• Missimissi

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

sofie123 skrev 2013-12-09 23:36:50 följande:

Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(

Åh vad tråkigt ! Jag beklagar
  • Missimissi

Dreams85: jag beklagar att du behöver vara här -är i samma sits och hakar också med på tråden jag helst inte hade varit med i (ni fatta)

Vi har kört direkt men fick mitt missfall i v7 så det var ju rätt mkt tidigare  än ditt med mindre hormoner i kroppen. Fick ÄL ungefär 20 dagar efter första blödningsdagen på missfallet så det gick rätt fort vilket känns bra. Väntar nu med spänning på BIM som är den 20:e.

• Missimissi
    dreams85 skrev 2013-12-11 21:24:38 följande:
    Missimissi: Ja, det är ju så. Ingen vill vara här egentligen. Beklagar också att du är i samma situation.

Vet inte hur mycket hormoner som finns kvar, tog ett test i dag en vecka efter och då var strecket väldigt svagt, var mer som en skugga. När graviditeten avstannade i vecka nio försvann alla symptom och livmodern slutade växa så jag vet inte hur mycket hormoner som fortsatte produceras efter det, kanske därför det försvinner fort ur kroppen.

Spännande med BIM så snart. Tänker du testa innan eller väntar du? Är det första barnet?

När jag blev gravid den här gången plussade jag på BIM-2 men nästa gång ska jag nog vänta med att testa till efter BIM. Tänker att OM jag skulle få ett väldigt tidigt missfall, typ vid dagarna runt BIM, så vill jag helst inte veta utan leva i tron att det är mensen som kommer. Skulle bli så sänkt av ännu ett missfall. Samtidigt vet jag inte om det kommer funka, sist hade jag symptom redan innan BIM och då är det väl svårt att inte misstänka en graviditet. Får se hur det blir, får hoppas att man lyckas plussa överhuvudtaget.
    Nej det är mitt andra barn (tack och lov då det ju håller en upptagen -man hinner inte älta när det är full fart hemma) -själv?

Jag är en notorisk testare som aldrig kan hålla mig (försöker och smider alltid planer på hur jag ska undvika att testa men så står jag där och BIM närmare sig och kan bara inte bärga mig.).. inte hjälper det att de gånger jag har fått positivt har jag fått det ÄL+8 och ÄL+12 (vilket ju tyvärr sporrar en att testa tidigt). Men jag känner alltid direkt i kroppen när jag blir gravid (går inte att förklara men jag känner det typ när ägget fäster/precis har fäst att hormonerna i kroppen ändras, jag är tydligen väldigt känslig för hormoner och har hittils aldrig haft fel även om man inte tror på det förrän man ser plusset såklart).

Jag vet inte, du har ju rätt att om man inte testar kan man få ett tidigt missfall och inte sörja men jag gillar ändå att ha kolla på att ägglossningen verkligen varit och att befruktning skett iaf så än så länge föredrar jag att veta. Tänkte nog testa första gången på tisdag om inte mensen kommit. (BIM-4)
  • Missimissi
    Snögumman skrev 2013-12-15 17:18:13 följande:
    Hej! Jag fick i onsdags reda på att jag fått ett ma i samband med privat ul i v.10, ma i ca v.5. I fredags fick jag komma till kvinnokliniken och de konstaterade detsamma, men jag fick inga tabletter som jag väntat mig. De tog blodprov för att kolla hormonnivån. Nu på måndag ska jag dit igen för ett nytt blodprov. De vill väl se om hormonnivån sjunkit. Men vadå? Kan de inte bara ge mig tabletterna?! Blir helt störd av att gå och vänta med ett dött foster i mig.
    Det är väl inte farligt med tabletterna? Och har nivån sjunkit till imorgon så vill de säkert inte ge mig tabletterna...men vem vet hur lång tid det kommer att ta?! Vill bara gråta ihjäl mig...vem vill fortsätta sin vardag med sitt döda foster i sig....

Åh jag beklagar så himla mycket (gråtande smiley om jag visste hur man gjorde). Jag vet tyvärr inte svaren på dina frågor mer än att de i första hand vill ge det några dagar för att se om det kommer igång av sig själv då de är bäst för kroppen -men det är som du skriver hemskt att man ska behöva gå runt och vänta och om jag var du skulle jag stå på mig och kräva att de antingen ger dig besked om vad som kommer hända eller hjälper dig med tabletter eller skrapning på en gång (har för mig att skrapning inte görs "så tidigt" men någon anna i tråden kanske vet bättre.

Återigen jag beklagar
  • Missimissi
    kohler12 skrev 2013-12-15 17:26:42 följande:
    får man hoppa in här? 

kan berätta lite kort om mig o så 

fyllde 27 den 9 dec :) pojkvännen 46 men för 1 år sen va jag gravid med tvillingar men allt slutade olyckligt i v9 med båda två så jag förlorade inte 1 utan 2 

jag mådde riktigt dåligt över det men nu 1 år efter så mår jag så bra att jag sagt ja till att börja jobba på en bebis igen :) så nu är jag o killen på G igen :) 

välkommen -jag beklagar tvillingarna dubbelt så sorgligt.
  • Missimissi
    Missimissi skrev 2013-12-14 18:29:53 följande:
    Nej det är mitt andra barn (tack och lov då det ju håller en upptagen -man hinner inte älta när det är full fart hemma) -själv?

Jag är en notorisk testare som aldrig kan hålla mig (försöker och smider alltid planer på hur jag ska undvika att testa men så står jag där och BIM närmare sig och kan bara inte bärga mig.).. inte hjälper det att de gånger jag har fått positivt har jag fått det ÄL+8 och ÄL+12 (vilket ju tyvärr sporrar en att testa tidigt). Men jag känner alltid direkt i kroppen när jag blir gravid (går inte att förklara men jag känner det typ när ägget fäster/precis har fäst att hormonerna i kroppen ändras, jag är tydligen väldigt känslig för hormoner och har hittils aldrig haft fel även om man inte tror på det förrän man ser plusset såklart).

