• HannaWa

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Hej,

Jag är relativt nyinflyttad i Stockholm och väntar mitt första barn nu i mars. Jag skulle gärna vilja träffa några andra gravida, om intresse finns.

• HannaWa
    Natalie87 skrev 2013-12-09 11:20:10 följande:
    Hej och välkommen hit =) Var i Stockholm bor du?
    Vi har inte lyckats träffas någon gång ännu men vill gärna göra det. Jag går på mammaledighet på fredag så då har jag all tid i världen =)

Jag bor i Sollentuna, själv då?

På nåt sätt låter det väldigt skönt att få gå på mammaledighet nu, kanske beror på att jag längtar efter det just nu ;) Men, men, tre månader kvar för mig...
  • HannaWa
    Natalie87 skrev 2013-12-10 14:09:26 följande:

Oki =)
    Vi har ganska precis flyttat till Kungsängen.
    Är det första barnet för er?

Ja ska bli skönt faktiskt.. börjar känna mot slutet av arbetsdagen att det är på tiden.. hittar igen skön sitt position, orkar inte stå för länge, kissnödig var 30:e minut, sömnig.
    Japp, första barnet för oss här, om inte katten räknas, vill säga ;)

Åtta timmars arbetsdag är helt klart för mycket för graviditeten, den saken är klar. Jag var så trött de första månaderna så jag höll på att somna på eftermiddagsfikat. Lär ju helt klart bli värre snart, med tanke på tyngden också...
  • HannaWa

Galet egentligen att det ska behöva kännas som lyx att få graviditeten att funka med arbete och resten av livet, på något sätt så borde det ju vara en självklarhet. Jag börjar luta mer och mer mot att försöka få till i alla fall en halvtidssjukskrivning efter jul, lite ork vill man ju ha kvar på kvällarna.

• HannaWa
    j3nnyy skrev 2013-12-11 11:13:34 följande:
    Ja verkligen! Min läkare tyckte egentligen att jag skulle vara heltidssjukskriven men försäkringskassan e tydligen super hårda mot heltidssjukskrivning under just graviditet för dom tycker inte att man är sjuk.. Men när man INTE är gravid så får man minsann vara hemma helt. Så knäppt. Men för mig har det funkat superbra att jobba halvtid. Jag har ganska tungt jobb, så jag har blivit beviljad grav penning. Har du sökt det Hanna? Eller det kanske inte är aktuellt?
    De där ryktena har jag också hört, känns totalgalet. 
    Tyvärr har jag inte så tungt jobb, så grav penning blir nog svårt för min del. Men jag ska i af göra en ansats att bli halvtidssjukskriven efter jul, även detta med att ha ren kontorstjänst medför en massa foglossningssmärta...
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?