• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Heene

Här går det bara bra :) är i vecka 32, bara 9 v kvar! så bra som jag har mått i sista trimestern har jag inte mått på hela graviditeten. Och överallt läser man att man brukar må som böst i andra. Men inte här alltså :) Har planerat att börja på vattengympa från och med denna vecka. Ska bli skönt att få röra lite på sig då jag inte orkat/kunnat gjort nått alls i träningsväg hittills pga av diverse små krämpor.

• BabyGurl87
    Heene skrev 2014-01-12 10:17:10 följande:

Här går det bara bra :) är i vecka 32, bara 9 v kvar! så bra som jag har mått i sista trimestern har jag inte mått på hela graviditeten. Och överallt läser man att man brukar må som böst i andra. Men inte här alltså :) Har planerat att börja på vattengympa från och med denna vecka. Ska bli skönt att få röra lite på sig då jag inte orkat/kunnat gjort nått alls i träningsväg hittills pga av diverse små krämpor.

Härligt :)
  • Natalie87

Hej tjejer! Med mig är allt toppen, vår bebis kom i torsdags :D En liten flicka blev det, kan verkligen inte förstå att denna vackra varelse legat i mig. Helt underbar är hon <3 <3

• j3nnyy

Åh vad glad man blir när man läser om era bebisar :) jag mår ganska bra, förutom halsbränna o konstant illamående/kräkningar. Går in i v 33 på tisdag, tiden går verkligen superfort nu!
    Är hemma på grav. ledigt nu, har ni något tips vad man kan underhålla sig med under dag tid? Är lite segt att bara vila o vila haha man kan ju inte städa o fixa heeeela tiden ;)

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-12 22:43:00 följande:
    Åh vad glad man blir när man läser om era bebisar :) jag mår ganska bra, förutom halsbränna o konstant illamående/kräkningar. Går in i v 33 på tisdag, tiden går verkligen superfort nu!
    Är hemma på grav. ledigt nu, har ni något tips vad man kan underhålla sig med under dag tid? Är lite segt att bara vila o vila haha man kan ju inte städa o fixa heeeela tiden ;)

Du får komma och göra mig sällskap i bassängen i järfälla simhall ;)
    Visserligen på eftermiddagar men man kommer ju ut och rör lite på sig iaf =)
    dom har 3 vattengympapass/vecka som drar igång nu i veckan och jag funderar starkt på att börja gå på torsdagar.

Kanske vore en rolig aktivitet för oss som vill ses och fortfarande inte har fått våra små?! =)

• j3nnyy

Ja vilken bra ide! De följer jag gärna med på. Även om jag inte e super sugen på att visa min flodhäst kropp i bikini haha. Idag tar jag bort alla julsaker här hemma, herregud vilken dålig kondis man har!

• Heene

haha, jag vet. tog bort alla julsaker igår. Snacka om att man inte är som man brukar i flåset. Och vänjer sig gör man ju inte heller...
    Jag kom precis på att jag ska gå på profylaxkurs två torsdagar snart. Så vettengympapassen får bli de dagar jag är ledig helt enkelt. Men det vore helt klart jätterolig att ses!
    Första passet nu på torsdag blir det för mig iaf =)
    Var och badade med sambon i helgen bara för att se så att jag inte tar mig vatten över huvudet genom att gå ner i en pool. tänkte att alla mina 12 extra kilon skulle få mig att sjunka som en sten haha. Men det gick bra och gamla bikinin funkade fortfarande dessutom! lycka!

Det börjar 1850 den 16e. Ska vi ses där? =)

Annars är det måndagar och onsdagar kl 11. Men många av de dagarna jobbar jag vid den tiden. Dock kommer jag nog kunna gå på vissa då också =)

• j3nnyy

Åh vart ska du på profylax kurs?
    Ska till bm idag, har inte hört något om den här två gångers föräldrarutbildning, ska fråga henne om den.
    Ja va roligt, 16onde borde funka, ska bara dubbelkolla att det inte var då vi skulle på nån info på ks, men har för mig att det var 15onde haha. Mycket att hålla reda på :p

• Heene

Vi ska nån stans inne i stan. Hittade nått på nätet som fortfarande hade platser kvar :) bm frågade mig sist (förra veckan) om vi var intresserade av att gå föräldrarutbildningen. Sambon kan tyvärr inte komma de datum som dom satt ut men jag tänkte iaf gå. Det blir nog den som är i feb då. Dom hade två olika att välja på. det är mkt grejer att hålla reda på just nu känner jag. Almanackan är min bästa vän haha. Utan den hade jag glömt hälften :) Dock börjar man få lite småpanik när man bläddrar i den och inser att det inte är många sidor kvar att bläddra bland innan bebis har kommit. Datumen börjar ta slut :s

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?