• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Strawberry fair
    AngelandDevil skrev 2013-11-13 22:27:26 följande:
    Ush nu har jag råkat läsa sådana där skräckhistorier om missfall. De som alltså får missfall efter missfall. Ush jag är rädd! Rynkar på näsan
    Jag kände själv så vid förra graviditeten men nästa gång har jag bestämt mig för att njuta av att vara gravid. Varje graviditet är en ny chans till att det ska gå bra  Du får tänka att det är större chans att det ska gå bra än att det inte ska göra det. Jag har två missfall bakom mig (ett i v 5 och ett i v 7) och har inga barn sedan tidigare. Jag känner rädsla över att jag aldrig kommer hinna att få barn då tiden tickar iväg, men allt jag kan göra är så gott jag kan. (Ta hand om mig själv och optimera förutsättningarna för en bra graviditet). Sedan får man ta det som det kommer

• Strawberry fair
    Solros78 skrev 2013-11-14 07:22:33 följande:
    Glad gubbe på äl-stickan idag, hurra!

Men snölla, hjälp mig förstå. Jag har köpt de här nya från clearblue som ska visa fyra dagar, ganska fertila och väldigt fertila dagar. Hur ska man se skillnad? Jag trodde de ganska fertila skulle gubben blinka men det gjorde de inte. Men det är bara på dag åtta och igår negativt test. Vad ska jag tro? Är det maximalt fertilt direkt? Min mens tog typ slut helt igår så sex har vi inte hunnit ha ännu.
    Jag tror inte att du är max fertil igen än. Livmoderslemhinnan måste hinna växa tillbaks och kunna ta emot ett ägg innan du ägglossar. Jag har aldrig provat de testen så jag kan tyvärr inte hjälpa dig ang gubben, men när brukar du ha ÄL?
  • Solros78
    Strawberry fair skrev 2013-11-14 09:35:36 följande:
    Jag tror inte att du är max fertil igen än. Livmoderslemhinnan måste hinna växa tillbaks och kunna ta emot ett ägg innan du ägglossar. Jag har aldrig provat de testen så jag kan tyvärr inte hjälpa dig ang gubben, men när brukar du ha ÄL?
    Jag brukar ha äl runt dag 11-13. Vi kör på med sex nu men jag ska också fortsätta testa och se hur det ser ut imorgon. Men de med mycket kort cykel har väl typ äl på dag 5-7 så det är väl inte omöjligt i sig.
  • F89
    Solros78 skrev 2013-11-14 12:18:48 följande:
    Jag brukar ha äl runt dag 11-13. Vi kör på med sex nu men jag ska också fortsätta testa och se hur det ser ut imorgon. Men de med mycket kort cykel har väl typ äl på dag 5-7 så det är väl inte omöjligt i sig.

Jag förstår inte varför det skulle vara omöjligt. Om testet är positivt så är det ju det! Kör på! : )
  • Strawberry fair
    Solros78 skrev 2013-11-14 12:18:48 följande:

Jag säger inte att det är omöjligt, bara väldigt ovanligt att ägglossa på dag 5-7 i cykeln
    Då blöder man ju oftast lite fortfarande. (iallafall jag).
  • busmonstret

Hoppar in här jag med! Grattis till pluset! Skrattande

Jag har en liten fundering som jag hoppas någon vet någonting om. 

I början av september fick jag missfall och mensen kom ungefär en månad senare. men bara ca 1½-2 veckor efter mensen kom små blödningar (knappt något) under drygt en veckas tid. Testade i början av förra veckan men då var de negativt.

- med andra ord10/10 började min senaste mens tog slut en vecka senare.
    - De små blödningarna började 25/10.

Jag vet inte vad jag ska räkna ifrån. hur skulle ni ha gjort? Har ni haft liknande?
    Kände att jag behövde skriva av mig lite.           

• busmonstret

Och bör ju ha haft ägglossning vid den 25:e och visst kan sånt orsaka blödning? men så länge?

• AngelandDevil
    Strawberry fair skrev 2013-11-14 09:31:07 följande:
    Jag kände själv så vid förra graviditeten men nästa gång har jag bestämt mig för att njuta av att vara gravid. Varje graviditet är en ny chans till att det ska gå bra  Du får tänka att det är större chans att det ska gå bra än att det inte ska göra det. Jag har två missfall bakom mig (ett i v 5 och ett i v 7) och har inga barn sedan tidigare. Jag känner rädsla över att jag aldrig kommer hinna att få barn då tiden tickar iväg, men allt jag kan göra är så gott jag kan. (Ta hand om mig själv och optimera förutsättningarna för en bra graviditet). Sedan får man ta det som det kommer

Tack för dina ord! Hjärta Ja, vi kan inte göra annat än att hoppas och skapa de bästa förutsättningarna.
    F89 skrev 2013-11-14 05:13:24 följande:
    Man får vara rädd! Hjälper det om du tänker att chanserna för att det ska gå brat större än risken att något ska gå fel? Ett tidigt VUL kanske kan hjälpa? Det erbjuds i min kommun efter ett missfall för att lugna.
    Ja, jag försöker tänka att det inte finns några tecken just nu att något ska var fel. Plussen på stickan har blivit starkare och veckorna på clearblue testet ökat så jag får leva vidare på det. Jag vill gärna ta ett VUL efter de mest kritiska veckorna, efter 12 fullgångna veckor. Men första barnet gjorde jag ett i v.14 och det var väldigt skönt (och då hade jag inget missfall i bagaget). Tack!

• FruSjöström

Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/

Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(

• Solros78
    FruSjöström skrev 2013-11-17 08:34:56 följande:

Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/

Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(

Men usch vad jobbigt, stackare!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?