tattines skrev 2014-01-09 13:10:40 följande:
Ja man får nog känna efter. Jag vill ju försöka så fort som möjligt eftersom jag hade hoppats på max två år mellan syskonen, två år är ju kört men vill ha så tätt det går nu men samtidigt vill man ju inte chansa om risken finns. Läkaren jag träffade på andra besöket sa att det räcker om jag jag hoppar första äl och kör på den efter första mensen så kommer nog göra så. Dock har vi ju haft sex utan skydd så man vet ju aldrig men har inte prickat rätt utan att kolla äl med tester förut så det skulle ju vara "typiskt" om man gjorde det nu. Skulle såklart bli glad men vara livrädd fö ännu ett mf. Tycker också det var svårare än jag trodde det skulle vara, det var riktigt hemskt. Sen kan jag inte låta bli att tänka att skulle det ändå bli mf kunde det väl ha visat sig tidigare och inte i vecka 12. Var 11+0 när blödningarna började och 11+5 när allt åkte ut. Fy så hemskt det var :( Jag hade knappt några symtom förra grav så tänkte att jag hade samma tur denna gång. Är glad att jag har sonen, tror det hade varit ännu jobbigare annars.
Känner igen mig i det du skriver. Fick också mitt i vecka tolv och håller med om att det kunde ha visat sig tidigare när det ändå gick som det gick.
Har också en son och vill gärna ha ungefär två år emellan. Nu, om allt går bra den här gången, blir det ungefär två år och en månad emellan.
Beklagar ditt missfall och hoppas det blir plus för er snart igen!