-11-22 07:58:12 följande:
    Jessmess - Jag bor uppe på lädersättra och så jobbar jag på kopparvägen.
    Så jag håller mig mkt i kallhäll kan man säga =)

Vart bor du?

Jag bodde vid legendvägen i fem år, vi flyttade till Termovägen i somras. Sålde lägenheten och bor nu i hyreshus, men vi letar efter ett litet hus. Så vi har bott nära varandra må jag säga! :)
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?