Inlägg från: jessmess |Visa alla inlägg
  • jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • jessmess

Hej! :) Va kul, då blir vi nästan grannar ;) Bor i Kallhäll, en station innan Kungsängen. Vi tittar faktiskt efter lägenhet i Kungsängen. Vill gärna flytta dit, lite roligare i Kungsängen än i Kallhäll. Vart i Kungsängen ska du bo?

• jessmess

Åh, det låter härligt! :) Kungsängen är fint, har hört att det ska vara en bra kommun att bo i. Det blir en pojk och han är väntad 17:e december. Eftersom de flesta går över tiden så tror jag att han kommer på julafton :P Vet du kön?

• jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-10-24 19:48:08 följande:
    Hej hej! Är 25 och bor i bro :)
    Bf den 16 december med tredje barnet! Har 2 pojkar och blir troligtvis en liten tjej nu :)

Åh det var läskigt nära mitt datum :) Kul! Roligt att fler bor åt samma håll, får försöka arrangera en gruppfika el något :) Har du haft en lugn och skön graviditet än så länge?
  • jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-10-26 13:28:13 följande:
    Ja lugnt ska man ta det.. Så vila hur mkt som helst :)

Har ni börjat känna av nå sammandragningar då?

Jaaa! Hade en sammandragning precis.. Började för några dagar sedan och kommer någon/några ggr per dag. Har du börjat få? Förresten, vilket sjukhus har ni bestämt er för att föda på (om ni får välja)?
  • jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-10-26 18:24:55 följande:
    Ok.. Fick sd i slutet med dom andra 2 men nu började redan vecka 25 typ.. Och så är dom till och från ibland mkt och ibland lite. Jätte skumt!

Vi har alltid valt ks Solna men med den minsta sonen blev det Danderyd då det var fullt när det va dax att åka in :/

Har för mig att jag har läst att omföderskor känner av allt mkt tidigare? Hur tyckte du att Danderyd var? Jag valde KS Solna också :) Synd att man inte kan göra "studie" besök på BB, hade varit intressant.. eller jag hade kanske blivit vettskrämd ;) Hur gamla är dina pojkar?
  • jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-10-26 19:50:25 följande:
    Ja har också läst om det men hade inte det med andra därför tyckte jag det var konstigt :) men det tillhör iaf :P

Danderyd var helt ok.. Skillnad från ks då man fick typ som ett hotellrum efteråt.. Men jag föredrar ks där man har personal som kommer och tittar till eller går utanför rummet.. Kändes som att dom fanns närmare där än på Danderyd!

Jag minns att vi skulle till ks på nån slags "studie" besök på förlossningen. Men kom dock aldrig dit då det var snö kaos och det aldrig kom nån buss :P
    Ring och hör med dom eller prata med din bm :)

Mina pojkar blir 7 och 3 nu i november :)

Ja, det kan jag tänka mig. Min barnmorska resonerar likadant, känns bra med KS. Åh, snökaos.. Hoppas att det INTE snöar allt för mycket när våra bebisar skall komma :)
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-10-26 10:52:08 följande:
    Härligt! Jag har mått hur bra som helst också. Men känner att jag inte orkar lika mycket. Vi flyttar idag och det är tredje gången jag vilar redan på 2 timmar :P och vi har inte börjat flytta ner saker till bilen än utan bara monterar ner saker och packat det sista. Sakta men säkert så :)

Hur har flytten gått Natalie? Såg att din bror hjälpte till, han är bra snäll han :)
  • jessmess
    j3nnyy skrev 2013-11-04 13:16:23 följande:
    Hej :) får man hoppa in här? Är lite efter er andra, går in i v 23 imorgon och har bf 10/3. Bor i Kungsängen :)

Hej Jenny! Klart du får, välkommen :) Kul med en till som har hittat hit! Hur mår du och bebben? :)
  • jessmess
    Natalie87 skrev 2013-11-04 11:13:42 följande:
    Jaha hehe ok =) Var går ni på BM besök? Jag står just nu inskriven i Sundbyberg/Rissne eftersom jag jobbar och bodde här.. Men funderar på att flytta till någon lite närmare där vi bor nu. Dock så trivs jag såå bra med min barnmorska så är inte helt hundra ändå. Kanske byta när barnet har kommit och man ska gå på sånna där mamma & bebis träffar.. vad de du heter =P

Jag går hos barnmorskan i Kungsängen. Härlig barnmorska, men smått snurrig emellanåt ;) Har du kommit iordning i den nya lägenheten?
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?