Strawberry fair skrev 2013-11-14 09:31:07 följande:
Jag kände själv så vid förra graviditeten men nästa gång har jag bestämt mig för att njuta av att vara gravid. Varje graviditet är en ny chans till att det ska gå bra

Du får tänka att det är större chans att det ska gå bra än att det inte ska göra det. Jag har två missfall bakom mig (ett i v 5 och ett i v 7) och har inga barn sedan tidigare. Jag känner rädsla över att jag aldrig kommer hinna att få barn då tiden tickar iväg, men allt jag kan göra är så gott jag kan. (Ta hand om mig själv och optimera förutsättningarna för en bra graviditet). Sedan får man ta det som det kommer
Tack för dina ord!

Ja, vi kan inte göra annat än att hoppas och skapa de bästa förutsättningarna.
F89 skrev 2013-11-14 05:13:24 följande:
Man får vara rädd! Hjälper det om du tänker att chanserna för att det ska gå brat större än risken att något ska gå fel? Ett tidigt VUL kanske kan hjälpa? Det erbjuds i min kommun efter ett missfall för att lugna.
Ja, jag försöker tänka att det inte finns några tecken just nu att något ska var fel. Plussen på stickan har blivit starkare och veckorna på clearblue testet ökat så jag får leva vidare på det. Jag vill gärna ta ett VUL efter de mest kritiska veckorna, efter 12 fullgångna veckor. Men första barnet gjorde jag ett i v.14 och det var väldigt skönt (och då hade jag inget missfall i bagaget). Tack!