• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • j3nnyy

Ja jag skrev upp oss nu på den som var i februari, får se om jag får gå själv.. Va så dumma tider för sambon tyvärr :(
    Såg oxå något om amningsinformation, men vet inte va dr va riktigt..

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-13 17:51:33 följande:
    Ja jag skrev upp oss nu på den som var i februari, får se om jag får gå själv.. Va så dumma tider för sambon tyvärr :(
    Såg oxå något om amningsinformation, men vet inte va dr va riktigt..

Ses vi ikväll? =)
    jag kommer vara vid simhallen runt halv 7. Vore jättekul om du också kom! =)

• j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-16 16:19:03 följande:

Ses vi ikväll? =)
    jag kommer vara vid simhallen runt halv 7. Vore jättekul om du också kom! =)

Nästa vecka kommer jag gärna! Mår inte alls bra idag, kräks o kräks o kräks av halsbränna. Fy vad jag är less på detta nu! Kan inte ligga ner för då kommer de direkt :/ går inte att sova på nätterna. Usch vilken gnällig jag känner mig som :( vill ha ut bebisen nu
  • Heene

Men fy vad jobbigt med halsbränna!ska verkligen inte klaga på min lilla halsbränna som kommer smygande lite då och försvinner lika snabbt igen. Skulle göra vad som helst för att slippa ha det värre. för bara lite är sjukt jobbigt!
    Tycker verkligen inte att du är gnällig. Jag vet hur jobbigt och frustrerande det kan vara att vara gravid =) inte en dans på rosor direkt. Lider med dig.

Det var iaf mkt roligare på vattengympan än vad jag trodde att det skulle vara. Och mkt jobbigare!
    Inte lätt att göra allt när magmusklerna inte sitter där de brukar =P
    Kommer iaf börja gå på de passen som passar in med mitt schema. Kommer tyvärr inte bli jättemånga. Nästa vecka kan jag nog inte gå alls =( Men ska gå första tillfället på profylaxkursen då, det ska bli kul!

Hör av mig när jag vet att jag ska gå igen så får vi se om du också kan =)

• Natalie87
    j3nnyy skrev 2014-01-16 18:25:35 följande:
    Nästa vecka kommer jag gärna! Mår inte alls bra idag, kräks o kräks o kräks av halsbränna. Fy vad jag är less på detta nu! Kan inte ligga ner för då kommer de direkt :/ går inte att sova på nätterna. Usch vilken gnällig jag känner mig som :( vill ha ut bebisen nu
    Äter du något mot halsbrännan? Jag hade också fruktansvärd halsbränna, provade allt möjligt men det enda som fungerade var Omeprazol. Rekommenderas starkt!
  • j3nnyy
    Natalie87 skrev 2014-01-16 21:18:53 följande:
    Äter du något mot halsbrännan? Jag hade också fruktansvärd halsbränna, provade allt möjligt men det enda som fungerade var Omeprazol. Rekommenderas starkt!
    Jag tar minst 4 samarin om dagen, nu sist köpte jag gaviscon tuggtabletter men dom sväller upp till en jätteäcklig gelé som man ska svälja ner.. Ska prova omeprazol! Gör vad som helst känner jag..
  • BabyGurl87

Hej flickor hur går det för er?

Själv går det nu bra efter att ha varit på sjukhus i 2 dar med vår lilla tjej som fick rs virus :(

Men nu är hon på bättringsvägen :)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-02-13 10:45:49 följande:

Hej flickor hur går det för er?

Själv går det nu bra efter att ha varit på sjukhus i 2 dar med vår lilla tjej som fick rs virus :(

Men nu är hon på bättringsvägen :)

Hej!

Oj då!! Är livrädd för rs viruset, har praktiskt taget varit hemma hela tiden sen lillan föddes för att undvika några sjukdomar. Hoppas vintern är slut nu så det blir vår och varmt snart.

Här är allt bra förutom att lillan har gått upp lite dåligt i vikt. Vi har kämpat med ca 45 minuters amningar var annan timme för att hon ska få i sig tillräckligt och först i torsdags så noterade sjuksköterskan att lillan har lite kort tungband som behöver klippas. Antagligen därför hon inte fått i sig tillräckligt med mjölk. Läkaren skulle ha kollat det på bb men gjorde inte det. Aja, nu har vi fått tid på onsdag för att klippa bandet, förhoppningsvis går det lättare då.
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2014-02-15 22:17:40 följande:
    Hej!

Oj då!! Är livrädd för rs viruset, har praktiskt taget varit hemma hela tiden sen lillan föddes för att undvika några sjukdomar. Hoppas vintern är slut nu så det blir vår och varmt snart.

Här är allt bra förutom att lillan har gått upp lite dåligt i vikt. Vi har kämpat med ca 45 minuters amningar var annan timme för att hon ska få i sig tillräckligt och först i torsdags så noterade sjuksköterskan att lillan har lite kort tungband som behöver klippas. Antagligen därför hon inte fått i sig tillräckligt med mjölk. Läkaren skulle ha kollat det på bb men gjorde inte det. Aja, nu har vi fått tid på onsdag för att klippa bandet, förhoppningsvis går det lättare då.
    Ja rs är ju inte kul!

Men oj.. Klippa det måste ju göra ont :/ men hoppas det blir bättre när det är gjort!
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-02-17 18:54:32 följande:
    Ja rs är ju inte kul!

Men oj.. Klippa det måste ju göra ont :/ men hoppas det blir bättre när det är gjort!
    Nej verkligen inte. Hur mår lillan nu? Stackarn, född för tidigt och så blir hon sjuk några månader senare.

Nej det gör tydligen inte ont, de lägger en bedövning och sen går klippet fort och smärtfritt.
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2014-02-18 10:06:59 följande:
    Nej verkligen inte. Hur mår lillan nu? Stackarn, född för tidigt och så blir hon sjuk några månader senare.

Nej det gör tydligen inte ont, de lägger en bedövning och sen går klippet fort och smärtfritt.
    Ok skönt att det inte är värre än så :)

Nu mår hon bra :)

Dom sa att hostan skulle hålla i sig i upp till 2-3 veckor.. Men den slutade bara några dagar efter att vi kom hem från sjukhuset .. Så jag antar att hon fick nått lindrigare virus :)
  • BabyGurl87

Hej flickor :)

Har alla fått sina bebisar nu?

Min lilla prinsessa blir 6 månader snart.. Tiden bara rinner iväg :)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2014-05-08 20:45:12 följande:

Hej flickor :)

Har alla fått sina bebisar nu?

Min lilla prinsessa blir 6 månader snart.. Tiden bara rinner iväg :)

php3rDOVZ13502.jpg

Hej! Min lilla glada fis är 4 månader idag :D

• Heene

Men så söta! =)

Min lilla tös blir 2 månader den 23e. Tiden går fruktansvärt fort!
    hon kom 9 dagar över tiden och förlossningen gick jättebra =)

• Heene
    Natalie87 skrev 2014-05-12 11:02:20 följande:
    Går ni på öppna förskolan i Kungsängen något? :)
    nej vi har visserligen inte börjat gå än men kommer att gå i kallhäll där vi bor i så fall
  • BabyGurl87

Hej alla ni! Hur har ni det?

Hur stora har alla bebisar blivit?

Min lilla Isabell har blivit 7 månader och hon är en väldigt glad liten tjej :)

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?