• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-22 08:54:05 följande:

Haha känner igen det där. Blev så sur och ledsen här om dan när min sambo tyckte att jag skulle lägga ner datorn för att vi skulle kolla på en film. Fick tårar i ögongen och sa "kolla på din jävla film du", stängde ner datorn, tog hunden och gick ut. Hahahah kom på mig själv när så fort jag gått ut ur porten och tänkte "vad hände precis??" Sambon kom ut också så tog vi en promenad tillsammans och försökte låtsas som att inget hänt. Hahaha.
    Vi mår bra =) Ja absolut, jag jobbar på. Idag är det tre veckor kvar tills sista arbetsdagen. Längtar så klart men ändå har jag en känsla av att jag kommer bli uttråkad hemma =P

Va skönt! Så typ 24 timmar från att vattnet gått?
    Ska hon få ligga kvar på neo länge eller tror ni att ni får åka hem snart?

Åh, det lät bra roligt :D haha.. Det är tur att man har en orsak varför man är lite "annorlunda" emellanåt! ;) Jo, jag förstår dig. Man blir lätt uttråkad av att bara vara hemma. Jag har varit hemma lääänge nu, försöker underhålla mig så gott det går :) Hoppas du tar det lugnt på jobbet resten av tiden som är kvar!

Tänkte fråga er alla, var köper ni mammakläder? Det är ju bara H&M som säljer mammakläder. Finns många nätbutiker, men tycker dom tar hutlöst mycket pengar för en klänning tex.. Fruktansvärt dåligt utbud, trodde att det skulle finnas mammakläder på Lindex, KappAhl eller polarn o pyret.. men icke.. (smått bitter ;P) 
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-22 08:54:05 följande:

Haha känner igen det där. Blev så sur och ledsen här om dan när min sambo tyckte att jag skulle lägga ner datorn för att vi skulle kolla på en film. Fick tårar i ögongen och sa "kolla på din jävla film du", stängde ner datorn, tog hunden och gick ut. Hahahah kom på mig själv när så fort jag gått ut ur porten och tänkte "vad hände precis??" Sambon kom ut också så tog vi en promenad tillsammans och försökte låtsas som att inget hänt. Hahaha.
    Vi mår bra =) Ja absolut, jag jobbar på. Idag är det tre veckor kvar tills sista arbetsdagen. Längtar så klart men ändå har jag en känsla av att jag kommer bli uttråkad hemma =P
    BabyGurl87 skrev 2013-11-21 23:06:02 följande:Ja förlossningen startade av sig själv :) hade en blödning sen lördags och på måndag morgon gick första hinnan med vatten och runt 6 på kvällen började värkarna och ca 9 timmar senare föddes hon :)
    Va skönt! Så typ 24 timmar från att vattnet gått?
    Ska hon få ligga kvar på neo länge eller tror ni att ni får åka hem snart?
    Nja 18 timmar typ :P

Idag har dom sagt att alla värden och så ser bra ut, hon har gått upp lite. Nu ska dom bara ha koll så att hon håller värmen och gör hon det så får vi åka hem imorgon :) dock kommer hon fortsätta med sondmatning och kommer att ha ett larm kopplat när hon ligger själv!
  • Natalie87
    jessmess skrev 2013-11-22 13:10:49 följande:

Åh, det lät bra roligt :D haha.. Det är tur att man har en orsak varför man är lite "annorlunda" emellanåt! ;) Jo, jag förstår dig. Man blir lätt uttråkad av att bara vara hemma. Jag har varit hemma lääänge nu, försöker underhålla mig så gott det går :) Hoppas du tar det lugnt på jobbet resten av tiden som är kvar!

Tänkte fråga er alla, var köper ni mammakläder? Det är ju bara H&M som säljer mammakläder. Finns många nätbutiker, men tycker dom tar hutlöst mycket pengar för en klänning tex.. Fruktansvärt dåligt utbud, trodde att det skulle finnas mammakläder på Lindex, KappAhl eller polarn o pyret.. men icke.. (smått bitter ;P) 
    Haha ja exakt, och tur att man har en sambo som inte tar illa upp =P

Jag har inte köpt så mycket mammakläder faktiskt, skulle vilja köpa fler men det är som du säger - kasst utbut. Det jag har köpt är från HM och de plagg är jag faktiskt jättenöjd med. Beställde lite kläder från Zalando också men de var grymt fula i verkligheten, så allt åkte tillbaka.

