• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-30 19:00:56 följande:
    Ja ivrig är man ju verkligen! Det stör mig att veta att jag ofta haft väldigt lång cykel. Men har börjat med ÄL-stickor nu för att få koll på när i alla fall!
    Okej lycka till!! :)
  • Solros78

Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?

• Movieprincess
    Solros78 skrev 2013-10-01 08:02:07 följande:
    Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?
    Det tog 2½ vecka innan testet blev helt negativt...det tar ju ett tag för alla hormoner att försvinna
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Solros78
    FruSjöström skrev 2013-09-30 15:45:00 följande:

Jag tror inte man ska stressa upp sig med stickor och tester. Vi kör på "älskog" varannan dag så missar vi i alla fall inte ÄL..

Sex varannan dag hela månaden är fullständigt orimligt för oss. Vi kör så runt äl, sen är jag helt less på sex ett tag...
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-10-01 11:32:32 följande:
    Sex varannan dag hela månaden är fullständigt orimligt för oss. Vi kör så runt äl, sen är jag helt less på sex ett tag... smile1.gif
    Hos oss också. Av två anledningar. Jag jobbar i Norge och vi ses nästan bara helger. Skulle vi ses hela tiden så skulle det inte heller bli varannan dag eftersom min man inte är sugen så ofta. Däremot kan vi ha sex tre dagar i sträck om det vill sig väl en helg. Men oftast inte.
  • SaandraR

Är inte ens gravid än men oroar mig redan för två missfall på raken..:/ läste att 1av 100 kvinnor får tre missfall på raken och 2-4 % får två mf på raken..men när man läser familjeliv känns det som jätte många har upplevt upprepade mf..

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-10-01 21:28:54 följande:

Är inte ens gravid än men oroar mig redan för två missfall på raken..:/ läste att 1av 100 kvinnor får tre missfall på raken och 2-4 % får två mf på raken..men när man läser familjeliv känns det som jätte många har upplevt upprepade mf..

Har precis samma känslor som du... :/
  • Movieprincess

Känner likadant.
    Jag vill jättegärna bli gravid NU men jag kommer inte känna mej lugn det vet jag redan nu...är nästan lite rädd för att bli gravid pga risken för ännu ett missfall. Tror inte jag skulle klara av det rent psykiskt. 

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • FruSjöström

Håller med er.. Tankarna snurrar!

Jag valde att gå till en massör som jobbar med naturliga oljor, som stimulerar lugn och är avslappnande... Dessutom knådar hon ut spänningarna och "tvingar" kroppen att slappna av...

• F89
    FruSjöström skrev 2013-10-02 13:55:32 följande:
    Håller med er.. Tankarna snurrar!
    Jag valde att gå till en massör som jobbar med naturliga oljor, som stimulerar lugn och är avslappnande... Dessutom knådar hon ut spänningarna och "tvingar" kroppen att slappna av...

Hej FruSjöström!

Känner igen dig från Första barnet BF Maj 2014 tråden. Tyvärr tillhör jag inte längre den gruppen utan fick ett konstaterat MA (uteblivet missfall) förra veckan. Ska göra en skrapning på måndag.
    Jag pendlar mellan att vara peppad för att försöka igen och att känna förtvivlan inför min rädsla för att aldrig kunna få barn : (

Hur mår du?    
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?