• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-12-09 11:30:32 följande:
    Ok skönt att va ledig snart men jobbigt att hitta bekväma sätt att sitta och ligga på... Men så är det och om inte alldeles för lång tid är det förhoppningsvis över :)
    Jupp det blev en Isabell :)
    Har varit hemma i snart 2 veckor och det känns väldigt bra än att vara på sjukhuset :) dock har vi fått åka in 3 gånger då hon dragit ut sonden! Men förhoppningsvis blir hon av med den snart! Hon kommer nog fortfarande vara inskriven i minst 2 veckor till! Och hemsjukvård har vi fortfarande :)
    Ja precis. Inte alls långt kvar nu.
    Förstår att det måste vara skönt att vara hemma, men samtidigt lite läskigt kanske också. Växer hon som hon ska?
    j3nnyy skrev 2013-12-09 12:47:20 följande:
    Åh vad skönt med sista jobbveckan! Jag jobbar iofs bara fram till 27/12 men då e de ändå långt kvar tills bebisen kommer :(

Isabell är så fint namn! Vi har pratat om Isabella till våran tjej o sen har vi några andra förslag så får se vad det är som kommer ut.
    Är de någon av er som vart på vattengympa? Tänkte om jag skulle ge mig på de när jag e hemma sen :) såg att dom har de i bro simhall
    Jaa, ska bli så skönt. Men har en känsla av att jag kommer bli uttråkad ganska snabbt.

Jag har köpt klippkort på jakobsbergs simhall faktiskt, tänkte simma en 2-3 ggr i veckan från och med nästa vecka. Vet dock inte om dem har vattengympa, skulle vara kul att prova det.

• j3nnyy

Alla säger att man har fullt upp med o greja o dona men jag tror oxå man kommer bli uttråkad :/ ska gå hemma två månader, sååå mycket behöver jag ju inte fixa haha.
    Ja men jag har fått för mig att de e bra med vatten träning :) typ simning i sånt även om ja inte e Supersugen på att visa upp mig i bikini haha

• BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-12-09 13:12:42 följande:
    Ja precis. Inte alls långt kvar nu.
    Förstår att det måste vara skönt att vara hemma, men samtidigt lite läskigt kanske också. Växer hon som hon ska?
    j3nnyy skrev 2013-12-09 12:47:20 följande:Åh vad skönt med sista jobbveckan! Jag jobbar iofs bara fram till 27/12 men då e de ändå långt kvar tills bebisen kommer :(

Isabell är så fint namn! Vi har pratat om Isabella till våran tjej o sen har vi några andra förslag så får se vad det är som kommer ut.
    Är de någon av er som vart på vattengympa? Tänkte om jag skulle ge mig på de när jag e hemma sen :) såg att dom har de i bro simhall
    Jaa, ska bli så skönt. Men har en känsla av att jag kommer bli uttråkad ganska snabbt.

Jag har köpt klippkort på jakobsbergs simhall faktiskt, tänkte simma en 2-3 ggr i veckan från och med nästa vecka. Vet dock inte om dem har vattengympa, skulle vara kul att prova det.

Jora hon växer sakta men säkert.. Fortfarande väldigt låg i vikten men förhoppningsvis kommer hon ikapp snart!

Det va lite läskigare i början men allt går så bra :)
  • Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-12-09 16:54:59 följande:
    Alla säger att man har fullt upp med o greja o dona men jag tror oxå man kommer bli uttråkad :/ ska gå hemma två månader, sååå mycket behöver jag ju inte fixa haha.
    Ja men jag har fått för mig att de e bra med vatten träning :) typ simning i sånt även om ja inte e Supersugen på att visa upp mig i bikini haha
    Haha precis. Jag kan tänka mig att jag kommer vara rätt aktiv första lediga veckan.. Simma varannan dag, sticka, baka, julhandla.. Sen tror jag att jag kommer bli uttråkad =P Fortsätta med simningen antagligen, men sen bara slappa hemma framför serier.

I knooow, blev så osäker på om jag skulle våga ha bikini eller om jag skulle köpa en gravidbadräkt så jag skapade en tråd här =P (www.familjeliv.se/Forum-2-115/m71802182.html) De flesta tyckte inte det var nå konstigt med att ha bikini + att jag insåg att man faktiskt bara kommer synas i bikinin från omklädningsrummet fram tills vattnet, sen när man simmar är det ju ingen som ser en =)

• j3nnyy

När var det du hade bf? Jag längtar såå mycket efter att tiden ska gå fort så jag får packa i ordning väskan o tvätta alla kläder o göra sånt massa mys.

