• Heene

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Hej Tjejer!
    Såg precis denna tråd. Jag är 28 år och gravid i v 24 och bor också i kallhäll =)
    Detta är första barnet men vi har valt att inte ta reda på kön.
    Blev inskriven i jakobsberg men min bm flyttade precis till kungsängen. Marie heter hon och verkar supermysig. Hade ingen lust att byta så jag följer med henne till kungsängens mottagning =)

• Heene

Men vilken timing att komma in i denna tråd nu =) så spännande!
    Lycka till!

• Heene

Men åh så fin och perfekt trots sin litenhet. Grattis!
    hur mkt för tidigt född är hon?
    Hoppas allt gick bra och att ni får hem prinsessan snart =)

Har ni bestämt ngt namn än?

• Heene

Jessmess - Jag bor uppe på lädersättra och så jobbar jag på kopparvägen.
    Så jag håller mig mkt i kallhäll kan man säga =)

Vart bor du?

• Heene
    jessmess skrev 2013-11-22 12:58:18 följande:

Jag bodde vid legendvägen i fem år, vi flyttade till Termovägen i somras. Sålde lägenheten och bor nu i hyreshus, men vi letar efter ett litet hus. Så vi har bott nära varandra må jag säga! :)
    Ja det var väldigt nära. Då har vi säkert sprungit på varann nån gång =)
    Jag har hund och är ute och går en del i området.
    jessmess skrev 2013-11-22 13:10:49 följande:
    Tänkte fråga er alla, var köper ni mammakläder? Det är ju bara H&M som säljer mammakläder. Finns många nätbutiker, men tycker dom tar hutlöst mycket pengar för en klänning tex.. Fruktansvärt dåligt utbud, trodde att det skulle finnas mammakläder på Lindex, KappAhl eller polarn o pyret.. men icke.. (smått bitter ;P) 
    Allt jag har hittat förutom HM kostar ju hutlöst mkt. Så har än så länge bara köpt från HM. Däremot har jag haft turen och ärvt en hel del mammakläder från syskon och bekanta =)
    Men jag har köpt en hel del vanlig kläder också fast i större storlekar än vad jag vanligtvis använder. Stora säckiga tröjor eller linnen som är av den längre modellen har funkat bra att göra så med utan att dom ser dumma ut på.
    Cubus har bra långa boxarlinnen och vanliga linnen som jag älskar.

Fast jag är inte så stor om magen heller. Är visserligen bara i v 24/25 men det har precis börjat synas typ =P

• Heene

Åh vad spännande. själv har jag 15 v kvar... Men med tanke på hur snabbt de 25 första har gått så är det väl snart dags =P

Jag är också upptagen i helgen tyvärr. Men tack som frågar!

• Heene

Ett stort grattis!Nu längtar jag ännu mer till det är min tur <3 3 månader kvar ;)

• Heene

Här går det bara bra :) är i vecka 32, bara 9 v kvar! så bra som jag har mått i sista trimestern har jag inte mått på hela graviditeten. Och överallt läser man att man brukar må som böst i andra. Men inte här alltså :) Har planerat att börja på vattengympa från och med denna vecka. Ska bli skönt att få röra lite på sig då jag inte orkat/kunnat gjort nått alls i träningsväg hittills pga av diverse små krämpor.

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-12 22:43:00 följande:
    Åh vad glad man blir när man läser om era bebisar :) jag mår ganska bra, förutom halsbränna o konstant illamående/kräkningar. Går in i v 33 på tisdag, tiden går verkligen superfort nu!
    Är hemma på grav. ledigt nu, har ni något tips vad man kan underhålla sig med under dag tid? Är lite segt att bara vila o vila haha man kan ju inte städa o fixa heeeela tiden ;)

Du får komma och göra mig sällskap i bassängen i järfälla simhall ;)
    Visserligen på eftermiddagar men man kommer ju ut och rör lite på sig iaf =)
    dom har 3 vattengympapass/vecka som drar igång nu i veckan och jag funderar starkt på att börja gå på torsdagar.

Kanske vore en rolig aktivitet för oss som vill ses och fortfarande inte har fått våra små?! =)

• Heene

haha, jag vet. tog bort alla julsaker igår. Snacka om att man inte är som man brukar i flåset. Och vänjer sig gör man ju inte heller...
    Jag kom precis på att jag ska gå på profylaxkurs två torsdagar snart. Så vettengympapassen får bli de dagar jag är ledig helt enkelt. Men det vore helt klart jätterolig att ses!
    Första passet nu på torsdag blir det för mig iaf =)
    Var och badade med sambon i helgen bara för att se så att jag inte tar mig vatten över huvudet genom att gå ner i en pool. tänkte att alla mina 12 extra kilon skulle få mig att sjunka som en sten haha. Men det gick bra och gamla bikinin funkade fortfarande dessutom! lycka!

Det börjar 1850 den 16e. Ska vi ses där? =)

Annars är det måndagar och onsdagar kl 11. Men många av de dagarna jobbar jag vid den tiden. Dock kommer jag nog kunna gå på vissa då också =)

• Heene

Vi ska nån stans inne i stan. Hittade nått på nätet som fortfarande hade platser kvar :) bm frågade mig sist (förra veckan) om vi var intresserade av att gå föräldrarutbildningen. Sambon kan tyvärr inte komma de datum som dom satt ut men jag tänkte iaf gå. Det blir nog den som är i feb då. Dom hade två olika att välja på. det är mkt grejer att hålla reda på just nu känner jag. Almanackan är min bästa vän haha. Utan den hade jag glömt hälften :) Dock börjar man få lite småpanik när man bläddrar i den och inser att det inte är många sidor kvar att bläddra bland innan bebis har kommit. Datumen börjar ta slut :s

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-13 17:51:33 följande:
    Ja jag skrev upp oss nu på den som var i februari, får se om jag får gå själv.. Va så dumma tider för sambon tyvärr :(
    Såg oxå något om amningsinformation, men vet inte va dr va riktigt..

Ses vi ikväll? =)
    jag kommer vara vid simhallen runt halv 7. Vore jättekul om du också kom! =)

• Heene

Men fy vad jobbigt med halsbränna!ska verkligen inte klaga på min lilla halsbränna som kommer smygande lite då och försvinner lika snabbt igen. Skulle göra vad som helst för att slippa ha det värre. för bara lite är sjukt jobbigt!
    Tycker verkligen inte att du är gnällig. Jag vet hur jobbigt och frustrerande det kan vara att vara gravid =) inte en dans på rosor direkt. Lider med dig.

Det var iaf mkt roligare på vattengympan än vad jag trodde att det skulle vara. Och mkt jobbigare!
    Inte lätt att göra allt när magmusklerna inte sitter där de brukar =P
    Kommer iaf börja gå på de passen som passar in med mitt schema. Kommer tyvärr inte bli jättemånga. Nästa vecka kan jag nog inte gå alls =( Men ska gå första tillfället på profylaxkursen då, det ska bli kul!

Hör av mig när jag vet att jag ska gå igen så får vi se om du också kan =)

• Heene

Men så söta! =)

Min lilla tös blir 2 månader den 23e. Tiden går fruktansvärt fort!
    hon kom 9 dagar över tiden och förlossningen gick jättebra =)

• Heene
    Natalie87 skrev 2014-05-12 11:02:20 följande:
    Går ni på öppna förskolan i Kungsängen något? :)
    nej vi har visserligen inte börjat gå än men kommer att gå i kallhäll där vi bor i så fall
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?