• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Belly

Jag hoppar in här om det går bra! Sambon och jag är båda i 25 års åldern och försöker med första barnet. Jag har längtat efter barn i flera år, och i somras började vi försöka. Det tog sig efter 5 försök, men för 1 vecka sedan fick jag missfall i v 6.

Rädd för att försöka igen och få missfall igen, men längtan efter ett barn är större. Så nu har jag nästan blödigt färdigt och vi ska försöka så fort jag har blödigt klart.

• busmonstret
    FruSjöström skrev 2013-11-17 08:34:56 följande:
    Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/

Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(
    :( Sånt är inge kul. Många av mina vänner ska ha barn runt när vi skulle ha fått så det känns riktigt surt :(

Styrkekram till dig!
  • lindizzen

Hej alla !!

Börjar med att gratulera till er som fått +..

Själv så hoppas jag att mensen inte alls dyker upp på torsdag. Och att det blir ett +.
    Kroppen känns inte alls som innan mens. Fick redan ömma bröst i början på denna vecka, o det ger inte alls med sig. Idag känner jag smått illamående. Det spänner i magen, på något sätt känns det som om "detta känner vi igen"
    Sen kommer tankarna: Tro nu inte för mycket. Så du blir besviken sen.
    Men något känns annorlunda. Och jag kan inte sätta ord på vad det e. Lite rörigt blev det allt här.

Efter mitt missfall har det gått 3 menstrationer och det var inte förrän denna omgången som jag märkt av min ägglossning.

Känner min väldigt förvirrad för tillfället. Är det någon som känner igen sig i detta??

• sofie123

Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(

• Solros78
    sofie123 skrev 2013-12-09 23:36:50 följande:

Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(

Men usch och fy, stackare!
  • Missimissi

Åh vad tråkigt ! Jag beklagar
  • FruSjöström
    Beklagar... :(
  • dreams85

Hänger väl på här då efter ett MA i vecka 12 (avstannade i vecka 9). Räknar jag missfallet som mens blir BIM 1/1 men jag tror inte ägglossningen kommer så snabbt så det blir säkert senare. Har slutat blöda idag så nu är det bara till att hålla utkik efter ägglossningstecken. Vet inte hur vi ska göra, om vi ska vänta en mens som de rekommenderar eller köra direkt? Vill helst inte missa någon chans och det är ju inte ens säkert att det tar sig direkt, men samtidigt kanske det finns någon poäng i att vänta. Hur har ni andra gjort? Kört direkt eller väntat?

• Missimissi

Dreams85: jag beklagar att du behöver vara här -är i samma sits och hakar också med på tråden jag helst inte hade varit med i (ni fatta)

Vi har kört direkt men fick mitt missfall i v7 så det var ju rätt mkt tidigare  än ditt med mindre hormoner i kroppen. Fick ÄL ungefär 20 dagar efter första blödningsdagen på missfallet så det gick rätt fort vilket känns bra. Väntar nu med spänning på BIM som är den 20:e.

• dreams85

Missimissi: Ja, det är ju så. Ingen vill vara här egentligen. Beklagar också att du är i samma situation.

Vet inte hur mycket hormoner som finns kvar, tog ett test i dag en vecka efter och då var strecket väldigt svagt, var mer som en skugga. När graviditeten avstannade i vecka nio försvann alla symptom och livmodern slutade växa så jag vet inte hur mycket hormoner som fortsatte produceras efter det, kanske därför det försvinner fort ur kroppen.

Spännande med BIM så snart. Tänker du testa innan eller väntar du? Är det första barnet?

När jag blev gravid den här gången plussade jag på BIM-2 men nästa gång ska jag nog vänta med att testa till efter BIM. Tänker att OM jag skulle få ett väldigt tidigt missfall, typ vid dagarna runt BIM, så vill jag helst inte veta utan leva i tron att det är mensen som kommer. Skulle bli så sänkt av ännu ett missfall. Samtidigt vet jag inte om det kommer funka, sist hade jag symptom redan innan BIM och då är det väl svårt att inte misstänka en graviditet. Får se hur det blir, får hoppas att man lyckas plussa överhuvudtaget.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?