• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • F89

FruSjöström: Jag har aldrig väntat alls. Har använt billiga testers stavar, RFSUs stickor och CB digital.

• FruSjöström

Testade ÄL-sticka igår, utan att samla upp. Fick två streck varav ett lite svagare. Tar det som att det var positivt att ÄL ska komma? Går klockan som den ska är det nämligen på Sön...

• AngelandDevil
    sofie123 skrev 2013-10-30 12:18:08 följande:
    Testade idag igen och nu hade teststrecket blivit ännu starkare! Så det måste ju betyda att hormonhalten stiger, så nu vågar jag nog faktiskt tro att jag är gravid:D
    Men åååh stoort grattis till dig! Solig Ser det likadant ut fortfarande? Skrattande
    FruSjöström skrev 2013-11-01 06:08:31 följande:
    Testade ÄL-sticka igår, utan att samla upp. Fick två streck varav ett lite svagare. Tar det som att det var positivt att ÄL ska komma? Går klockan som den ska är det nämligen på Sön...
    Jag har ju aldrig använt ÄL-stickor men håller tummarna på att du har rätt. Det är väl bara att fortsätta testa för att se om det blir starkare imorgon! Skrattande

------------------------------------------------------------------------------

Här är jag ganska säker på att jag hade ägglossning i onsdag-torsdag och vi har faktiskt gett oss på ett försök nu! Är jätte glad! Skrattande

• sofie123

AngelAndDevil: Tack! :) Jaa idag var det lika starkt som kontrollstrecket. Molvärk har jag också lite då och då, vet att det är helt normalt, men samtidigt är man så himla rädd för den där molvärken, påminner mig om missfallet, usch..

Kul att du har haft ägglossning! Hoppas att det tar sig för dig också nu då! :) 

• FruSjöström

Måste fråga om råd  - har nu tors-kväll, fre, lör och idag gjort ÄL-tester som alla visar ungefär lika svaga streck, tydliga streck, men svaga.. Är det ändå fråga om ÄL? Om klockan går som den ska är det dags idag, och har även känt små hugg i "tjejmagen"...

• F89

FruSjöström: Så länge teststrecket är lika starkt (eller svagt) som kontrolltestet så måste det ju vara positivt tänker jag? Fast jag vet inte hur många dagar i rad man kan få positivt?

Jag använde ju digitalt den här månaden och då är det ju ändå en sticka som används med streck men man ska inte kolla på strecken utan låta displayen visa om det är positivt eller negativt. När jag hade fått positivt så kunde jag inte låta bli att kolla på strecken och det är stor risk att jag inte hade tolkat det som positivt om inte displayen hjälpt mig. Lita på din kropp! : )

• FruSjöström
    F89 skrev 2013-11-03 10:00:42 följande:
    FruSjöström: Så länge teststrecket är lika starkt (eller svagt) som kontrolltestet så måste det ju vara positivt tänker jag? Fast jag vet inte hur många dagar i rad man kan få positivt?

Jag använde ju digitalt den här månaden och då är det ju ändå en sticka som används med streck men man ska inte kolla på strecken utan låta displayen visa om det är positivt eller negativt. När jag hade fått positivt så kunde jag inte låta bli att kolla på strecken och det är stor risk att jag inte hade tolkat det som positivt om inte displayen hjälpt mig. Lita på din kropp! : )
    Testade nu ikväll och båda strecken på ÄL-stickan var lika starka. Tar det som att klockan fungerar precis som den ska :)
    Nu håller vi tummarna att det möts två livsdugliga varelser som slår sig ihop!!
  • F89

FruSjöström: Hurra! Heja kroppen! : )
    Jag håller tummarna!

• F89

"Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?" - en liknande tråd som den här fast mer aktiv!

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?