Jag vet inte, du har ju rätt att om man inte testar kan man få ett tidigt missfall och inte sörja men jag gillar ändå att ha kolla på att ägglossningen verkligen varit och att befruktning skett iaf så än så länge föredrar jag att veta. Tänkte nog testa första gången på tisdag om inte mensen kommit. (BIM-4)

fattar ingenting -idag kom mensen (eller vad det nu var/är men). Är ju bara på ÄL +8 och det är verkligen inge bra att börja blöda så tidigt ur bebisbakar syfte. Har haft problem med kort lutealfas tidigare men inte så kort. Besviken är man också och jag fick flashback till missfallet när jag såg blod på papperet som tog mig hårdare än vad jag trodde (ja förutom besvikelsen att det inte blev något den här gången heller).

• Missimissi
    dreams85 skrev 2013-12-15 18:55:02 följande:

Jag har också ett barn sen innan, håller med om att det hjälper till att hålla tankarna borta.

Jag har också fått en känsla när jag varit gravid, båda gångerna. Har några dagar innan BIM fått en magkänsla som sagt att jag varit gravid och den har ju stämt. Konstigt att kroppen kan vara dädå tydlig. Men hade jag inte testat och fått ett väldigt tidigt missfall så skulle jag nog trott att jag inbillade mig och att det var mensen som kom så plusset behövs här också.

Då är det inte länge till test nu. Har du någon känsla den här gången?
    i morse var jag optimistisk (hurmörsvängningar, molvärk, känsliga bröstvårtor...) men vi lunch kom som sagt mensen och nu är jag väldigt nere, dels för att det inte blev något men dels för att en tid om 8 dagar mellan ÄL och mens är alldeles för kort.  
  • Missimissi
    dreams85 skrev 2013-12-15 21:13:17 följande:

Missade ditt tidigare inlägg. Så himla tråkigt! Cykeln kanske är i obalans efter missfallet även om du haft kort mellan ÄL och mens tidigare? Det kanske rättare till sig nästa cykel. När jag fick tillbaka mensen efter graviditet och amning var den rätt rörig till en början, en gång hade jag mens två gånger samma månad, så jag antar att hormonerna kan ställa det. Finns det något man kan göra annars för att förlänga lutefasen? Försök tänka framåt och inte deppa ihop även om det är svårt. Det har ju funkat förut så det finns alla möjligheter för att det ska lyckas igen.
    tack, jo det är nog så men man hoppas ju på att vara en av de där som "plussar på en gång" så att det knappt märks att man fick missfall. Nu känns det mer som att jag tvingas bearbeta det som hänt (om ni fattar). 

Att se blod på papperet väckte även en massa minnen från missfallet. Har den senaste veckan känns mig rätt "fine" och trodde jag förlikts med det som hände men jag antar att det inte är så enkelt och att det tar ett tag.

Någon som känner igen sig?
  • Missimissi
    kohler12 skrev 2014-01-06 18:32:40 följande:
    Hur går det för er alla :) 
    jag ska ha BIM imorgon aldrig vart med om att inte få något som helst tecken på att den inte ska komma 

alla andra månader kommer den 2 till 3 dagar för tidigt någon mer
    Spännande -ibland är ju just det där att man inte känner ett jota ett väldigt bra tecken.

Min mens kom 8 dagar efter ÄL (dvs 4-6 dagar för tidigt) förra månaden...inte bra men 2-3 dagar som du har haft är ju ingen fara! (så länge du haft runt 14 dagar mellan innan)
  • Missimissi
    dreams85 skrev 2014-01-10 11:58:10 följande:
    Jag har plussat idag . Fem veckor efter mitt ma utan mens emellan.

Jag litar på min läkare som sa att det inte finns någon ökad risk för missfall igen bara för att man inte väntar en cykel (står även så på vårdguiden). Att vänta en mens var enligt henne mest för att man lättare ska kunna beräkna den nya graviditeten, och för att man ska vara säker på att det positiva testet beror på de nya hormonerna och inte på rester från tidigare. 

Jag fick positivt ägglossningstest på annandagen så räknar efter det och förra veckan var graviditetstestet helt negativt så jag vet att det här är en ny graviditet.

Åh vad underbart!! Stort grattis!
  • Missimissi

oj -ja jag förstår om du är orolig men hoppas på tredje gången gillt för din del!!!

• Missimissi

ÄL + 4 idag .guuuuud va tiden sniglar fram. Just nu ser jag dock varje dag som en seger och om det inte tagit sig hoppas jag  på att lutealfasen är längre den här månaden än förra iaf så det är två saker att hoppas på...

• Missimissi

även jag kastar in handduken den här månaden (fan fan fan) för här kom mensen med dunder och bra bara 6 dagar efter ÄL. Verkar som att mf fuckat upp mina hormoner mer än vad jag hoppas så jag börjar misströsta och förbereda mig på att det nog kommer bli en längre resa det här med syskon än vad jag hoppats.

Har tid hos gyn nästa vecka iaf och får då höra om det är något man kan göra för att få in hormonerna på rätt track igen (att ha ÄL dag 23 och sen mens 6 dagar senare är ju inte optimalt det fattar t om jag). Så nu börjar den låååånga väntan på nästa ÄL då.

Enda ljuspunkten är att jag iaf inte behöva gå allt för många dagar och leta gravidsymptom (to m jag är inte så knäpp att jag tror de dyker upp första dagarna även om jag plussade på ÄL +8 med min son..)

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?