• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • SaandraR

Vakna nyss av en hemsk mensvärk :( en vecka sen jag tog cytotec nu. Vad kan det betyda :/

• Movieprincess
    lindizzen skrev 2013-09-11 18:56:27 följande:

Är faktiskt lite glad idag. Tog ett grav test i dag och det var negativt. Så alla hormoner från graviditeten är borta. Både jag och mannen är glada för det. Glad

Och för att punktera jag känner tacksamhet och älskar mina 2 stora barn. Dom såg fram emot ett syskon och även dom blev lite ledsna att det inte gick denna gången. Vi räkna ner på dagarna varje dag då dom fråga när bebisen kommer. Visst kan man ibland känna sig lite nere när nära och kära får barn när man själv gått igenom ett missfal I samma veva..Jag är glada för deras skull..och har grattat dom. Det är ju näst kusiner till mina barn.

Själv mår jag jätte bra nu. Har börjat plugga till kock igen och har 8 veckor kvar nu, har en bra praktik plats på grand hotell. Och trivs jätte bra. 

Mannen var klart med nere ett tag, han har inga barn själv,  utan är bara plast pappa till mina barn. 
    Hoppas ni andra mår så bra ni kan
    Kramar från mig   

Skönt att höra att du mår bra! 
    Jag har testat mej 2 ggr den här veckan och sista gången var strecket knappt synbart och jag håller med om att det känns skönt att graviditetshormonerna försvinner.
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-12 03:15:51 följande:
    Vakna nyss av en hemsk mensvärk :( en vecka sen jag tog cytotec nu. Vad kan det betyda :/
    Hade du slutat blöda? Jag gissar på att det är kroppen som håller på å "rättar" till. 

• SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-12 11:39:54 följande:
    Hade du slutat blöda? Jag gissar på att det är kroppen som håller på å "rättar" till. 

?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Nej det har jag inte och det är även lite ökad blödning idag..:/ Aja ska på återbesök kl tre så får se då om det kan va så att allt inte har kommit ut..
  • Zombiemma

Hej! Hoppar in här oxå! Fick ett mf för ca en månad sedan och väntar på bim nu.. Har typ alla symptom man kan ha, lätt ömma bröst, masdor m saliv, synliga ådror, lätt illamående, stickningar och ilningar i livmodern och sedan har jag haft molvärk sedan äl. Blir nog galen om det visar sig vara ingenting!!

• SaandraR

Jahopp blir en till omgång med cytotec för mig då det fanns lite rester kvar :/ kommer detta nånsin ta slut..vill bara gå vidare!

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-12 17:38:02 följande:

Jahopp blir en till omgång med cytotec för mig då det fanns lite rester kvar :/ kommer detta nånsin ta slut..vill bara gå vidare!

Fy vad jobbigt! :( det räcker ju med att få mf men inte kul när det är så långdraget! Får hoppas att det kommer ut ordentligt nu!
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-12 17:38:02 följande:
    Skickar en stor kram! 
  • Movieprincess

usch jag trodde jag mådde ganska bra nu men igår var det totalt svart.... tårarna rann mest hela dagen och jag fick inget gjort.... 
    Måste se till att aktivera mej hela tiden annars börjar jag tänka för mycket.  

• Movieprincess
    Zombiemma skrev 2013-09-12 17:31:42 följande:
    Hej! Hoppar in här oxå! Fick ett mf för ca en månad sedan och väntar på bim nu.. Har typ alla symptom man kan ha, lätt ömma bröst, masdor m saliv, synliga ådror, lätt illamående, stickningar och ilningar i livmodern och sedan har jag haft molvärk sedan äl. Blir nog galen om det visar sig vara ingenting!!
    Håller tummarna!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?