• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-17 12:48:47 följande:
    Ja hade så ont så jag låg o vred mig i sängen igårkväll..men det har kommit ut massor mer så förhoppningsvis slipper jag skrapning. Kvinnokliniken ska ringa upp mig sen också, ska fråga om jag kan få mer smärtstillande för Alvedon hjälper ingenting..
    Usch! Men skönt om du slipper skrapningen! Man vill ju bara få det klart så att man kan börja om...
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-17 12:57:24 följande:
    Usch! Men skönt om du slipper skrapningen! Man vill ju bara få det klart så att man kan börja om...
    Jaa precis:).. Hoppas på ett plus till jul iaf!
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-17 12:48:47 följande:
    Ja hade så ont så jag låg o vred mig i sängen igårkväll..men det har kommit ut massor mer så förhoppningsvis slipper jag skrapning. Kvinnokliniken ska ringa upp mig sen också, ska fråga om jag kan få mer smärtstillande för Alvedon hjälper ingenting..
    Hoppas att du slipper skrapning och att smärtorna försvinner. Det gör verkligen ont men jag fick ingen annan smärtlindring... hoppas du får det! För om man ständigt har ont så kan man ju inte tänka på nåt annat.
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-17 14:16:00 följande:
    Hoppas att du slipper skrapning och att smärtorna försvinner. Det gör verkligen ont men jag fick ingen annan smärtlindring... hoppas du får det! För om man ständigt har ont så kan man ju inte tänka på nåt annat.
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Jag har turen att haft kontakt med en helt underbar barnmorska , hon sa att att jag skulle komma direkt om jag fick så ont igen så skulle jag få smärtstillande. Och så tyckte hon vi skulle ändra återbesöket tills imorgon eftersom jag var nära att svimma för nån dag sen också. Ja precis. Hoppas det gått bra för dig nu efteråt?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-17 12:59:39 följande:
    Jaa precis:).. Hoppas på ett plus till jul iaf!
    Ja! Det är ju verkligen förhoppningen!
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-17 17:44:25 följande:
    Jag har turen att haft kontakt med en helt underbar barnmorska , hon sa att att jag skulle komma direkt om jag fick så ont igen så skulle jag få smärtstillande. Och så tyckte hon vi skulle ändra återbesöket tills imorgon eftersom jag var nära att svimma för nån dag sen också. Ja precis. Hoppas det gått bra för dig nu efteråt?
    Vilken tur du haft! Hoppas att du slipper smärtan snart.

Jo  nu går det bra för mej rent fysiskt iaf. Blöder inte och har inte ont (slutade blöda förra veckan). Psykiskt däremot känner jag mej rejält deppig...tycker nästan det blir lite värre nu när allt är "över". Många tankar som inte försvinner osv.  
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-18 14:04:57 följande:
    Vilken tur du haft! Hoppas att du slipper smärtan snart.

Jo  nu går det bra för mej rent fysiskt iaf. Blöder inte och har inte ont (slutade blöda förra veckan). Psykiskt däremot känner jag mej rejält deppig...tycker nästan det blir lite värre nu när allt är "över". Många tankar som inte försvinner osv.  
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Det slutade med skrapning..har precis kommit hem igen. Men nu ska allt va ute iaf..

Ok, va skönt de iaf. Ja deppigt är det verkligen, känns som att det ända som skulle hjälpa är att få ett nytt plus..
  • buco89

Fick också missfall i februari i år, nu är det dags att kämpa på nytt! Lycka till

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-18 20:56:35 följande:
    Det slutade med skrapning..har precis kommit hem igen. Men nu ska allt va ute iaf..

Ok, va skönt de iaf. Ja deppigt är det verkligen, känns som att det ända som skulle hjälpa är att få ett nytt plus..
    Skönt att ha det avklarat ändå! Får hoppas du får tillbaka ÄL snart då!

Ska till en kompis som fick barn i somras nästa helg fö första gången. Blandade känslor. Tycker det är jättemysigt med bebisar men bara för att det är hon och för att det är som det är känns det jobbigt. Allt hon gör eller planerar lyckas hon med. Lyckades självklart på första försöket... Galet bitter och avundsjuk. Men, men, det är väl bara att bita ihop.
  • FruSjöström

Jag hoppar in i tråden.. MF i fredags kväll, 20 minuter efter att jag berättat för min syster..

Var i v 7 (6+5) och troligtvis kom allt på en och samma gång, har fortfarande ont men blöder ingenting.

Pga smärtorna åkte vi till akuten igår som gjorde UL och det var helt tomt sånär som på en blåsa 2 cm i diameter..

Bara att på de igen.. :-/

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?