• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • F89

Godmorgon! Idag fick jag äntligen ett positivt ÄL-test! : D
    Är det någon som är duktig på att räkna ut BIM? Innan missfallet så hade jag alltid BIM 14 dagar efter ÄL. Ska jag räkna 14 dagar från idag då eller hur blir det? ÄL-testet ska ju liksom säga till innan ÄL väl?

• FruSjöström

Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!

• F89
    FruSjöström skrev 2013-10-28 08:04:23 följande:
    Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!

Jag håller tummarna!
    Jag kan slå ett slag för CBs digitala ÄL-tester. Enorm lättnad för mig att det fungerade på morgonurin eftersom att jag har svårt att hålla mig 3-4 timmar. 
  • sofie123

Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?

• Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 08:22:39 följande:

Jag håller tummarna!
    Jag kan slå ett slag för CBs digitala ÄL-tester. Enorm lättnad för mig att det fungerade på morgonurin eftersom att jag har svårt att hålla mig 3-4 timmar. 
    Jag köpte idag deras nya test, som visar fyra dagar fertilitet, perfekt för mig som inte orkar så mycket sex för många dagar i rad.
  • Solros78
    sofie123 skrev 2013-10-28 20:51:22 följande:

Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?

Wow vad härligt, grattis!
  • sofie123
    Solros78 skrev 2013-10-28 21:02:36 följande:
    Wow vad härligt, grattis!
    Tack! men känns tyvärr inte som att man riktigt vågar att glädja sig åt beskedet ännu..

• F89

Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?