• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • JenAnd

Hej, jag hänger gärna på här. Började blöda den 15 sep-13 samma dag som jag gick in i v.14. Åkte på akuten då det var en söndag. Fick där konstaterat att det var ett MA. Då de kunde se ett foster vars hjärta slutat slå i vecka 9. Fick tid för skrapning några dagar senare. Nu har det gått några veckor sen dess och jag väntar på att få tillbaka min mens.
    Det är min historia.

• lindizzen

Hej alla.
    Var ett tag sedan man var här inne. Vardagen har kommit tillbaka. Så mycket med skolan och praktiken. Och det är skönt, då tänker man inte så mycket.Den enda gången man blir påmind om missfallet är när mensen kommer. Har hunnit med att få 2 menstrationer efter missfallet. Eller e inne på andra nu. Denna mens är i alla fall normal, förra kom hur mycket blod som helst. Sorry för ingående informationen. Så kroppen har blivit helt återställd efter missfallet nu. 
    Så nu ser man verkligen fram emot ett plus. 

Vid nästa plus tänker jag vara försiktig att berätta för andra att man är gravid nästa gång. I alla fall för barnen som blev så ledsna sist. När det inte funka. Om man nu kan hålla sig för att berätta klart. Har varit ett stöd med att man berätta så tidigt som man gjorde. Hur tänker ni andra när det gäller att berätta för andra?

Hur går det för alla. Har någon fått ett nytt + ?
    ha en trevlig dag alla.    

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-17 08:32:55 följande:
    Ja, jag funderar på om jag aldrig fick ÄL utan bara mens sist. Men nu borde ju kroppen vara igång och jag väntar på att det ska bli dags!
    Ja så kan det ju med varit. Ja denna väntan alltså!
  • FruSjöström

Hej! Hur går det för er? Jag fick mens igår tillsammans med värken från hel****t.. Men nu börjar vi räkna dagar! Tänkte nog även försöka ge ÄL-tester en chans....

• F89
    FruSjöström skrev 2013-10-21 16:30:28 följande:
    Hej! Hur går det för er? Jag fick mens igår tillsammans med värken från hel****t.. Men nu börjar vi räkna dagar! Tänkte nog även försöka ge ÄL-tester en chans....

Hej! : )

Varken mens eller ÄL ännu (14 dagar sen skrapning).
    Jag har haft lite problem med att graviditetstesten fortfarande visar negativt men de senaste dagarna har jag haft lite likadan värk som jag brukar ha vid ÄL och om min cykel hade varit som innan så borde jag ha ÄL vilken dag som helst så jag låtsas helt enkelt att jag har ÄL. Känns roligare än att stirra på graviditetstest : ) 

Trist att du fått men och mensvärk. Skönt dock att du känns positiv och spännande att du ska ge dig in i ÄL-test världen : )    
  • AngelandDevil

Hej allihopa (TS här)!

Jag har ju inte skrivit så mycket då jag känt att vi behövde lite paus från bebisverkstaden men nu börjar det kännas lite lättare igen. Har ÄL snart igen men tror inte vi försöker denna månad utan nästa månad. Har varit lite mycket i livet denna månad känns det som!

Jag har ju läst det ni skrivit med tiden men hänger inte riktigt med längre. Flört Hur många har fått ÄL eller en vanlig mens hittills? Är det någon som börjat försöka än? Hur mår ni? Hjärta

• SaandraR

Jag fick full stegring på äl test igår, idag är det svagare igen..så nu blir det lång väntan på bim..

• Solros78

Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.

• F89

Jag väntar också på ÄL. Den borde varit igår om min cykel hade varit som innan missfallet och om man kan räkna skrapningen som mens men ingen ÄL i sikte.

Det blir till att ha sex varannan dag nu (så länge det känns ok) så vi har chans på ÄL ändå och så hoppas jag på utslag på ÄL-testen snart : ) 

• AngelandDevil
    SaandraR skrev 2013-10-22 11:10:27 följande:
    Jag fick full stegring på äl test igår, idag är det svagare igen..så nu blir det lång väntan på bim..
    Härligt att ni är på ett nytt försök nu! Lite som ett nytt kapitel och ett sätt att komma framåt. Men ja väntan mellan ÄL och BIM tycker jag själv är den allra segaste! Obestämd
    Solros78 skrev 2013-10-22 12:23:31 följande:
    Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.
    När hade du mensen ungefär? Och hur har dina cykler sätt ut innan? Använder ni er av ÄL-tester, regelbundet sex under hela cykeln eller annan "metod"? Glad
    F89 skrev 2013-10-22 13:18:14 följande:
    Jag väntar också på ÄL. Den borde varit igår om min cykel hade varit som innan missfallet och om man kan räkna skrapningen som mens men ingen ÄL i sikte.

Det blir till att ha sex varannan dag nu (så länge det känns ok) så vi har chans på ÄL ändå och så hoppas jag på utslag på ÄL-testen snart : ) 
    Det låter som en bra plan. Vi körde sex varannan dag när vi fick till sonen så det funkade ju bra då i alla fall. Fast var ganska less på sex när ÄL var över, haha. Flört

Hur långt tid har det gått nu sedan skrapningen? För mig skötte ju kroppen det hela genom att blöda ut och när jag slutat blöda kom mensen ungefär 1,5 vecka senare. Jag tyckte i och för sig att det var skönt att mensen kom, trots att jag blött den större delen av cykeln, det var en bekräftelse för mig att kroppen var igång igen. Min nästkommande cykel efter mensen verkade ha en ÄL i alla fall.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?