• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • F89

FruSjöström: Jag borde få mens mellan söndag-tisdag och räknar med att den kommer eftersom jag inte känner något alls : )
    Dock fick jag mitt första symptom på BIM -3 förra gången så man kan ju alltid hoppas i smyg ändå.

Hur går det för dig?

• F89

Och där kom mensen.
    Ja, ja. Om den ändå ska komma den här månaden så kan den lika gärna få komma för tidigt så jag blir av med den snabbt igen : ) 

• AngelandDevil
    F89 skrev 2013-11-07 13:13:26 följande:
    Och där kom mensen.
    Ja, ja. Om den ändå ska komma den här månaden så kan den lika gärna få komma för tidigt så jag blir av med den snabbt igen : ) 
    Ja, det är bra tänkt! Så brukar jag själv tänka. Ganska befriande när den kommer tidigt om man ändå inte är gravid. Håller tummarna för nästa försök då! Hjärta

Här ligger jag själv i väntan. Vet inte riktigt när jag ska räkna BIM men någon gång nästa vecka lär jag väl märka hur det gått!
  • FruSjöström

Vi körde stenhårt fredag-onsdag, minst 1ggr per dag... Jobbigt som f*n ärligt talat, men det får de vara värt! Håller tummarna att det ger något Bör ha BIM 16-18/11 någon gång..

F89 - tråkigt att du fick mens, men ändå bra inställning du har! Ni körde med ÄL-tester denna månaden väl?

• F89

AngelandDevil: Spännande med BIM snart! : )

FruSjöström: Det låter faktiskt jobbigt som fan faktiskt : )
    Vi följer metoden sex varannan från dag 8 (efter mensens första dag alltså), börjar testa ÄL från dag 10. När man får positivt så är det sex 3 dagar i rad. Egentligen ska man vila en dag efter de 3 och sen ha sex igen dan därefter men den sista dagen har vi inte gjort hittills men ska pröva nästa gång!

• FruSjöström

Har fått för mig att det är lättast att bli gravid om man har sex innan ÄL - i och med att ägget bara "lever" 12-24 timmar och spermierna kan leva ett par dygn? Sen själva på själva ÄL dagen.. och dagen efter för säkerhets skull..

Hur viktig tror ni att paus-dagen är? Har hört att spermierna får bäst kvalité om man laddar upp liksom....

• Fongsan

Det känns så uppfriskande att ni är så positiva och kör på efter era mf istället för att bara deppa och tycka synd om er själva. Inspirerande är ni alla :) Min historia är att jag är 28 år och hade mf i slutet av juli då jag var 8 veckor (under min semester i Asien). Vi har försökt igen sedan dess men utan framgång. Har även en make hemma som tror han är rolig när han säger " du blev iaf på smällen så mina soldater är det inga fel på, de tog sig igenom ju" och då menar han att det är fel på mig??? Vilket stöd man får hemma... Nu är jag på BIM+8, utan direkta tecken på graviditet och testet idag visade negativt. Har ju hört att låga hcg halter innebär större risk för mf, och skulle jag trots allt vara gravid så betyder det att jag löper stor risk för mf igen :( Så frustrerande...

• FruSjöström

Vi håller tummarna för dig Fongsan!
    Sådana skämt uppskattas sällan, även om man då och då tänker "ja, det gick ju en gång så borde inte vara något fysiskt fel"... Vill du hänga med oss här är du hjärtligt välkommen till en varm tråd full av pepp!!

• F89

FruSjöström: Jag har hört samma om sex precis innan ÄL - tror därför metoden förespråkar varannan dag innan positivt ÄL-test. Jag har som sagt struntat i den sista dagen efter paus tidigare men ska testa vid nästa ÄL : )

Fongsan: Välkommen men tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Plumpa skämt är tröttsamt. Min sambo sa häromdagen att det är ju synd att liksom HAN inte kan göra något, att det mesta hänger på tjejen (tex folsyrabletter, motion, kost osv). Jag gick i taket fullständigt.

• Fongsan

Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?