• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • HannaWa

Galet egentligen att det ska behöva kännas som lyx att få graviditeten att funka med arbete och resten av livet, på något sätt så borde det ju vara en självklarhet. Jag börjar luta mer och mer mot att försöka få till i alla fall en halvtidssjukskrivning efter jul, lite ork vill man ju ha kvar på kvällarna.

• j3nnyy

Ja verkligen! Min läkare tyckte egentligen att jag skulle vara heltidssjukskriven men försäkringskassan e tydligen super hårda mot heltidssjukskrivning under just graviditet för dom tycker inte att man är sjuk.. Men när man INTE är gravid så får man minsann vara hemma helt. Så knäppt. Men för mig har det funkat superbra att jobba halvtid. Jag har ganska tungt jobb, så jag har blivit beviljad grav penning. Har du sökt det Hanna? Eller det kanske inte är aktuellt?

• Natalie87

Jessmess, jag har hört ett litet rykte om att bebisen din är här nu! Grattiiiis! En vecka tidig va? Hoppas ni mår bra!

• HannaWa
    j3nnyy skrev 2013-12-11 11:13:34 följande:
    Ja verkligen! Min läkare tyckte egentligen att jag skulle vara heltidssjukskriven men försäkringskassan e tydligen super hårda mot heltidssjukskrivning under just graviditet för dom tycker inte att man är sjuk.. Men när man INTE är gravid så får man minsann vara hemma helt. Så knäppt. Men för mig har det funkat superbra att jobba halvtid. Jag har ganska tungt jobb, så jag har blivit beviljad grav penning. Har du sökt det Hanna? Eller det kanske inte är aktuellt?
    De där ryktena har jag också hört, känns totalgalet. 
    Tyvärr har jag inte så tungt jobb, så grav penning blir nog svårt för min del. Men jag ska i af göra en ansats att bli halvtidssjukskriven efter jul, även detta med att ha ren kontorstjänst medför en massa foglossningssmärta...
  • jessmess

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

• BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-12-17 19:35:38 följande:

Hej tjejer!

Jajemen, han är här nu :) Föddes den 7:e december, på min födelsedag :P stackars pojk, får dela födelsedag med mamma! Förlossningen gick väldigt bra. Vaknade vid 06.00 på morgonen och vattnet gick efter toabesöket. Kom in till KS 09.00.. Barnmorskan undersökte mig och jag var öppen 10 cm. Min sambo satte i halsen när hon sa: du ska föda snart!  Oliver kom till världen 13.33. 50 cm lång och 3260 g. Finare födelsedagspresent kan man inte få :)
    Jag var så rädd inför att föda, man har ju läst om hemska förlossningar och om hur ont det gör. Men det var faktiskt inte så hemskt som jag hade föreställt mig.Visst, det gjorde ont. Men smärtan var hanterbar. Allting gick så fort, tur var väl det :P Åh, ni har så mycket att se fram emot! Det är en otrolig känsla, att få se sitt barn första gången. Nu ligger han här bredvid mig och snarkar :)

Stort grattis :)

Härligt att förlossningen gick bra och att den kunde gå så snabbt :)
  • Heene

Ett stort grattis!Nu längtar jag ännu mer till det är min tur <3 3 månader kvar ;)

• j3nnyy

Hej tjejer!

Åh stort grattis!! Vilken födelsedagspresent!
  • Natalie87

Hej tjejer!

Låter helt underbart! Skönt att det gick så fort. Det jag inte ser fram emot är om man har värkar i flera timmar/dagar innan man är helt öppen. Men jag längtar också som bara den! Vecka 38 nu så h*n skulle kunna komma när som helst, men hoppas faktiskt den väljer att stanna kvar till efter årsskiftet :)

Valde du någon smärtlindring?
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?