Jag tänker typ samma, vill inte köpa en baddräkt jag aldrig kommer kunna använda igen (eller vid nästa graviditet) men dom är ju skitdyra o rätt fula :p ska nog oxå köra på bikini, som sagt de e sån liten stund man syns haha.

Hur har ni andra tänkt med jul o nyårs kläder? Ni som e gravida då fortfarande :) jag har inte hittat nån klänning jag gillar, men vill ju oxå vara fin klädd!

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2013-12-10 12:28:52 följande:
    När var det du hade bf? Jag längtar såå mycket efter att tiden ska gå fort så jag får packa i ordning väskan o tvätta alla kläder o göra sånt massa mys.

Jag tänker typ samma, vill inte köpa en baddräkt jag aldrig kommer kunna använda igen (eller vid nästa graviditet) men dom är ju skitdyra o rätt fula :p ska nog oxå köra på bikini, som sagt de e sån liten stund man syns haha.

Hur har ni andra tänkt med jul o nyårs kläder? Ni som e gravida då fortfarande :) jag har inte hittat nån klänning jag gillar, men vill ju oxå vara fin klädd!
    7:e Januari =)
    Börja gör det du! Jag var också lite "vill inte börja för tidigt" men äsch, lika bra att börja. Jag har inte tvättat allt eller packat BB väskan klart men tänker varje helg att "du ska jag fixa allt", men så kommer saker i vägen och så orkar jag inte fixa något på dagarna.

Nej precis, kom fram till att det inte kändes värt att betala en massa för en ful gravidbadräkt som jag bara kan använda i ett par veckor (+ ev. vid nästa graviditet).

Oj det har jag inte ens tänkt på.. jag har bara vardagsklänningar som passar just nu. Någon fin till julen måste jag ju ha.
    Nyår ska vi nog vara själva jag och sambon (och hunden). Så då tar jag nog bara en av mina svarta klänningar och några fina smycken. Kommer inte orka åka någonstans och eftersom vi har folk över på julen så orkar jag inte ha folk över även på nyår.
  • HannaWa
    Natalie87 skrev 2013-12-09 11:20:10 följande:
    Hej och välkommen hit =) Var i Stockholm bor du?
    Vi har inte lyckats träffas någon gång ännu men vill gärna göra det. Jag går på mammaledighet på fredag så då har jag all tid i världen =)

Jag bor i Sollentuna, själv då?

På nåt sätt låter det väldigt skönt att få gå på mammaledighet nu, kanske beror på att jag längtar efter det just nu ;) Men, men, tre månader kvar för mig...
  • Natalie87
    HannaWa skrev 2013-12-10 13:26:00 följande:

Jag bor i Sollentuna, själv då?

På nåt sätt låter det väldigt skönt att få gå på mammaledighet nu, kanske beror på att jag längtar efter det just nu ;) Men, men, tre månader kvar för mig...

Oki =)
    Vi har ganska precis flyttat till Kungsängen.
    Är det första barnet för er?

Ja ska bli skönt faktiskt.. börjar känna mot slutet av arbetsdagen att det är på tiden.. hittar igen skön sitt position, orkar inte stå för länge, kissnödig var 30:e minut, sömnig.
  • HannaWa
    Natalie87 skrev 2013-12-10 14:09:26 följande:

Oki =)
    Vi har ganska precis flyttat till Kungsängen.
    Är det första barnet för er?

Ja ska bli skönt faktiskt.. börjar känna mot slutet av arbetsdagen att det är på tiden.. hittar igen skön sitt position, orkar inte stå för länge, kissnödig var 30:e minut, sömnig.
    Japp, första barnet för oss här, om inte katten räknas, vill säga ;)

Åtta timmars arbetsdag är helt klart för mycket för graviditeten, den saken är klar. Jag var så trött de första månaderna så jag höll på att somna på eftermiddagsfikat. Lär ju helt klart bli värre snart, med tanke på tyngden också...
  • j3nnyy

Tycker oxå åtta timmars arbetsdag e hemskt. E halvtidssjukskriven nu, o jobbar fyra. Vilken lyx det är.. Innan har jag haft så
    Ont att jag gråtit i bilen på vägen från jobbet o inte sovit på nätter för jag inte kunnat vända mig i sängen, har hela tiden tänkt att det är väl så det är o vara gravid, jag kanske har lite otur. Men nu, jag mår såå bra (peppar peppar) känner ju av rygg o höfter fortfarande men ingenting emot hur det varit. En liten paus efter jobbet sen e jag på topp igen och har ork att göra lite andra saker.

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?