• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 11:33:40 följande:
    Nope ingen bebis här än. Men blev inlagd på förlossningen över natten i lördas pga blödning men fick åka hem igår med lite "tjat" haha.. Men tyvärr tillbaka idag för kontroll då jag tror att första hinnan med vatten gick imorse! Får se om jag blir kvar eller om jag får åka hem! Ska först träffa en läkare!
    Oj spännande. Nu kanske jag låter lite dum men.... första hinnan? Finns det fler hinnor Obestämd
    Om vattnet har gått så har du ju ditt barn snart! Kul!! =D
    Heene skrev 2013-11-18 11:51:36 följande:
    Hej Tjejer!
    Såg precis denna tråd. Jag är 28 år och gravid i v 24 och bor också i kallhäll =)
    Detta är första barnet men vi har valt att inte ta reda på kön.
    Blev inskriven i jakobsberg men min bm flyttade precis till kungsängen. Marie heter hon och verkar supermysig. Hade ingen lust att byta så jag följer med henne till kungsängens mottagning =)
    Va kul! Välkommer hit! =) v24, då ska du ha i början av mars va?
    Vi har inte heller tagit reda på kön, känns som att vi är ensamma om att inte veta kön. Det första alla frågar är om det är en pojke eller flicka. Men det får bli en överraskning =)
    Nu går ju alla i Kungsängen, kanske också borde byta dit =P Var på vårdcentralen och labbet i kungsängen i fredags så jag såg var BM mottagningen låg. Blir ju bekvämt att ha det nära hemmet sen när jag går på mammaledighet, dock så är det bekvämt att ha det nära jobbet också och så trivs jag ju så bra med min BM.
    Nu bökas det för fullt i magen, det tycker åt alla möjliga håll samtidigt. Haha freaky...
  • j3nnyy
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 11:33:40 följande:
    Nope ingen bebis här än. Men blev inlagd på förlossningen över natten i lördas pga blödning men fick åka hem igår med lite "tjat" haha.. Men tyvärr tillbaka idag för kontroll då jag tror att första hinnan med vatten gick imorse! Får se om jag blir kvar eller om jag får åka hem! Ska först träffa en läkare!
    Oj okej! Hur har det gått? Håller tummarna för dig idag :)
  • BabyGurl87

Jupp man har typ 2 hinnor! Konstigt nog!

Men nu blir jag nog kvar här tills den lilla kommer ut.. Vatten kommer lite då och då men inga värkar än så länge!

Och eftersom att det går vatten och om det inte händer nått så blir det nog nån typ av igångsättning pga infektionsrisk. Så förmodligen blir det bebis denna vecka :)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 16:45:33 följande:
    Jupp man har typ 2 hinnor! Konstigt nog!
    Men nu blir jag nog kvar här tills den lilla kommer ut.. Vatten kommer lite då och då men inga värkar än så länge!
    Och eftersom att det går vatten och om det inte händer nått så blir det nog nån typ av igångsättning pga infektionsrisk. Så förmodligen blir det bebis denna vecka :)
    ÅÅÅÅHHH VA ROLIGT!! Grattis i förskott!
    Jaha där ser man, två hinnor hade jag missat =P Ja precis, om vattnet har gått brukar dem vilja att barnet kommer inom 24 timmar. Hoppas du fixar det självmant eller med igångsättning i så fall och slipper snitt.
    Då blev det en November bebis istället för December! Skönt för dig att slippa åka in till BB i snöstorm!
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-18 17:39:34 följande:
    ÅÅÅÅHHH VA ROLIGT!! Grattis i förskott!
    Jaha där ser man, två hinnor hade jag missat =P Ja precis, om vattnet har gått brukar dem vilja att barnet kommer inom 24 timmar. Hoppas du fixar det självmant eller med igångsättning i så fall och slipper snitt.
    Då blev det en November bebis istället för December! Skönt för dig att slippa åka in till BB i snöstorm!
    Ja vi får se.. Dom har inte sagt nått om 24 tim :/ snarare några dar!
  • Heene

Men vilken timing att komma in i denna tråd nu =) så spännande!
    Lycka till!

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-18 17:49:03 följande:
    Ja vi får se.. Dom har inte sagt nått om 24 tim :/ snarare några dar!
    Om det bara sipprar ut vatten så kan det ta ett par dagar men om allt vatten gått så brukar man vilja ha ut bebisen inom 24 h. I vilket fall som helst så verkar det bli en November bebis i alla fall :)
  • Natalie87
    Heene skrev 2013-11-18 20:57:31 följande:

Men vilken timing att komma in i denna tråd nu =) så spännande!
    Lycka till!

Haha eller hur, mitt i actionet :P
  • BabyGurl87

Förlåt för sen uppdatering :)

Fick vår lilla prinsessa den 19 nov kl 03.15

Ligger nu på neo då hon bara vägde 1720 vid födsel och är 45 Cm lång!

• j3nnyy
    BabyGurl87 skrev 2013-11-20 06:20:40 följande:

Förlåt för sen uppdatering :)

Fick vår lilla prinsessa den 19 nov kl 03.15

Ligger nu på neo då hon bara vägde 1720 vid födsel och är 45 Cm lång!

phphgR2m377179.jpg

Åååh vilken liten sötis! Stort grattis!
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?