Åhh hoppas ni lyckas snart! Ja och det är ju svårt att trösta sig med att det finns andra som hade värre, speciellt vid missfall. Man vill ju ha sin bebis nu! 9 månader är väldigt lång tid att vänta. Vi har tur som har 6 st embryon kvar i frysen! Får hoppas på denna ägglossning, att den kommer på rätt dag. Skönt för er att ni kan försöka hela tiden så att säga
håller tummarna att ni lyckas nu denna ägglossning! Kanske blir gravida ungefär samtidigt nu då
.
Esther2 skrev 2014-02-23 08:14:22 följande:
Hej Snöfrid och alla ni andra. Ja vi försöker på egen hand:). Med dottern tog det elva månader för oss innan vi blev gravida. Jag hade ätit p piller flera år då så min cykel var helt skruvad i flera månader. Med den graviditet som slutade i missfall tog det 5 månader vilket vi var sååå glada för men nu har det gått 3 månader sen missfallet och jag fick mens idag så då har det helt plötsligt gått 9 månader. Det är länge för en som väntar. Jag har ju vänner som försökt i flera år och många som gjort IVF så jag vet att jag INTE får klaga men det är svårt att vara positiv. Jag har ju vänner och familjemedlemmar som gjort återinsättningar och det har lyckats för alla dem så håll ut, det kommer en liten till er snart. Man blir ju bara så nedslagen av ett missfall. Läste nånstans att det ska vara lättare att bli gravid inom 3 månader efter ett missfall men det var det tydligen inte för oss. Då är det bara att hoppas på denna månad:) Hur går det för er andra?