• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • fantasifull

Hallå. Hoppar gärna in här! Blöder fortfarande ut mitt missfall med hjälp at cytotec. Tror dock att det kanske ja vara över snart, är inne på andra veckan nu;)

• AngelandDevil

Jag läser här hela tiden och så tråkigt att det hela tiden faller in nya i tråden men samtidigt så vill jag ge hopp. Jag blev gravid igen efter mitt missfall i augusti. Vi såg ett tickande hjärta och en liten skrutt i magen i måndags. <3 v. 12+6 idag så den mest kritiska perioden är nu över med störst risk för missfall. Nu är det bara att hålla tummarna att det går fortsatt bra.

Jag håller tummarna för er alla här inne att även ni ska får var sin lilla grodd i magen som kan växa sig stor och stark och blomma till liv i er famn snart. Hjärta

• Snöfrid

Vi fick i måndags ett upptinat embryo insatt, i naturlig cykel. Fick tidigt MA i december, fick veta det i vecka 8.(lyckades då på första försöket, först gången gravid) Vågar inte hoppas nu..

• Helenasojörgens

Hoppar in här. Fått missfall o har nu blödning med tabletterna cytotec. Hoppas allt kommer ut o att vi sen kan försöka igen, vecka 7+4 dog förmodlingen fostret.... Hoppas få plus fort med hjälp av äl test. Ska på återbesök nästa vecka se att allt kommit ut.

• Helenasojörgens

så orolig för missfall igen självklart. vill bara att blödning slutar, så mens kommer igång sen. men vet fler som blivit gravid d irekt efter missfall o innan mens kommit, v ågar man f ens?

• Snöfrid

Fick missfall och cytotec behandling 23/12 samt en till 7/1. Sen var vi på vul i slutet på januari och allt såg då bra ut, så de sa att det var fritt fram att göra en ny frysåterinföring. Men och ägglossning kom igång som vanligt på en gång så för 2 veckor sen gjorde vi frysåterinsättning(det är min fru som bär). Vid återinsättningen, man för in ett embryo i livmodern, så fick min fru som kramper i livmodern, som sammandragningar dom hon fått när hon blödde ut missfallet. Hon hade sö ca ett dygn efter återinstänningen. Ni härlmdan började mensen, ingen graviditet denna gång alltså. Men hon blöder mycket mer denna mens än hon brukar. Och har jättemensvärk. Det brukar hon inte ha. Hon har även som livmoderkramper... är detta normalt att få så långt efter missfall? Det är ju en o en halv månad sen sista cytotecbehandlingen!. Nåm mer som fått mer menvärk och blödit mer? Kanske därför det inte blev nån graviditet heller för att hon kanske stötte ut embryot pga sammandragningarna?

• Esther2

Hoppar in här då jag fick ett missfall i dec med vad som skulle blivit vårt andra barn. Var bara i vecka 7 men oj va ledsen jag varit och är över det som aldrig blev. 

Vill bara adressera dig Snöfrid. Min första mens efter missfall var helt galen. Jag blödde floder och hade kramper i sju dagar så det verkar helt normalt det som din fru går igenom. Livmodern rensar sig från rester är min teori! Läkare gjorde enligt mig en felbedömning när han/hon inte väntade en mens då detta är vanligt.

Jag har bim om 4 dagar och har självklart testat mig, negativt såklart. Vill verkligen ha en bebis nu och orkar inte vänta. Blir så besviken när mensen kommer och det känns som om äl fram till mens mest är en lång pina för att vara ärlig. 

• Snöfrid

Oj beklagar ditt missfall! Ja visst är det fruktansvärt även fast det är så tidigt. 7 veckor in i graviditeten men man har ju redan planerat ett hekt liv .. det skulle ha varit vårt första barn. Det lyckaded ju inte för oss denna gång heller. Men nu vöntar på vi på ny ägglossning under nästa vecka, då får vi göra en ny frysåterinsättning. Försöker ni på naturlig väg?

Esther2 skrev 2014-02-21 15:13:10 följande:
    Hoppar in här då jag fick ett missfall i dec med vad som skulle blivit vårt andra barn. Var bara i vecka 7 men oj va ledsen jag varit och är över det som aldrig blev.  Vill bara adressera dig Snöfrid. Min första mens efter missfall var helt galen. Jag blödde floder och hade kramper i sju dagar så det verkar helt normalt det som din fru går igenom. Livmodern rensar sig från rester är min teori! Läkare gjorde enligt mig en felbedömning när han/hon inte väntade en mens då detta är vanligt. Jag har bim om 4 dagar och har självklart testat mig, negativt såklart. Vill verkligen ha en bebis nu och orkar inte vänta. Blir så besviken när mensen kommer och det känns som om äl fram till mens mest är en lång pina för att vara ärlig. 

• Esther2

Hej Snöfrid och alla ni andra.

Ja vi försöker på egen hand:). Med dottern tog det elva månader för oss innan vi blev gravida. Jag hade ätit p piller flera år då så min cykel var helt skruvad i flera månader. Med den graviditet som slutade i missfall tog det 5 månader vilket vi var sååå glada för men nu har det gått 3 månader sen missfallet och jag fick mens idag så då har det helt plötsligt gått 9 månader. Det är länge för en som väntar. Jag har ju vänner som försökt i flera år och många som gjort IVF så jag vet att jag INTE får klaga men det är svårt att vara positiv.

Jag har ju vänner och familjemedlemmar som gjort återinsättningar och det har lyckats för alla dem så håll ut, det kommer en liten till er snart. Man blir ju bara så nedslagen av ett missfall.

Läste nånstans att det ska vara lättare att bli gravid inom 3 månader efter ett missfall men det var det tydligen inte för oss. 

Då är det bara att hoppas på denna månad:)

Hur går det för er andra?

• Snöfrid

Åhh hoppas ni lyckas snart! Ja och det är ju svårt att trösta sig med att det finns andra som hade värre, speciellt vid missfall. Man vill ju ha sin bebis nu! 9 månader är väldigt lång tid att vänta. Vi har tur som har 6 st embryon kvar i frysen! Får hoppas på denna ägglossning, att den kommer på rätt dag. Skönt för er att ni kan försöka hela tiden så att säga håller tummarna att ni lyckas nu denna ägglossning! Kanske blir gravida ungefär samtidigt nu då .

Esther2 skrev 2014-02-23 08:14:22 följande:
    Hej Snöfrid och alla ni andra. Ja vi försöker på egen hand:). Med dottern tog det elva månader för oss innan vi blev gravida. Jag hade ätit p piller flera år då så min cykel var helt skruvad i flera månader. Med den graviditet som slutade i missfall tog det 5 månader vilket vi var sååå glada för men nu har det gått 3 månader sen missfallet och jag fick mens idag så då har det helt plötsligt gått 9 månader. Det är länge för en som väntar. Jag har ju vänner som försökt i flera år och många som gjort IVF så jag vet att jag INTE får klaga men det är svårt att vara positiv. Jag har ju vänner och familjemedlemmar som gjort återinsättningar och det har lyckats för alla dem så håll ut, det kommer en liten till er snart. Man blir ju bara så nedslagen av ett missfall. Läste nånstans att det ska vara lättare att bli gravid inom 3 månader efter ett missfall men det var det tydligen inte för oss.  Då är det bara att hoppas på denna månad:) Hur går det för er andra?

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?