• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-25 15:10:45 följande:
    Då är vi två... Har du haft utkik efter ÄL?

Jag väntar på detta i första hand för att ev få till ett nytt försök eftersom jag visste att det skulle ta tid. Är på dag 38 nu och har antagligen fortfarande inte haft ÄL.
    Jag kollade lite i början och fick en stegring men det var innan jag slutat blöda och innan gravtestet blivit negativt så det var ju ingen äl.... sen har jag inte orkat faktiskt, är så himla nere efter det här missfallet. Har totalt ramlat ner i det svarta hålet.
    Så jag tänkte köra igång och testa efter första mensen men samtidigt vill jag ju bli gravid så fort som möjligt och kanske inte kan vänta med att börja testa....känns som det kommer gå åt mååånga test framöver ;)

Vilka test använder ni som testar? Tycker det är svårt att se om testet är positivt. Använder stickor från billiga tester. 
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Movieprincess
    Nellieee skrev 2013-09-25 16:06:19 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Då ska jag nog testa med ett gravtest för att se så att hormonerna verkligen är ute ur kroppen. 

Ja gör det. Kan vara skönt att veta att hormonerna är som dom ska igen
  • Movieprincess
    Solros78 skrev 2013-09-25 16:58:24 följande:
    Hej! Hoppar in i den här tråden. Fick missfall med cytotek i måndags efter att fostret konstaterats dött i fredags, v 9+5. Känner mig nu som att hela mitt liv går ut på att bli gravid igen...

Måste fråga, någon som i samband med missfallet haft som ont i tarmarna/magen, dvs efter att allt kommit ut och värsta blödningen och därmed ontet gått över har jag nu som magknip och ont i "tarmarna" då och då. Är det organen som flyttar sig på plats igen eller?

Jag ska på återbesök till gyn tre veckor efter, drop in-tider. Känns dock lite länge, då jag hoppas att blödningen går över snabbt och jag hoppas på äl igen. Tror ni de nekar en undersökning om man går redan efter två veckor?
    Ingen aning men jag blödde i över 2 v. så jag had enog väntat tills det slutat iaf. Jag var aldrig på något återbesök.
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-09-25 16:58:24 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden. Fick missfall med cytotek i måndags efter att fostret konstaterats dött i fredags, v 9+5. Känner mig nu som att hela mitt liv går ut på att bli gravid igen...

Måste fråga, någon som i samband med missfallet haft som ont i tarmarna/magen, dvs efter att allt kommit ut och värsta blödningen och därmed ontet gått över har jag nu som magknip och ont i "tarmarna" då och då. Är det organen som flyttar sig på plats igen eller?

Jag ska på återbesök till gyn tre veckor efter, drop in-tider. Känns dock lite länge, då jag hoppas att blödningen går över snabbt och jag hoppas på äl igen. Tror ni de nekar en undersökning om man går redan efter två veckor?

Vänta till du slutat blöda och ta ett test då, är det negativt och det är efter två veckor kan det ju vara befogat att gå tidigare. Men hoppas inte för mycket eftersom det kan ta tid!
  • Solros78
    Emaria skrev 2013-09-26 12:19:10 följande:
    Vänta till du slutat blöda och ta ett test då, är det negativt och det är efter två veckor kan det ju vara befogat att gå tidigare. Men hoppas inte för mycket eftersom det kan ta tid!
    Har köpt hem gravtest. Är det alltså en koppling mellan blödningen och hur länge gravhormonerna är kvar? Dvs ingen ide att testa innan blödningen upphört?

När kan man tro att en ny cykel börjar, är det från första blödningsdagen/missfallet eller ska man räkna från när blödningen slutat?
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-09-26 14:10:54 följande:
    Har köpt hem gravtest. Är det alltså en koppling mellan blödningen och hur länge gravhormonerna är kvar? Dvs ingen ide att testa innan blödningen upphört?

När kan man tro att en ny cykel börjar, är det från första blödningsdagen/missfallet eller ska man räkna från när blödningen slutat?
    Blödningen innehåller ju ofta graviditetsrester, även om de är små. Dessa innehåller hcg. Har man fortsatt hög hcg-nivå kan man misstänka att allt inte kommit ut.

För att referera till mig själv så slutade jag blöda efter en vecka men fick en ny liten blödning som egentligen bara syntes vid ett tillfälle. Men efter detta testade jag blankt. Jag var i slutet av v9 när jag fick mitt mf.

Många kan räkna från när blödningen börjar, men det kan också dröja längre. Jag är på dag 40 och har antagligen inte haft ÄL än. Men cykeln kommer ju igång först när allt hcg är ute och mitt var ju kvar länge.
  • Emaria
    Movieprincess skrev 2013-09-25 18:00:22 följande:
    Jag kollade lite i början och fick en stegring men det var innan jag slutat blöda och innan gravtestet blivit negativt så det var ju ingen äl.... sen har jag inte orkat faktiskt, är så himla nere efter det här missfallet. Har totalt ramlat ner i det svarta hålet.
    Så jag tänkte köra igång och testa efter första mensen men samtidigt vill jag ju bli gravid så fort som möjligt och kanske inte kan vänta med att börja testa....känns som det kommer gå åt mååånga test framöver ;)

Vilka test använder ni som testar? Tycker det är svårt att se om testet är positivt. Använder stickor från billiga tester. 
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Intressant det där att man tänker att det får bli som det blir för att i nästa sekund tänka att man vill optimera sina chanser!

Har köpt hem ältester nu och börjat testa lite smått. Känns som att det skulle kunna vara på gång!
  • Emnil

Movieprincess, beklagar
    Missfallet, min mage har reagerat efter alla mina 3 missfall! Tänker att det kan vara stressrelaterat. Gått några veckor sen åter som vanligt igen på mig! Hoppas du mår bättre snart!

• SaandraR

Usch idag har det känts extra tungt igen.. Skulle varit på ultraljud idag egentligen och fått se bebben nu i v.13..orättvist:(

• Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-26 23:24:37 följande:
    Usch idag har det känts extra tungt igen.. Skulle varit på ultraljud idag egentligen och fått se bebben nu i v.13..orättvist:(
    Ja fy det är jobbigt. Vissa dagar är helt klart jobbigare än andra. Jag har fortfarande dagar då jag bara gråter.
    Kram! 
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?