Tar gärna emot tips på butiker med mammakläder!
  • Heene
    jessmess skrev 2013-11-22 12:58:18 följande:

Jag bodde vid legendvägen i fem år, vi flyttade till Termovägen i somras. Sålde lägenheten och bor nu i hyreshus, men vi letar efter ett litet hus. Så vi har bott nära varandra må jag säga! :)
    Ja det var väldigt nära. Då har vi säkert sprungit på varann nån gång =)
    Jag har hund och är ute och går en del i området.
    jessmess skrev 2013-11-22 13:10:49 följande:
    Allt jag har hittat förutom HM kostar ju hutlöst mkt. Så har än så länge bara köpt från HM. Däremot har jag haft turen och ärvt en hel del mammakläder från syskon och bekanta =)
    Men jag har köpt en hel del vanlig kläder också fast i större storlekar än vad jag vanligtvis använder. Stora säckiga tröjor eller linnen som är av den längre modellen har funkat bra att göra så med utan att dom ser dumma ut på.
    Cubus har bra långa boxarlinnen och vanliga linnen som jag älskar.

Fast jag är inte så stor om magen heller. Är visserligen bara i v 24/25 men det har precis börjat synas typ =P

• Natalie87
    Heene skrev 2013-11-22 14:40:56 följande:
    Ja det var väldigt nära. Då har vi säkert sprungit på varann nån gång =)
    Jag har hund och är ute och går en del i området.

Allt jag har hittat förutom HM kostar ju hutlöst mkt. Så har än så länge bara köpt från HM. Däremot har jag haft turen och ärvt en hel del mammakläder från syskon och bekanta =)
    Men jag har köpt en hel del vanlig kläder också fast i större storlekar än vad jag vanligtvis använder. Stora säckiga tröjor eller linnen som är av den längre modellen har funkat bra att göra så med utan att dom ser dumma ut på.
    Cubus har bra långa boxarlinnen och vanliga linnen som jag älskar.

Fast jag är inte så stor om magen heller. Är visserligen bara i v 24/25 men det har precis börjat synas typ =P

Jag är i vecka 34 och långa HM eller Cubus linnen funkar fortfarande =) Och sedan en kofta över. De mammakläder jag har köpt är mest "underdelar", alltså byxor, leggings och strumpbyxor.. Sen är det mest vanliga lite längre kläder i stretchig kvalite. Gillar inte kläder som sitter för pösigt.
  • Natalie87

Hej tjejer!
    Hur mår ni?
    Ska träffa ett par tjejer från en annan tråd på lördag. Vi ska antagligen till något fik i Sundbyberg. Ni får gärna följa med om ni vill =)

• BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-27 16:57:06 följande:

Hej tjejer!
    Hur mår ni?
    Ska träffa ett par tjejer från en annan tråd på lördag. Vi ska antagligen till något fik i Sundbyberg. Ni får gärna följa med om ni vill =)

Här är allt bra och det rullar på hyffsat bra iaf :)

Skulle vara kul men får troligtvis besök på lördag..

Hur långt har ni kvar av graviditeten nu? :)
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-27 20:37:09 följande:
    Här är allt bra och det rullar på hyffsat bra iaf :)

Skulle vara kul men får troligtvis besök på lördag..

Hur långt har ni kvar av graviditeten nu? :)
    5 veckor :)
  • Heene

Åh vad spännande. själv har jag 15 v kvar... Men med tanke på hur snabbt de 25 första har gått så är det väl snart dags =P

Jag är också upptagen i helgen tyvärr. Men tack som frågar!

• Natalie87
    Heene skrev 2013-11-28 09:29:41 följande:

Åh vad spännande. själv har jag 15 v kvar... Men med tanke på hur snabbt de 25 första har gått så är det väl snart dags =P

Jag är också upptagen i helgen tyvärr. Men tack som frågar!

Ja, jag kan inte fatta att det bara är 5 veckor kvar! Sjut fort har det gått! Kommer ihåg hur jag längtade till ultraljudet vecka 19, det var ju såå långt dit.. Sen längtade jag såå till vecka 30 och trodde det skulle vara helt sjukt när man väl var där.. vecka 30 liksom, stort! Och nu är man i vecka 35. Helt overkligt haha.
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?