Inlägg från: BabyGurl87 |Visa alla inlägg
  • BabyGurl87

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Hej hej! Är 25 och bor i bro :)
    Bf den 16 december med tredje barnet! Har 2 pojkar och blir troligtvis en liten tjej nu :)

• BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-10-24 20:16:43 följande:
    Ah va kul, min familj bor i Bro :) 87:a och tre barn redan, mysigt! Har alltid velat vara ung mamma, hoppas man kan kalla sig "ung" ändå trots att man får första barnet vid 26 :P
    Ok :)

Ja det gick hyffsat snabbt med första :)

Ja 26 är väll inte direkt nån ålder? Men om man ska räkna sig som ung mamma så är det nog upp till 24 om jag inte minns helt fel?!
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-10-24 20:23:07 följande:

Åh det var läskigt nära mitt datum :) Kul! Roligt att fler bor åt samma håll, får försöka arrangera en gruppfika el något :) Har du haft en lugn och skön graviditet än så länge?
    Ja det tycker jag låter bra :)

Jo jag brukar må hur bra som helst men nu den sista tiden börjar man känna sig lite mer öm faktiskt.. Märks att det är tredje graviditeten och att man är äldre :P
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-10-26 10:52:08 följande:
    Härligt! Jag har mått hur bra som helst också. Men känner att jag inte orkar lika mycket. Vi flyttar idag och det är tredje gången jag vilar redan på 2 timmar :P och vi har inte börjat flytta ner saker till bilen än utan bara monterar ner saker och packat det sista. Sakta men säkert så :)
    Ja lugnt ska man ta det.. Så vila hur mkt som helst :)

Har ni börjat känna av nå sammandragningar då?
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-10-26 17:22:27 följande:

Jaaa! Hade en sammandragning precis.. Började för några dagar sedan och kommer någon/några ggr per dag. Har du börjat få? Förresten, vilket sjukhus har ni bestämt er för att föda på (om ni får välja)?
    Ok.. Fick sd i slutet med dom andra 2 men nu började redan vecka 25 typ.. Och så är dom till och från ibland mkt och ibland lite. Jätte skumt!

Vi har alltid valt ks Solna men med den minsta sonen blev det Danderyd då det var fullt när det va dax att åka in :/
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-10-26 18:33:43 följande:

Har för mig att jag har läst att omföderskor känner av allt mkt tidigare? Hur tyckte du att Danderyd var? Jag valde KS Solna också :) Synd att man inte kan göra "studie" besök på BB, hade varit intressant.. eller jag hade kanske blivit vettskrämd ;) Hur gamla är dina pojkar?
    Ja har också läst om det men hade inte det med andra därför tyckte jag det var konstigt :) men det tillhör iaf :P

Danderyd var helt ok.. Skillnad från ks då man fick typ som ett hotellrum efteråt.. Men jag föredrar ks där man har personal som kommer och tittar till eller går utanför rummet.. Kändes som att dom fanns närmare där än på Danderyd!

Jag minns att vi skulle till ks på nån slags "studie" besök på förlossningen. Men kom dock aldrig dit då det var snö kaos och det aldrig kom nån buss :P

Ring och hör med dom eller prata med din bm :)

Mina pojkar blir 7 och 3 nu i november :)
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-10-27 17:37:27 följande:

Ja, det kan jag tänka mig. Min barnmorska resonerar likadant, känns bra med KS. Åh, snökaos.. Hoppas att det INTE snöar allt för mycket när våra bebisar skall komma :)
    Ja har man tur så är det inge snö kaos den dagen man behöver åka in :)
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-10-28 10:05:18 följande:

Hej tjejer!
    Nu har vi flyttat! Fått alla möbler på plats och fler än hälften av alla kartonger är uppackade. Får se vad hunden säger idag när hon kommer hem. Stackarn har redan flyttat fyra gånger på mindre än 1,5 år.
    Jag såg att ni skrev lite om sammandragningar och om sjukhus. Sammandragningar har jag fått lite då och då från vecka 25 ungefär.. Det märkliga är att de kommer när jag vilar.. De flesta andra brukar få det när man är uppe och rör sig och kanske anstränger sig lite mycket. Men som tur är gör de inte ont eller så, det bara spänner.

Vi har valt Danderyd. Dels för att det går fortare att ta sig dit (slipper köra upp på E4:an där det är kaos i morgontrafiken) och dels för att jag har många kollegor och vänner som fött där och tyckt det var hur bra som helst. Ser fram emot BB hotellet sen också. Känner att jag inte kommer våga åka hem med bebisen direkt utan vill gärna ta det lugnt med lilla familjen i ett hotellrum ett tag där man får klara sig själv men har en massa barnmorskor direkt utanför rummet.
    Vi har varit där redan och kollat runt och varit på en informationsträff där de berättade om förlossning och den första tiden efter, ska dit igen nästa vecka på ytterligare en informationsträff.
    Skönt också att BB Stockholm finns där också så skulle det vara fullt på vanliga förlossningen så får man prio på BB Stockholm.

Skönt att flytten är klar! Hoppas att ni kommer trivas :)

Ja det är ju inget fel på Danderyd :) alla får välja själva som jag tycker är jätte bra :)

Min sambo väljer ks Solna då det är Solna stad och där finns ju AIK :P haha

Men som sagt man vet aldrig, kan bli Danderyd för oss också om det sägs vara fullt på ks då det är dags att åka in som det blev senaste gången :) men hoppas på ks iaf då det är det vi valt :)
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-11-01 10:11:44 följande:
    Ja precis, inget fel på KS heller så klart. Mamma jobbar där, tidigare på neonatalen men nu på barn intensiven :)
    Har du alltid bott i Bro? Gick du isåfall på UBG? Jag har ju precis flyttat till Kungsängen men är uppvuxen i Jakobsberg och Viksjö så jag gick i Jakobsbergs Gymnasium :) Hade varit roligt om man fick tag på folk som man gått i skolan med tidigare :) Var ju ett tag sen hahah men ändå =P 
    Ok :)

Nä flyttade hit när jag började 4an :) så var väldigt länge sen.. Hehe

Nä jag gick på didaktus i jakan..

Men vi får väll försöka fixa nån dag alla kan träffas och fika eller nått :) innan bebisarna kommer :)
  • BabyGurl87

Jag går också hos bm i Kungsängen :) har Berit! Har haft henne med mina andra 2 också :) va där idag och mätte och lyssnade på hjärtat!

Åh skulle vara kul idag men min minsta fyller 3 idag så det blir god middag och lite tårta med presenter idag med familjen :)

Jag ska däremot troligtvis in till stan (söder) imorgon och träffa några från en annan tråd! Ni får gärna följa med då också om nån vill? :)

Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?