Inlägg från: Natalie87 |Visa alla inlägg
  • Natalie87

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Hej Hej,
    26 år, flyttar till Kungsängen på fredag och är gravid i vecka 30 =) Vart exakt "nordväst" om stockholm bor du?

• Natalie87
    jessmess skrev 2013-10-23 11:59:49 följande:
    Hej! :) Va kul, då blir vi nästan grannar ;) Bor i Kallhäll, en station innan Kungsängen. Vi tittar faktiskt efter lägenhet i Kungsängen. Vill gärna flytta dit, lite roligare i Kungsängen än i Kallhäll. Vart i Kungsängen ska du bo?
    Jaha, va roligt! Norrboda heter området. Så himla mysigt med skog och lillsjön i närheten. Blir många långa promerader i området med bebis =)
    Vecka 33, då ska du ha i mitten av December? Vet du vad det blir för kön?
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-24 19:48:08 följande:

Hej hej! Är 25 och bor i bro :)
    Bf den 16 december med tredje barnet! Har 2 pojkar och blir troligtvis en liten tjej nu :)

Ah va kul, min familj bor i Bro :) 87:a och tre barn redan, mysigt! Har alltid velat vara ung mamma, hoppas man kan kalla sig "ung" ändå trots att man får första barnet vid 26 :P
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-25 13:01:17 följande:
    Ja det tycker jag låter bra :)

Jo jag brukar må hur bra som helst men nu den sista tiden börjar man känna sig lite mer öm faktiskt.. Märks att det är tredje graviditeten och att man är äldre :P
    Härligt! Jag har mått hur bra som helst också. Men känner att jag inte orkar lika mycket. Vi flyttar idag och det är tredje gången jag vilar redan på 2 timmar :P och vi har inte börjat flytta ner saker till bilen än utan bara monterar ner saker och packat det sista. Sakta men säkert så :)
  • Natalie87

Hej tjejer!
    Nu har vi flyttat! Fått alla möbler på plats och fler än hälften av alla kartonger är uppackade. Får se vad hunden säger idag när hon kommer hem. Stackarn har redan flyttat fyra gånger på mindre än 1,5 år.
    Jag såg att ni skrev lite om sammandragningar och om sjukhus. Sammandragningar har jag fått lite då och då från vecka 25 ungefär.. Det märkliga är att de kommer när jag vilar.. De flesta andra brukar få det när man är uppe och rör sig och kanske anstränger sig lite mycket. Men som tur är gör de inte ont eller så, det bara spänner.

Vi har valt Danderyd. Dels för att det går fortare att ta sig dit (slipper köra upp på E4:an där det är kaos i morgontrafiken) och dels för att jag har många kollegor och vänner som fött där och tyckt det var hur bra som helst. Ser fram emot BB hotellet sen också. Känner att jag inte kommer våga åka hem med bebisen direkt utan vill gärna ta det lugnt med lilla familjen i ett hotellrum ett tag där man får klara sig själv men har en massa barnmorskor direkt utanför rummet.
    Vi har varit där redan och kollat runt och varit på en informationsträff där de berättade om förlossning och den första tiden efter, ska dit igen nästa vecka på ytterligare en informationsträff.
    Skönt också att BB Stockholm finns där också så skulle det vara fullt på vanliga förlossningen så får man prio på BB Stockholm.

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Skönt att flytten är klar! Hoppas att ni kommer trivas :)

Ja det är ju inget fel på Danderyd :) alla får välja själva som jag tycker är jätte bra :)
    Min sambo väljer ks Solna då det är Solna stad och där finns ju AIK :P haha
    Men som sagt man vet aldrig, kan bli Danderyd för oss också om det sägs vara fullt på ks då det är dags att åka in som det blev senaste gången :) men hoppas på ks iaf då det är det vi valt
    Ja precis, inget fel på KS heller så klart. Mamma jobbar där, tidigare på neonatalen men nu på barn intensiven :)
    Har du alltid bott i Bro? Gick du isåfall på UBG? Jag har ju precis flyttat till Kungsängen men är uppvuxen i Jakobsberg och Viksjö så jag gick i Jakobsbergs Gymnasium :) Hade varit roligt om man fick tag på folk som man gått i skolan med tidigare :) Var ju ett tag sen hahah men ändå =P 
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-01 23:11:31 följande:
    Ok :)
    Nä flyttade hit när jag började 4an :) så var väldigt länge sen.. Hehe
    Nä jag gick på didaktus i jakan..

Men vi får väll försöka fixa nån dag alla kan träffas och fika eller nått :) innan bebisarna kommer :)
    Jaha hehe ok =) Var går ni på BM besök? Jag står just nu inskriven i Sundbyberg/Rissne eftersom jag jobbar och bodde här.. Men funderar på att flytta till någon lite närmare där vi bor nu. Dock så trivs jag såå bra med min barnmorska så är inte helt hundra ändå. Kanske byta när barnet har kommit och man ska gå på sånna där mamma & bebis träffar.. vad de du heter =P
  • Natalie87

och ja... gärna en fika snart! nästa helg fyller pappa år + att fästmannens familj kommer över.. men vad sägs om helgen efter? 16-17:e?

• Natalie87

Skönt att höra att ni har två BM i Kungsängen. Är fortfarande osäker på om jag ska byta till Kungsängen eller gå kvar här. Antar att så länge jag jobbar så funkar ju Rissne, men blir jobbigt att behöva åka hela vägen hit när jag går på mammaledighet. Får se hur jag gör.

Idag ska jag träffa några andra mammor från Solna/Sundbybergs trakterna. Vi ska ta en fika kl 17.30 i Solna C. Häng med om ni inte har något för er! Skulle vara kul att träffas =)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-11-05 14:28:18 följande:
    Jag går också hos bm i Kungsängen :) har Berit! Har haft henne med mina andra 2 också :) va där idag och mätte och lyssnade på hjärtat!

Åh skulle vara kul idag men min minsta fyller 3 idag så det blir god middag och lite tårta med presenter idag med familjen :)

Jag ska däremot troligtvis in till stan (söder) imorgon och träffa några från en annan tråd! Ni får gärna följa med då också om nån vill? :)
    Va roligt, nu vill jag ju också gå i Kungsängen =)

Jahaa, jag förstår! Blev lite sista minuten här faktiskt, två tjejer frågade igår och vi var tre som kunde ses idag.
    Nja, stan... jobbigt =P Jag håller mig helst norr om stan.
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?