Hej!
Beklagar ditt missfall
Det verkar vara svårt att sparka liv i sådana här trådar av någon anleding, har själv försökt. Jag hoppar dock gärna med här, för jag vill aktivt dela med mig och ta del av andras händelser och erfarenheter!
Är 30 år med jämngammal sambo. Vi blev gravida med vårt första barn i maj, men som tyvärr slutade i MA vecka 12. Mina symptom hade försvunnit och en morgon så blev det brunt på pappret. Det tillsammans med molvärk gjorde att jag misströstade, hade kännt på mig det rätt länge.
Åkte in till gynakuten där dom konstaterade att bebis dött någon gång vecka 8. Fick med mig 4 tabletter cykotec som skulle starta missfallet. Ont gjorde det, men ingenting kom ut.
Åkte in på akuten igen 2 dagar efter och ingenting hade skett i magen. Fick med mig 7 (!?) tabletter till som jag skulle ta på kvällen. Samma där, riktiga värkar, men inte mycket hände.
Åkte in ytterligare 2 dagar senare och eftersom det inte hade hänt någonting då heller så fick jag läggas in och vänta på operation (skrapning),
Jag blödde väldigt sparsamt efter skrapningen i ett par dagar bara, sen har det mest varit olikfärgade flytningar. Det har jag haft ända tills nu!
Läkarna sa att en skrapning räknas som en menstration, så jag började räkna när jag skulle ha ägglossning. Det visade sig att jag gjorde skrapningen samma dag som min mens skulle ha kommit enligt min cykel, vilket var ganska fascinerande ;)
Trodde dock inte att jag skulle få någon ägglossning, men jag hade molvärk och även en stark värk en dag i höger sida (äggstock?).
Vi passade på att börja med bebisverkstaden på en gång när jag kände av ÄL, så hoppas kan man ju. I sådana fall har jag BIM runt 31/8.
Problemet är att jag fortfarande visar positivt i både ÄL-tesrer och GRAV-tester sen förra grav. Jag hoppas att det kommer att försvinna, för annars kommer det blir svårt att veta om jag är gravid eller inte.
Det var min historia, ursäkta att det blev så långt ;) Hoppas att fler hakar på!