Följas åt till ny graviditet efter missfall?
Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(
Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(
Dreams85: jag beklagar att du behöver vara här -är i samma sits och hakar också med på tråden jag helst inte hade varit med i (ni fatta)
Vi har kört direkt men fick mitt missfall i v7 så det var ju rätt mkt tidigare än ditt med mindre hormoner i kroppen. Fick ÄL ungefär 20 dagar efter första blödningsdagen på missfallet så det gick rätt fort vilket känns bra. Väntar nu med spänning på BIM som är den 20:e.
fattar ingenting -idag kom mensen (eller vad det nu var/är men). Är ju bara på ÄL +8 och det är verkligen inge bra att börja blöda så tidigt ur bebisbakar syfte. Har haft problem med kort lutealfas tidigare men inte så kort. Besviken är man också och jag fick flashback till missfallet när jag såg blod på papperet som tog mig hårdare än vad jag trodde (ja förutom besvikelsen att det inte blev något den här gången heller).
oj -ja jag förstår om du är orolig men hoppas på tredje gången gillt för din del!!!
ÄL + 4 idag .guuuuud va tiden sniglar fram. Just nu ser jag dock varje dag som en seger och om det inte tagit sig hoppas jag på att lutealfasen är längre den här månaden än förra iaf så det är två saker att hoppas på...
även jag kastar in handduken den här månaden (fan fan fan) för här kom mensen med dunder och bra bara 6 dagar efter ÄL. Verkar som att mf fuckat upp mina hormoner mer än vad jag hoppas så jag börjar misströsta och förbereda mig på att det nog kommer bli en längre resa det här med syskon än vad jag hoppats.
Har tid hos gyn nästa vecka iaf och får då höra om det är något man kan göra för att få in hormonerna på rätt track igen (att ha ÄL dag 23 och sen mens 6 dagar senare är ju inte optimalt det fattar t om jag). Så nu börjar den låååånga väntan på nästa ÄL då.
Enda ljuspunkten är att jag iaf inte behöva gå allt för många dagar och leta gravidsymptom (to m jag är inte så knäpp att jag tror de dyker upp första dagarna även om jag plussade på ÄL +8 med min son..)